• Äldre 10 Jul 22:05
    5446 visningar
    20 svar
    20
    5446

    3 augusti 2013

    vi bokade kyrkan igår,
    så nu är datum klart och vi fick flytta bröllopet en vecka.

    Men när är det okej att skicka ut save the dates korten?

    3 augusti är ju som mitt i semestern och det känns som de kan va läge att skicka ut dem i tid..
    men när är "i tid"..

    och om ni är några som bloggar får ni gärna länka till era bloggar och eventuella bilder på era save the dates!

    Tack! 

  • Svar på tråden 3 augusti 2013
  • E30Jun­i
    Äldre 11 Jul 21:18
    #1

    Jag skickade ut mina i mitten av mars och gifte mig sista juni. Vet inte hur andra har gjort men ett par tre månader bör man ju ha på sig att planera åtgång av vissa saker. Som mat och dryck mm. Ska du ha ett stort eller ett litet bröllop? Är det tänkt att du ska köpa egen dukning eller lånar ni på festlokalen? Allt beror ju på hur mycket du tänt köpa själv och hur stort bröllopet ska vara.. Lycka till!

  • linnea­anders­son88
    Äldre 26 Jul 22:02
    #2

    Vad roligt med någon mer som ska gifta sig 3 augusti 2013! Jag har också börjat fundera en del på när man ska skicka ut sina Save-the-dates. Jag har tänkt göra det någon gång i början av december (innan julkorten skickas ut) och sedan tänker jag skicka inbjudan någon gång i mars eller april. Hur tänker du?

  • Äldre 26 Jul 22:05
    #3
    linneaandersson88 skrev 2012-07-26 22:02:05 följande:
    Vad roligt med någon mer som ska gifta sig 3 augusti 2013! Jag har också börjat fundera en del på när man ska skicka ut sina Save-the-dates. Jag har tänkt göra det någon gång i början av december (innan julkorten skickas ut) och sedan tänker jag skicka inbjudan någon gång i mars eller april. Hur tänker du?
    jag är alldeles för ivrig för att vänta tror jag.
     vi skickar våra save the dates i oktober.
    sedan tar vi en break i planerna fram till årsskiftet  och skickar ut inbjudningarna till alla hjärtans dag.

    jag är sånt kontrollfreak så ute i god tod är mitt förnamn. kanske föör god tid.. men ändå! =)

    de låter som du har en bra tidsplan!

    Min tärna smider redan planer för bröllopsfesten och tycker jag ska beställa kläning, NU!!
    Men hon får lugna sig lite :) 
  • Grodpr­insens brud
    Äldre 26 Jul 22:13
    #4
    Fröken Finemang skrev 2012-07-26 22:05:23 följande:
    jag är alldeles för ivrig för att vänta tror jag.
     vi skickar våra save the dates i oktober.
    sedan tar vi en break i planerna fram till årsskiftet  och skickar ut inbjudningarna till alla hjärtans dag.

    jag är sånt kontrollfreak så ute i god tod är mitt förnamn. kanske föör god tid.. men ändå! =)

    de låter som du har en bra tidsplan!

    Min tärna smider redan planer för bröllopsfesten och tycker jag ska beställa kläning, NU!!
    Men hon får lugna sig lite :) 
    Jag är precis likadan... I min värld så kommer alla gäster passa på att boka semesterresor när Ving och fritidsresor etc har boka-tidigt-rabatt före nyår.. Men i gengäld så är det inte särdeles hysch hysch om vårt bröllop utan jag passar på att blogga om det och lägger upp en länk på Facebook till bloggen när jag har nya tävlingar så jag tror inte att någon har missat att det ska ske.. Det är väl tråkigt på ett sätt men jag vill verkligen inte heller att någon som vill komma inte kan.. 
  • Äldre 26 Jul 22:25
    #5
    Grodprinsens brud skrev 2012-07-26 22:13:04 följande:
    Jag är precis likadan... I min värld så kommer alla gäster passa på att boka semesterresor när Ving och fritidsresor etc har boka-tidigt-rabatt före nyår.. Men i gengäld så är det inte särdeles hysch hysch om vårt bröllop utan jag passar på att blogga om det och lägger upp en länk på Facebook till bloggen när jag har nya tävlingar så jag tror inte att någon har missat att det ska ske.. Det är väl tråkigt på ett sätt men jag vill verkligen inte heller att någon som vill komma inte kan.. 
    man kan säga att det inte är nån som ska missa, som missat att vi gifter oss ;)
    vilket i sig är tråkigt, men jag tänker inte visa save the dates eller inbjudningar förrän efter de gått ut.
    nått vill jag hålla på! :)

