• Josefina

Vad ska ni dansa till?

Hej, det är inte lätt det här med första dansen! Ska man välja en powerballad från 90-talet som får hjärtat att slå en extra volt, eller en klassisk vals, eller en mer dansvänlig tryckare?
    Vi kommer ha live-band så då är frågan om de ska sjunga eller om vi använder spotify till första dansen? 
    (OBS! Vi kan inte dansa vals, men tränar nere i gymmet.. ;) 

Vilken låt har ni valt? Ge mig gärna era bästa tips! Skrattande

• Svar på tråden Vad ska ni dansa till?
  • SusanneJoh

Vi ska inte dansa alls. 
    Men hade vi gjort det hade jag nog valt en traditionell valslåt.

♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • eerihan

Vi har tänkte dansa vals till Annie's song med John Denver. Vi har bokat in en dansworkshop i augusti för att lära oss vals sen har vi lite tid att träna fram till bröllopet den 22 sept. =) Vi letade efter låtar som gick i valstakt och fastnade för denna låten som båda tycker om. Vi kommer ha DJ på bröllopet som ska spela upp låten.

• SandraM

Jag och min blivande tränar för fullt på valsen (vi kan heller inte dansa vals annars) inför lördagens bröllop. Vi började att dansa till Amanda Jenssens I choose you. Sen ville vi försöka få en snabbare låt och då valde vi Enya Caribbean Blue. Hon har även en annan fin låt man kan dansa vals till som heter Flora's secret som vi funderade på att ha men den går lite väl fort :)

• MariaFredrik12

Vi ska ha Elton Johns Your song. Vi funderar på att bara dansa tryckare då vi inte är särskilt haj på vals. Jag undrar dock, hur många låtar ska man ha?? Tanken är väl att föräldrarna ska joina in? Hinner de det i en låt? jag börjar bli nervös:)

• Josefina
    anette83 skrev 2012-07-12 10:48:13 följande:
    Blev ingen vals för vår del som vi egentligen från början hade planerat utan vi dansade till "Lady in red" som har varit "vår" låt sen vi träffades.
    Lad in red är min favoritlåt också!! :D
    Men då undrar jag hur det kändes att dansa till en sån lugn låt, kändes det det minsta obekvämt?? För jag har sett på youtube där folk bara står och kramas och d verkar det en aning obekvämt för gästerna?

Det lutar åt Armageddon-låten, så himla fin!!
    Tack alla goa för era fina förslag! Skrattande 
  • Josefina
    MariaFredrik12 skrev 2012-07-12 15:29:30 följande:
    Vi ska ha Elton Johns Your song. Vi funderar på att bara dansa tryckare då vi inte är särskilt haj på vals. Jag undrar dock, hur många låtar ska man ha?? Tanken är väl att föräldrarna ska joina in? Hinner de det i en låt? jag börjar bli nervös:)
    Jag tror att en låt räcker, eller jag hoppas det iaf ;)
    Vi har sagt till vår toastmaster att hjälpa till vid dansen så att förlädrarna ansluter efter typ halva låten, blir roligare så! Your song är också en av mina favvolåtar! Bra val Kyss 

Lycka till!!! 
  • hanna441

Bandet spelar en tryckare-vänlig version av Survivors "I can't hold back"

• åsissen

Vi tränar för fullt på vals, rensar vardagsrummet varje kväll och tar en sväng om :) vi har tänkt dansa till kärleksvisan med Sarah Dawn Finer men den går väldigt sakta och det har vi märkt inte är helt lätt. Vi tänkte dessutom övergå till en halvsnabb bugg men har inte hittat någon passande ännu, förslag någon?

• brudsnart

Vi dansar till kärleken förde oss samma med ulf lundell :)

• AnnL

Vi dansar till Andy Williams - Moon river. Det blir inte vals utan nån form av annan lugn dans, haha Tungan ute

Svar på tråden Vad ska ni dansa till?