• Forumvärd

Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?

Hur man väljer att ta sig till vigseln på dagen D varierar.
    En del väljer att ta taxi, andra hyr en läcker och oftast dyr bil och ytterligare andra kanske åker häst och vagn.
    Hur kommer Ni- eller tog ni er- till vigseln?Solig

Berätta och tipsa i tråden!

• Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?
  • 2 0 1 2

Jag åker hemifrån, med min tärna, i en Jaguar. BM åker S40 till kyrkan! Sedan åker vi i Jaguar till festplatsen.

• AnnLi

Själv åkte jag inte alls, för vigsel och fest var på samma ställe. Men på lördag ska jag skjutsa ett brudpar från kyrkan, med ponnypar + vagn. Ska bli roligt :)

• Anna2012

200 meter från kyrka till festlokal, uppenbarligen ska jag skjutsas av mannen på flakmoppe :)

• Green

Vi ska ha allt hemma i trädgården så det blir ju inga roliga transporter alls Rynkar på näsan

Funderar däremot fortfarande på om jag ska genomföra min fantasi att komma ridandes på gatan upp till huset när alla redan är där?
    Vi bor i villakvarter så det kan ju bli lite annorlunda Skrattande
    Häst har jag själv men jag behöver fixa någon som kan göra iordning honom till mig och sen rädda honom från vårt hus och ut på betet igen.

• barbie

Vi gifter oss på en strand så vi anländer och lämnar platsen i en fin båt! Hur jag ska lyckas komma ur och i båten med min klänningn som är ENORM är en annan femma ;)

• barbie
    Aniara4 skrev 2012-07-12 16:37:22 följande:
    Som flera har sagt, till vigseln spelar det ju ingen större roll eftersom ingen ser en komma
    Well, det beror ju på.. ALLA ser oss komma eftersom vi gifter oss utomhus på en strand :)
  • Pascha

Till vigseln vanlig bil + till fots.

Från kyrkan till festen åkte vi Segways. Mycket roligt! Rekommenderas, nackdelen är att man blir väldigt väderberoende. Pluset är att det uppskattas av gästerna att se en åka. :)

• suewy

Jag kommer anlända med min tärna i denna skönhet, sen kommer jag och mannen även åka ifrån kyrkan i denna, min underbara pappa ska vara chaufför, hans ögonsten denna bil, det är bilens tredje bröllop!!

Det är dock en lånad bild då jag, konstigt nog inte har en bild på den!! :O
  • missfroggy

Vi kommer åka från kyrkan i en taxiregistrerad volvo pv 831 (s.k volvosugga) Tror att jag även kommer åka från frisør till kyrkan i den. Det är inte bestämt än.

Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?