• Forumvärd

    Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?

    Hur man väljer att ta sig till vigseln på dagen D varierar.
    En del väljer att ta taxi, andra hyr en läcker och oftast dyr bil och ytterligare andra kanske åker häst och vagn.
    Hur kommer Ni- eller tog ni er- till vigseln?Solig

    Berätta och tipsa i tråden!

  • Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?
  • karamell

    Limmousine tror jag att vi kommer att välja!


    Glamaröst, lyxigt och jag har dessutom aldrig åkt limmo tidigare =)

  • eerihan

    Till vigseln har vi inte planerat nåt speciellt, det känns inte som om det är något som någon direkt ser utan bli bara för en själv. Alla sitter redan inne i kyrkan och väntar. I vårt fall så kommer vi ha förberedelserna på slottet där vi ska ha festen och kyrkan ligger precis intill så vi går nog dit el tar vanlig bil för att slippa gå. Så det blir inga speciella planer faktiskt. Efter vigseln däremot har vi en gammal Bentley som vi blir upphämtade i. Vi planerar sen att åka en liten sväng medans alla gästerna tar sig bort till slottet. Så kan vi rulla in där när alla gästerna står uppställda. =)

  • Forumvärd
    karamell skrev 2012-07-12 09:35:14 följande:

    Limmousine tror jag att vi kommer att välja!


    Glamaröst, lyxigt och jag har dessutom aldrig åkt limmo tidigare =)


    Härligt och det är en speciell dag  Solig

    Vi åkte i min svågers jänkebil och det blev en mysig tur på ca. 100 meter
    Herrgården vi sov på låg inte längre bort ifrån kyrkan. Men vi anlände ståndsmässigt!
  • Forumvärd
    eerihan skrev 2012-07-12 09:44:43 följande:
    Till vigseln har vi inte planerat nåt speciellt, det känns inte som om det är något som någon direkt ser utan bli bara för en själv. Alla sitter redan inne i kyrkan och väntar. I vårt fall så kommer vi ha förberedelserna på slottet där vi ska ha festen och kyrkan ligger precis intill så vi går nog dit el tar vanlig bil för att slippa gå. Så det blir inga speciella planer faktiskt. Efter vigseln däremot har vi en gammal Bentley som vi blir upphämtade i. Vi planerar sen att åka en liten sväng medans alla gästerna tar sig bort till slottet. Så kan vi rulla in där när alla gästerna står uppställda. =)
    Snyggt!
    Det blir en bra och effektfull entré!

    Är det dyrt att hyra bil nuförtiden?
    Jag gifte mig ju för länge sedan så jag hänger inte med i prisutvecklingen riktigt
  • AnnL

    Vi funderade länge då vi ville åka något väldigt ovanligt, raggarbilar och limousiner gick bort direkt. Nu har vi valt och det blir en stor, fet, blänkande amerikansk lastbil Skrattande försökte ladda upp bild men det vill sig inte så skickar en länk på hur den modellen kan se ut, just den vi ska åka har jag tyvärr inte på bild.

    http://www.google.se/search?hl=sv&cp=6&gs_id=h&xhr=t&q=peterbilt&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1600&bih=694&wrapid=tljp1342078722586010&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=BX_-T666FobLtAawz-HhBQ

  • Chicita

    Vi tog vår egen bil till festlokalen (församlingshemmet nästgårds med kyrkan).
    Sen apostlahästarna till  och från kyrkan.
    Hem på natten blev det limousine, delvis för att vi ville få med oss alla som hjälpt oss packa ihop och fixa till lokalen på natten.

    Dagen efter samåkte vi ut och hämtade dom bilar som blivit lämnade på parkeringen. 

  • Fästmön

    Volvo 240 till vigseln Glad

    Bentley Mark VI från 1948 från kyrkan till festlokalen.

  • CoG

    Till vigseln blir det vår egen V70 som någon annan sedan kör till bygdegården.
    Det är ju ingen som kommer att stå och titta på då vi anländer (vi har tänkt vara där innan alla andra kommer)
    Därifrån ska vi ordna en finare bil.

  • SusanneJoh

    frisören till kyrkan - taxi
    kyrkan till festen - fötterna
    festen till hem - taxi   


    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • eerihan
    Forumvärd skrev 2012-07-12 09:47:30 följande:
    Snyggt!
    Det blir en bra och effektfull entré!

    Är det dyrt att hyra bil nuförtiden?
    Jag gifte mig ju för länge sedan så jag hänger inte med i prisutvecklingen riktigt
    Vi har lyckats få fram bil med chafför genom kontakter så vi betalar ingenting. Blir nog en flaska skumpa el motsvarande som tack. Glad
Svar på tråden Hur tar ni er till vigseln? Bil, häst, moppe?