• daniiel

Tips på partylekar önskas! :)

Okej, ni som läst tidigare trådar vet att det varit till och från med vår bröllopsdag, men nu verkar det som att det blir en liten middag och party med ca 20-30 vänner. Håller tummarna!

Nu skulle jag behöva lite tips på roliga (och inte så avancerade) lekar till festen! :)

(Och nej, alla uppskattar inte lekar, men vi och våra vänner gör det. Vi har alltid lekar, men tänkte att det kunde vara skoj med lita nya lekar nu, istället för favoriter i repris.. igen ;P)

• Svar på tråden Tips på partylekar önskas! :)
  • Cosy

Vad vill du ha för typ av lekar?

Mingel lekar?

Sitta vid bordet lekar?

Lekar som pågår under hela kvällen?

Har några lekar på lager som går hem i min omgivningskrets... dock har jag ingen lust att skriva utan att veta mer efter som dessa aldrig duger på detta forum

We did it on DreamHack. Geeky love
  • daniiel

Jag vill ha allt möjligt! :) Jag har ännu inte bestämt upplägget för kvällen, utan det beror lite på lekarna också. Det kommer ju bli middag och sedan ska vi vara kvar i lokalen och ha fest. När jag hittat "rätt" lekar, så kan jag bestämma hur och när det blir lekar :)

• Cosy

En lek/aktivitet som är rolig är att ge uppdrag till folk när de kommer in. Inte alla utan några få. Dessa "måste" utföras underkvällen. Uppdragen skall vara anpassade för varje gäst så att de kan med utan hinder utföra uppdraget. Det är viktigt att ingen annan än uppdragsgivaren och uppdragstmotagaren vet om att personen har ett uppdrag. 

Vi gav följande uppdrag på en fest

skratta högt åt dåliga skämt Berätta dåliga skämt utan poäng Sätt dig i folks knä så ofta du kan Krama andra så ofta du kan Skåla i olika lägen Dessa kommer avslöjas senare när festen börjar ta slut och folk få chansen att gisa vilka som haft uppdrag.

Detta är en utmärkt mingellek.

Frågesport är alltid en höjdare, dock tvekar vi den alltid så vi spelar en låt och folk får gissa. Vihar haft olika teman, Reklamfilmer, filmer, barnprogram från när vi var små, soundrack från spel, tv-serier, 90-talsmusik

Det vi ser till så vi bara får med ljud och ingen sång.

Denna fungerar i mindre sällskap men skriver den ändå. alla skriver ett namn på en person, känd, levande död spelar ingen roll huvudsaken är att det är en person. Sen skall lappen skickas åt höger utan att personen brevid sett lappen. lappen skall sedan sättas fast på pannan och man skall nu gissa vem man är genom att ställa ja eller nej fråger endast. vinnaren är den som gissar rätt först.

Om ni delar upp gästerna i två lag kan ni göra lätta lag lekar. Exempel ta upp två ur varje lek och sen skall de gissa på om det är coca cola pepsicola eller icas egna märke i glaset genom att smaka på det. eller något annat. någon annan ska bygga ett ord av bokstäver, två personer skall bygga ihop ett kinderägg med varsin arm.

Det var några behöver du fler alternativ 
  • daniiel

Tack :) Uppdragen där har vi prövat något gång och det brukar vara kul, men oftast dör det som ut efter ett tag. Ja, alternativt spårar ur :P Ingen brukar kunna hålla det hemligt haha

Frågesport är kul :) Vi har kört många olika varianter på det och vi har nästan alltid med det om att gissa musik. Jag tycker det är jättekul och ibland är det riktigt svårt!

Vi funderar på att göra en sån tipsrunda där man skriver olika saker och sedan har några av gästerna som svarsalternativ. Senare under kvällen får då personerna som stod på samma lapp tävla mot varandra. Tex "Vem suger bäst? 1: Kalle X: Lars 2: Johan" och så får de personerna sen tävla i att suga upp något ur ett sugrör med hål i. Jag har dock svårt att hitta på olika uppdrag och lekar till det. Där skulle man ju kunna ha med tex att bygga ett ord eller det med cola :)

• Cosy

VEm har längst brukar vara med i dessa tipspormenader och då är det ofta näsor och hår som mäts

• morguse

sen kan man även fråga vem kan vissla bäst..så ska dom äta mariekex o sedan vissla.
     vem är surast...äta en citronskiva utan att göra grimaser
    vem slickar bäst....äta en munk utan att slicka sig om munnen 

• Chicita

Det där med "vem som..."-frågor hade vi på en jobbfest en gång.

Vem prickar bäst - Pricka flaska med penna (klassisk på barnkalas)
    Vem är husligast - Vika en servett, någon visar först hur det ska se ut och så får man se vem som kan göra det fortast och bäst
    Vem nyper bäst - Flytta klädnypor från ett klädstreck till ett annat, först klar vinner
    Vem slår bäst - Vem kan fortast spika i 3 spikar helt i en stubbe / planka 
    Vem är mest balanserad - Vi hade servitörbrickor med 1 öppnad loka och 2 fulla vinglas med vatten som de som fick denna utmaning skulle balansera längs en bana (över och under käppar i olika höjd, slalom osv) men man fick bara hålla brickan med en hand. Om det låter för svårt så kan dom få stå på ett ben eller på en balansbräda eller liknande.
    Vem har bäst smak - Här kan det ju funka med cola-grejen exempelvis.

Kommer inte på vilka fler vi hade på rak arm 

• msE

En idé är en namnlek där varje person får en klisterlapp med namnet på en kändis eller dylikt på ryggen ( vi har kört denna med bla seriefigurer och superhjältar) . Man  får inte veta vem man själv är och ska således fråga ut de övriga i sällskapet om vem man kan tänkas vara.
    Först som kommer på vem dom är vinner. Definitvt bra som isbrytarlek på fester Cool

Svar på tråden Tips på partylekar önskas! :)