• Josefina

Vad ska ni dansa till?

Hej, det är inte lätt det här med första dansen! Ska man välja en powerballad från 90-talet som får hjärtat att slå en extra volt, eller en klassisk vals, eller en mer dansvänlig tryckare?
    Vi kommer ha live-band så då är frågan om de ska sjunga eller om vi använder spotify till första dansen? 
    (OBS! Vi kan inte dansa vals, men tränar nere i gymmet.. ;) 

Vilken låt har ni valt? Ge mig gärna era bästa tips! Skrattande

• Svar på tråden Vad ska ni dansa till?
  • ElinFalk85

Jag valde Beyonce (stavning??) Halo därför att det är så jag känner för min man. Jag valde den för textens skull =).

• Tufvalisa

För oss blir det troligen ledmotivet till "Ciderhusreglerna" skrivet av Rachel Portman. Mest för att det är en alldeles underbar melodi.

• aviman
    Rosi skrev 2012-07-13 09:13:54 följande:

Vi kommer dansa till denna våran låt.. =P

">

" target="_blank">

älskar videon Skrattande hihi!

Vi kommer mest troligt dansa till We Are Man And Wife - Michelle Featherstone. Hon har varit en av mina favoritartister länge... Solig 
  • Aniara4

Vi gjorde det ordentligt, tog ett par privatlektioner i klassisk vals och dansade till Sjostakovich. Sen när gästerna joinade in fortsatte vi med Leonard Cohens Take this waltz (deppig, jag vet, men jag älskar den!) och sen Annie's Song. Därefter kom det mer foxtrot-låtar ett tag, och en tango särskilt till två tangofrälsta par som fanns med.

• Amor in aeternum

Vi funderar mellan "I choose you" - Amanda Jenssen, "Feels like home" - Chantal Kreviazuk eller "I got you babe" - Sonny&Cher.

Min sambo kan veerkligen inte dansa, så vi får ta till en tryckare.

• lurpan

Vi kommer dansa första dansen till "Bless the broken road" med Rascal Flatts.
    Det är en låt som betyder mkt för oss, texten stämmer så bra in tex...
    Ingen vals utan en kärleksfull tryckare.

• Brudiframtiden
    Vi funderar på ett kanske lite oväntat val: Nothing else matters med Metallica...
  • Brudiframtiden
    987654321 skrev 2012-07-07 21:16:19 följande:
    Aldrig ska jag sluta älska dig med Jonas Gardell
    Den funderar vi på i kyrkan..."vår" låt!
  • amelian
    Brudiframtiden skrev 2012-07-14 08:03:50 följande:
    Vi funderar på ett kanske lite oväntat val: Nothing else matters med Metallica...
    Inte alls särskillt oväntat, den passar bra taktmässigt och vi funderar också på den. Dock framför endast av en akustisk gitarr isåfall med sång isåfall. 
Svar på tråden Vad ska ni dansa till?