    vad har du för tävlingar?
    *måste oklla bloggen* 
  • 2013
    Äldre 24 Nov 09:35
    #6

    hej!
    såg denna tråden nu. jag o min kille ska också gifta oss 3/8-13.
    guuu va jag längtar, det ska bli sååå roligt!!

    ett stort problem som jag har just nu är NÄR ska man börja prova o beställa klänning? jag har nyss fått barn så har en del gravidkilon som MÅSTE bort först.... frågan är alltså hur lång tid jag har på mig...

    hur går det för er med era planeringar?

  • PiaB
    Äldre 24 Nov 11:43
    #7

    Jag hade för mig att den här tråden fanns! Har inte hittat den igen bara...


    Vi är i stort sett klara med allt. Bara finslip kvar med körschema för själva dagen. Och så ska vi träffa köksmästaren igen närmare och bestämma meny och upplägg av kvällen.


     


    Jag köpte klänning för länge sedan och smycken. Igår kom skorna och de var sååå snygga! Jag är kär!


     


    Hur går det för er andra?


  • Äldre 24 Nov 22:38
    #8
    Å ni gifter er 3 augusti 2013? då är du ju värre än mig? vad glad jag blir *hehe*
    Jag vet inte alls hur jag ska få ihop det. Har även svårt att be andra göra eller släppa tanken" men andra ska väl inte behöva anstränga sig så, det är ju VI som gifter oss"...

    Att v till xempel inte frå städa lokalen dagen efteråt för min mamma, gör mig så tacksam och så oerhört stressad över det faktum att jag inte FÅR hjälpa till. Jag vågar knappt prata om planer inför andra för att jag inte vill att de ska säga: de kan jag göra eller liknande.
    Det måste jag släppa. Ska jobb apå detta i december.. För i januari måste jag börja släppa p spärrarna, få definitiva besked hit och dit och för mitt eget sinnesbruk, börja styra upp ordentligt.

    Jag är en sån där: kan själv flicka. 
    Men jag kan inte styra upp min egen bröllopsfest. Jag får inte det ehller iofs. Men det löser sig va?

    Jag är väldigt glad att den äldre av  mina tärnor kommer vara förädraledig under 2013. Detkommer nog hjälpa mig massor.. 

    Men vad har hänt sen sist då?
    Vi skickade ut  Save the date korten i september/oktober.  Vi har ännu ingen j-a aning om hr inbjudningskoren komemr se ut. det rådr i mit huvud delade meningar om vilken mat vi skall ha. buffe- som i många rätter, eller buffe- som att man får ta maten själv.  brorsan ska också kolla upp ev catering, så vi får se om vi får ett BRAAA pris kanske... :D

    vi har styrt bort dagen efter lunch, till fikabuffe- det kommer ske hos mamma, det är som sagt lättare att fixa fika och kaffe än lunch.. (=mindre dåligt samvete för mig!) 
     
    vi har bokat lokal och kyrka som sagt, präst ingen aning. Vi har nästan spikat vem som skall göra tårta och hur den ska se ut. Jag ska gå in och prata brudbukett framöver. (rosa rosor. massor. med några pärlor i..) 

    Fotografen är bokad. Vi valde efter många om och men att bara ta porträtt bilder, de får bli amatörbilder (min brorsa arbetar som fotograf så amatr och amatröt...- men de bir ju orderigerade) resten av dagen. 

    tyg till stolsrosetter har kommit, de ska jag börja sy när adventspysslet är över och vi har hittat min symaskin.. #flyttat

    klänning är bestämt, ej beställd. tärnklänning ej beställd ej bestämd...

    lilltärna har klänning och näbbarnas är bestämde medn inte beställda. Skor till småttingar= lackskor,
    till oss, svarta ballerina..

