• daniiel

Tips på partylekar önskas! :)

Okej, ni som läst tidigare trådar vet att det varit till och från med vår bröllopsdag, men nu verkar det som att det blir en liten middag och party med ca 20-30 vänner. Håller tummarna!

Nu skulle jag behöva lite tips på roliga (och inte så avancerade) lekar till festen! :)

(Och nej, alla uppskattar inte lekar, men vi och våra vänner gör det. Vi har alltid lekar, men tänkte att det kunde vara skoj med lita nya lekar nu, istället för favoriter i repris.. igen ;P)

• Svar på tråden Tips på partylekar önskas! :)
  • daniiel
    msE skrev 2012-07-16 20:24:40 följande:
    En idé är en namnlek där varje person får en klisterlapp med namnet på en kändis eller dylikt på ryggen ( vi har kört denna med bla seriefigurer och superhjältar) . Man  får inte veta vem man själv är och ska således fråga ut de övriga i sällskapet om vem man kan tänkas vara.
    Först som kommer på vem dom är vinner. Definitvt bra som isbrytarlek på fester Cool
    Det lät kul :D Får nog kanske pröva den. Nu är ju alla som kommer på festen ett gäng som hängt ihop mer eller mindre sedan högstadiet/gymnasiet, så någon isbrytarlek och liknande behövs inte. Kan ju dock vara kul ändå :)
  • Brudiframtiden

Vill ni ha mer fysisk lek och är i två lag finns ju alltid den med papperpåsen:

Allai laget ska i ur och ordning lyfta en papperpåse med munnen, man får ej sätta i händer, knän eller nåt annat i marken. Efterhand klipps påsen av och man får böja sig längre ner. Det lag där någon i kaget klarar minst påse vinner..hela laget behöver alltså inte fixa det...

Klassisk musiklek:

Bilder visas och det gäller att snabbast sjunga en låt som passar med bilden! Går att göra i lag!

• Cosy
    msE skrev 2012-07-16 20:24:40 följande:
    En idé är en namnlek där varje person får en klisterlapp med namnet på en kändis eller dylikt på ryggen ( vi har kört denna med bla seriefigurer och superhjältar) . Man  får inte veta vem man själv är och ska således fråga ut de övriga i sällskapet om vem man kan tänkas vara.
    Först som kommer på vem dom är vinner. Definitvt bra som isbrytarlek på fester Cool
    Stora hjärnor tänker lika skrev en anna version av leken ovan redan
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • daniiel
    Brudiframtiden skrev 2012-07-16 20:43:39 följande:

Vill ni ha mer fysisk lek och är i två lag finns ju alltid den med papperpåsen:

Allai laget ska i ur och ordning lyfta en papperpåse med munnen, man får ej sätta i händer, knän eller nåt annat i marken. Efterhand klipps påsen av och man får böja sig längre ner. Det lag där någon i kaget klarar minst påse vinner..hela laget behöver alltså inte fixa det...

Klassisk musiklek:

Bilder visas och det gäller att snabbast sjunga en låt som passar med bilden! Går att göra i lag!

Ja, den brukar vi köra, fast med skokartonger :P Jisses vad vissa är viga och duktiga!
  • msE
    Cosy skrev 2012-07-16 20:57:04 följande:
    Stora hjärnor tänker lika skrev en anna version av leken ovan redan
    whops.. där ser man hur noga man läser ;)
  • Chicita

Ordfläta är ju en klassiker och det går ju att göra olika varianter av den där man mer eller mindre tvingar folk att prata med varandra.
    Typ: Vart åkte XX på skolresa i Gymnasiet?

• Cosy

vem är du mest lik-10 snabba

• daniiel
    Chicita skrev 2012-07-22 13:48:27 följande:
    Ordfläta är ju en klassiker och det går ju att göra olika varianter av den där man mer eller mindre tvingar folk att prata med varandra.
    Typ: Vart åkte XX på skolresa i Gymnasiet?
    Ja, det kanske kunde vara något :) Nu är ju alla iofs gamla vänner och vet det mesta, men.. ja.. Hur gör man en sån enklast? Fixar man det i Word?
    Cosy skrev 2012-07-22 19:05:57 följande:
    vem är du mest lik-10 snabba
    Vem är du mest lik hade vi på bröllopet och även en version av 10 snabba, annars är det ju bra :)
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-07-22 19:15:24 följande:
    Ja, det kanske kunde vara något :) Nu är ju alla iofs gamla vänner och vet det mesta, men.. ja.. Hur gör man en sån enklast? Fixar man det i Word?
    Jag gjorde vår i Word.
    Använde tabellverktyget för att göra ett rutnät (så bred och hög jag behövde, man kan ju inte gå efter längsta ordet, utan efter hur långt det blir totalt) och sen använde jag "suddet" och suddade ut dom linjer jag inte behövde + markerade "lösningsrutan".

• daniiel
    Chicita skrev 2012-07-22 20:39:42 följande:
    Jag gjorde vår i Word.
    Använde tabellverktyget för att göra ett rutnät (så bred och hög jag behövde, man kan ju inte gå efter längsta ordet, utan efter hur långt det blir totalt) och sen använde jag "suddet" och suddade ut dom linjer jag inte behövde + markerade "lösningsrutan".

Ah, smart! Ska nog pröva göra något sådant :) Tur att jag har liite tid på mig iaf :P
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-07-22 20:46:09 följande:
    Ah, smart! Ska nog pröva göra något sådant :) Tur att jag har liite tid på mig iaf :P
    Det var lite pill...
    Men eftersom jag skrev ut alla sidor separat först och sen satte ihop till dubbelsidigt i kopiatorn så kunde jag tippexa bort en linje som absolut inte ville bort, hur jag än gjorde (den gick bort en gång, men jag glömde spara ändringarna då och sen gick det inte alls mer Skrikandes
  • daniiel

Nu börjar det dra ihop sig och jag är så velig angående lekarna, vad vi ska ha osv. Ska de tävlas en och en eller i lag? Ska vi ha lite pyssel och knåp eller bara "ut och röra på sig" lekar? Man kanske bör ha något mer inomhusvänlig planerat ifall vädret inte är på topp?

• Cosy

Beoende på hur högt ni har i tak så kan ni ha följande:

Lagen delas upp i två lag och vid en väl vald signal skall lagen få upp en fot i taket på något sätt först upp vinner.. detta skall göras flera gånger under kvällen 

Svar på tråden Tips på partylekar önskas! :)