• miiia87

    Bukett på borgerligt bröllop

    Ni som gifter er borgerligt ska ni ha bukett? Jag tänkte nog ha de men tänkte köpa en enkel till mig och en liten till vår stora dotter.

  • Svar på tråden Bukett på borgerligt bröllop
  • nuså

    Jag tror egentligen att det kvittar om man gifter sig kyrkligt eller borgerligt, man kan ha bukett eller inte ändå. Eller?
    Själv ska jag nog inte ha en (borgerlig vigsel). Känns så konstigt att hålla i en bukett. Varför, liksom? 
    Men köp du blommor om det känns bra. Om du ändrar dig är det ju bara att ha dem som dekoration istället =)

  • Tokig

    Jag ska ha bukett. Men vi kommer ha en lite "större" cermoni, alltså inte bara i stadshuset eller så. Men jag tror nog att jag hade velat ha en liten bukett oavsett. På samma sätt som jag hade velat ha en vit klänning.

  • Pebbles

    Jag gifte mig borgerligt i Stockholms stadshus och jag och min tärna hade buketter båda två. {#emotions_dlg.flower}


    Loves it!
  • Nudax

    Det beror ju helt på hur man gifter sig? Det verkar som om en del tror att traditionell vigsel och borgerlig vigsel är varandras motsatspar? Det handlar ju bara om ifall man gifter sig med Gud som vittne i en kyrka eller om man gifter sig utan den kristna biten. Sen kan man ju välja precis själv hur man vill att själva bröllopet ska vara.


    Jag gifter mig borgerligt men ska ha en traditionell vigsel med hela paketet av bröllopskläder, gäster, inmarch, dikter, sång, blommor och allt. Man kan också välja att gå till statshuset i vanliga kläder. Så helt beroende på hur man ska ha sin vigsel tänker jag att man kan känna efter om det känns rätt eller fel med ex. en brudbukett.


     


     

  • imoen

    Jag försöker också motivera för mig själv varför jag ska hålla en blomsterkvast i handen och har kommit fram till att det ju är jättefint på kort, så jag kommer be min svärmor att binda en tror jag, en relativt enkel som jag kan ha under fotograferingen. Vet inte om jag kommer ha med den vid vigseln (borgerlig).

  • Green

    Jag/vi gör som Nudax!
    Pampigt och snyggt med brudklänning och kela kittet.
    Varför är borgerligt alltid= enkelt på kommunhuset?

  • Js Fästmö

    Jag ska ha bukett. En liten rund med rosor, är planen än så länge. Jag kör inte långklänning men vill ändå känna att jag har hela kittet.

  • Green

    Även om jag kör "all in" så ska jag inte beställa en massiv droppformad sak för flera tusen.
    Jag ska binda min själv, hur den ska se ut får vi se då beroende på material.

    Floristerna brukar ha färdigbundna, söta buketter för någon hundralapp. Annars kan man be dom att binda en över disk. Tar max tio min och man kan själv välja färg och pris.

  • moa2012
    Nudax skrev 2012-07-10 13:08:12 följande:

    Det beror ju helt på hur man gifter sig? Det verkar som om en del tror att traditionell vigsel och borgerlig vigsel är varandras motsatspar? Det handlar ju bara om ifall man gifter sig med Gud som vittne i en kyrka eller om man gifter sig utan den kristna biten. Sen kan man ju välja precis själv hur man vill att själva bröllopet ska vara.


    Jag gifter mig borgerligt men ska ha en traditionell vigsel med hela paketet av bröllopskläder, gäster, inmarch, dikter, sång, blommor och allt. Man kan också välja att gå till statshuset i vanliga kläder. Så helt beroende på hur man ska ha sin vigsel tänker jag att man kan känna efter om det känns rätt eller fel med ex. en brudbukett.


     


     


    samma sak här =)...ett maffigt bröllop med allt som hör till...men en vigselförättare och inte en präst...varför ska jag ha präst när jag absolut INTE är troende..nej nej...det är lite konstigt att folk alltid tänker borgligt är att gifta sig på stadshuset..
  • moa2012
    Green skrev 2012-07-10 19:43:00 följande:
    Jag/vi gör som Nudax!
    Pampigt och snyggt med brudklänning och kela kittet.
    Varför är borgerligt alltid= enkelt på kommunhuset?
    håller med...samma hos oss..jag har oxå börjat undra angående det...
Svar på tråden Bukett på borgerligt bröllop