• Forumvärd

Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?

Hur man väljer att ta sig till vigseln på dagen D varierar.
    En del väljer att ta taxi, andra hyr en läcker och oftast dyr bil och ytterligare andra kanske åker häst och vagn.
    Hur kommer Ni- eller tog ni er- till vigseln?Solig

Berätta och tipsa i tråden!

• Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?
  • ChristineL

Vi har inte riktigt bestämt än men jag har alltid haft en dröm om att åka häst och vagn. Tankarna går i att vi tar egen bil till festlokalen, byter om där, häst och vagn till vigselplats 200m bort och sen promenerandes tillbaka, eller om hästekipaget vill vänta under tiden så tar vi nog den tillbaka också.

• sanna88

om vädret tillåter ska vi åka en "pimpad" spark från vigsel till festlokalen! :P

men till kyrkan kommer vi åka separata fordon då vi inte ska ses innan =)

• polkapinne

Vi kommer ha gångavstånd mellan kapellet och festlokalen men annars var jag inne på att hyra en gammal vit Rolls Royce.

• 1700tal

Vi har så kort sträcka mellan kyrka och slottet så vi lånar pappas mercedes. Den är väldigt låg dock så hur det ska gå får vi se men det går nog bra! Kanske kan vi pimpa den lite med blommor och sånt.

• Pluppe

Från frisören till där jag ska träffa min blivande man blir det vanlig bil, från kyrkan till festlokalen åker jag tillsammans med min DÅ man i en Ford från 30-talet :)

• Loveit

Vi ska gifta oss först 2014, med lantligt/bonde tema. Om vädret tillåter ska vi åka gammal traktor med släp och hö. Som Barnen i Bullerbyn gjorde ;) hehe.. Annars vet jag inte vad vi gör!

• Sandra1982

Vi kommer åka häst och vagn, känner häst "gubben" i byn och blev därför ett självklart val. Vi har inte speciellt långt att åka mellan kyrkan och festlokalen så hoppas på upphåll och sol

• 76lars

Det blir bil till kyrkan samt flottfärd till festlokalen

• Forumvärd
    sanna88 skrev 2012-07-14 20:20:35 följande:

om vädret tillåter ska vi åka en "pimpad" spark från vigsel till festlokalen! :P

men till kyrkan kommer vi åka separata fordon då vi inte ska ses innan =)

En pimpad spark?
    Det lät intressant!
    Om vädret tillåter och ni gör det så kan du väl posta en bild på åket?
Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?