     
  • PiaB
    Äldre 25 Nov 11:00
    #9

    Japp, 3/8 Ja jag är snabb när jag vill. Och jag är så långt ifrån ett kontrollfreak man kan komma. Jag har en bestämd åsikt om hur jag vill att det ska vara men sedan får andra mer än gärna göra.


     


    Vi ska ha middag på ett värdshus och till dem har jag sagt att jag inte är intresserad av hur de tänker duka eller vad de ska ha för blommor på borden eller så, bara mina döttrar tål dem. Vi ska träffas närmare och bestämma vad vi ska äta och dricka bara. Och så funderar vi på om man brukar låta gästerna välja mellan kött och fisk? Man skriver väl att de talar om allergier och annat när de svarar.


     


    Vi vill inte hålla på och fixa innan med matlagning, pyntning av lokal, pyssla med inbjudningar o.s.v. Därför har vi valt såhär. Vi kommer att sätta oss vid dukade bord Spara datumet beställde jag från Vistaprint, inget pyssel. Och inbjudningarna kommer att bli likadana därifrån. Det enda jag behöver göra är att beställa dem


     


    Kyrkan är bokad, prästen tar vi den vi får. En kompis dotter ska vara fotograf, en kompis ska sminka, håret tror jag jag fixar själv, har bara superkort spretigt hår så det är inte mycket att göra. Kanske färja i någon ny färg eller något bara, gelenaglar har jag haft de senaste 10 åren så det blir ingen skillnad mer än att de får göra något festligare med dem. Klänning, skor och smycken har jag beställt på vinst och förlust från eBay och allt blev långt över förväntan.


     


    Så vi är lite olika


  • Äldre 26 Nov 17:20
    #10
    PiaB skrev 2012-11-25 11:00:36 följande:

    Vi ska ha middag på ett värdshus och till dem har jag sagt att jag inte är intresserad av hur de tänker duka eller vad de ska ha för blommor på borden eller så, bara mina döttrar tål dem. Vi ska träffas närmare och bestämma vad vi ska äta och dricka bara. Och så funderar vi på om man brukar låta gästerna välja mellan kött och fisk? Man skriver väl att de talar om allergier och annat när de svarar.


     


     


    men visst är det ljuvligt, att det är så! att vi är olika. 
    Er plan låter välidgt skön!

    brudnäbbarnas klänningar kommer beställas från e-bay så de låter bra att du är mer än nöjd =)
     
  • JohJoa
    Äldre 6 Dec 20:53
    #11

    April tänkte vi

  • JohJoa
    Äldre 12 Dec 12:04
    #12

    Vi har... Bokat lokal Bokat kyrka Kollar på olika förslag till catering Kontaktat olika fotografer Kollat lite ang tårtan Har sett en snygg klänning på nätet, måste prova lite oxå. Kollat ang dukning och dekoration Bestman, tärna, brudnäbbar, tostmasters klart. Det är så mkt. Tänk om jag missar något....

  • Äldre 12 Dec 13:22
    #13

    Vi ska gifta oss den 27/7 och tänker skicka inbjudningarna i slutet på januari - vet att en del tycker det är tidigt men eftersom vi gifter oss mitt i semestrarna så känner vi att vi vill gå ut redan då, så att de kan börja planera

  • Äldre 12 Dec 22:22
    #14
    JohJoa skrev 2012-12-12 12:04:41 följande:
    Vi har... Bokat lokal Bokat kyrka Kollar på olika förslag till catering Kontaktat olika fotografer Kollat lite ang tårtan Har sett en snygg klänning på nätet, måste prova lite oxå. Kollat ang dukning och dekoration Bestman, tärna, brudnäbbar, tostmasters klart. Det är så mkt. Tänk om jag missar något....
    missar gör man.
    och kommer på.
    å glömmer bort.
    Listor listor listor listor. haha..
     
  • Äldre 12 Dec 22:24
    #15
    Juli2013 skrev 2012-12-12 13:22:52 följande:
    Vi ska gifta oss den 27/7 och tänker skicka inbjudningarna i slutet på januari - vet att en del tycker det är tidigt men eftersom vi gifter oss mitt i semestrarna så känner vi att vi vill gå ut redan då, så att de kan börja planera
    vi har skickat ut save the dates så alla vet ju vårt datum..
    därför avvaktar vi med inbjudningar till slutet av mars. bestäler klänningen samtdigt.

    fram tills dess får jag pyssla!

    idag har jag hämtat och betalat min vigselring. Vi är jättenöjda med den!
    den blir en förstärkning av förlovningsringen bara. blir superbra! 
  • Chatri­n
    Äldre 13 Jan 22:05
    #16
    Fröken Finemang skrev 2012-07-10 22:05:46 följande:
    vi bokade kyrkan igår,
    så nu är datum klart och vi fick flytta bröllopet en vecka.

    Men när är det okej att skicka ut save the dates korten?

    3 augusti är ju som mitt i semestern och det känns som de kan va läge att skicka ut dem i tid..
    men när är "i tid"..

    och om ni är några som bloggar får ni gärna länka till era bloggar och eventuella bilder på era save the dates!

    Tack! 
    Hej! Vi ska oxå gifta oss den 3/8 och min bröllopskordinator sa att det är bra att skicka ut Save-The-Date i Dec/Jan så mina åker ut nu i veckan!!
    Sen sa hon att, Tyckte hon att vi skulle skicka ut inbjudan i slutet av maj!
    Jag kan säga att det är Så skönt att ha en bröllopskoordinator/bröllopsarrangör!! Jag vill ha koll på allt men med 4 barn är det inte så lätt :) Så hon är Guld värd!!!
  • Amandi­zzen
    Äldre 22 Jan 19:57
    #17

    Vi gifter oss 3 Augusti 2013! Har börjat fundera på inbjudningskorten, är nog bra o få ut dom i tid, slutet på februari/mitten på mars tänkte jag blir lagom..

  • Äldre 22 Jan 23:12
    #18
    Amandizzen skrev 2013-01-22 19:57:21 följande:
    Vi gifter oss 3 Augusti 2013! Har börjat fundera på inbjudningskorten, är nog bra o få ut dom i tid, slutet på februari/mitten på mars tänkte jag blir lagom..
    tycker jag låter bra :)
  • Aleksa­ndra
    Äldre 29 Jan 13:47
    #19

    Hejsan!

    Gifter oss också den 3 augusti 2013 :)
    Som jag längtar!
    Kyrkan är bokad
    Lokal är fixat
    menyn är färdig
    inbjudningskorten är utskickade, vissa kanske tycker det är för tidigt men min sambo började plugga igår och vi ville få så mycket som möjligt gjort inann han börjar. Sne börjar folk planera sina semestarar i feb/mars så ville vara ute i god tid :)
    Ringarna är ocjså färdiga
    Klänning och smoking är färdigt så nu är det inte så mycket som är kvar och det känns jätteskönt :)

    Vilket färgtema har ni?

  • Äldre 31 Jan 20:06
    #20
    Aleksandra skrev 2013-01-29 13:47:49 följande:
    Hejsan!

    Gifter oss också den 3 augusti 2013 :)
    Som jag längtar!
    Kyrkan är bokad
    Lokal är fixat
    menyn är färdig
    inbjudningskorten är utskickade, vissa kanske tycker det är för tidigt men min sambo började plugga igår och vi ville få så mycket som möjligt gjort inann han börjar. Sne börjar folk planera sina semestarar i feb/mars så ville vara ute i god tid :)
    Ringarna är ocjså färdiga
    Klänning och smoking är färdigt så nu är det inte så mycket som är kvar och det känns jätteskönt :)

    Vilket färgtema har ni?
    ros och turkos med inslag av vitt och svart.
Svar på tråden 3 augusti 2013