• lottie­88
    Äldre 19 Jun 15:46
    4018 visningar
    22 svar
    22
    4018

    presentöppning?

    Kan gissa på ungefär 25-30 presenter.. så de är runt 75 gäster med barnen... Hur skulle ni gjort med presentöppningen?

  • Svar på tråden presentöppning?
  • Äldre 19 Jun 15:54
    #1

    Vi kommer inte att ha presentöppning på bröllopsdagen. Vi sparar det till dagen efter då vi är hemma!


    Dels för att det är jobbigt att öppna då alla tittar på, hur man reagerar osv. Men dels för att jag som gäst hade tyckt att det var tråkigt att se någon öppna paketer. Det blir lätt en "party dödare" enligt mig.


    Men känn efter själv, för det är ju individuellt vad man tycker om att göra & inte...

  • Äldre 19 Jun 15:57
    #2

    Om det bara är ca 2 - 5 paket, så tycker jag att det går bra. Fler än det blir bara jobbigt att titta på. Jag bryr mig inte heller om vad brudparet får i present och av vem, så länge de själva har koll på det och blir glada över sina presenter så är allt bra :)


  • lottie­88
    Äldre 19 Jun 16:04
    #3

    men sen samtidigt, hade jag varit gäst på ett bröllop hade ja tyckt de va spännande att se vad brudparet får.. men sen vill man ju inte förstöra stämningen, så ja vet inte hur man skulle göra då...

  • Äldre 19 Jun 16:21
    #4

    Vi kommer att bjuda på brunch dagen efter och då ha presentöppning. Glad


  • lottie­88
    Äldre 19 Jun 16:35
    #5
    Lipan skrev 2012-06-19 16:21:34 följande:
    Vi kommer att bjuda på brunch dagen efter och då ha presentöppning. Glad
    ville med de först, men kommer inte att ha ekonomi så vi kan göra så..
  • Äldre 19 Jun 16:35
    #6

    Att ha presentöppning kan vara en riktig stämningsdödare.
    Dessutom så ger inte alla saker (även om man nu inte specifikt önskat sig pengar) och att öppna alla paket men lämna alla kuvert känns lite fel. Samtidigt som det kan vara väldigt pinsamt om någon gett lite eller väldigt mycket pengar. Det kan vara svårt att dölja sin besvikelse eller den lätt chockade minen när man öppnar kuvertet även om man inte visar upp hur mycket pengar man fick.

     

  • lottie­88
    Äldre 19 Jun 16:37
    #7
    Chicita skrev 2012-06-19 16:35:49 följande:
    Att ha presentöppning kan vara en riktig stämningsdödare.
    Dessutom så ger inte alla saker (även om man nu inte specifikt önskat sig pengar) och att öppna alla paket men lämna alla kuvert känns lite fel. Samtidigt som det kan vara väldigt pinsamt om någon gett lite eller väldigt mycket pengar. Det kan vara svårt att dölja sin besvikelse eller den lätt chockade minen när man öppnar kuvertet även om man inte visar upp hur mycket pengar man fick.

     
    nej men om det är pengar så behöver man ju inte direkt säga hur mycket.. utan säga att det är pengar i kuvertet från den personen..
  • Äldre 19 Jun 16:53
    #8
    lottie88 skrev 2012-06-19 16:37:34 följande:
    nej men om det är pengar så behöver man ju inte direkt säga hur mycket.. utan säga att det är pengar i kuvertet från den personen..
    Men det var ju det jag skrev Tungan ute
    "Det kan vara svårt att dölja sin besvikelse eller den lätt chockade minen när man öppnar kuvertet även om man inte visar upp hur mycket pengar man fick".
    Jag sa alltså inte att man måste visa eller läsa upp hur mycket pengar man fick... Då läste du nog väldigt mycket mellan raderna Flört

    Om du öppnar ett kuvert som är gemensamt från 5-6 fastrar/ farbröder och kanske ett gäng halvvuxna kusiner och det ligger 500:- där i så kan det vara svårt att inte visa med en min att man är besviken och glatt säga "åh pengar". För även om man inte har några höga förväntningar så kan man ändå, just i den sekund man öppnar kuvertet känna besvikelse och det syns rätt bra i ansiktet.

    Även om man lyckas dölja sin besvikelse så kan det vara svårt att dölja sin glädje. Om man sen öppnar nästa kuvert från "Tant Agda" som man inte förväntade sig något alls av utan bara bjöd för att  mamma skulle bli ledsen annars och det ligger 3000:- där i så kan kontrasten i reaktionerna väldigt väl visa hur besviken man blev på det förra kuvertet.
  • lottie­88
    Äldre 19 Jun 18:26
    #9
    Chicita skrev 2012-06-19 16:53:00 följande:
    Men det var ju det jag skrev Tungan ute
    "Det kan vara svårt att dölja sin besvikelse eller den lätt chockade minen när man öppnar kuvertet även om man inte visar upp hur mycket pengar man fick".
    Jag sa alltså inte att man måste visa eller läsa upp hur mycket pengar man fick... Då läste du nog väldigt mycket mellan raderna Flört

    Om du öppnar ett kuvert som är gemensamt från 5-6 fastrar/ farbröder och kanske ett gäng halvvuxna kusiner och det ligger 500:- där i så kan det vara svårt att inte visa med en min att man är besviken och glatt säga "åh pengar". För även om man inte har några höga förväntningar så kan man ändå, just i den sekund man öppnar kuvertet känna besvikelse och det syns rätt bra i ansiktet.

    Även om man lyckas dölja sin besvikelse så kan det vara svårt att dölja sin glädje. Om man sen öppnar nästa kuvert från "Tant Agda" som man inte förväntade sig något alls av utan bara bjöd för att  mamma skulle bli ledsen annars och det ligger 3000:- där i så kan kontrasten i reaktionerna väldigt väl visa hur besviken man blev på det förra kuvertet.
    Jaha oj förlåt...=)
    Fattade va du menade nu när ja läste det igen.. du kanske har rätt.. vet inte hur vi ska göra.. tycker detta är jättesvårt.. tänk va mycket de är att tänka på egentligen till ett bröllop;)
  • Äldre 19 Jun 19:11
    #10
    lottie88 skrev 2012-06-19 18:26:17 följande:
    Jaha oj förlåt...=)
    Fattade va du menade nu när ja läste det igen.. du kanske har rätt.. vet inte hur vi ska göra.. tycker detta är jättesvårt.. tänk va mycket de är att tänka på egentligen till ett bröllop;)
    hehe det är lugnt. Jag vet hur det kan bli när man läser lite snabbt Flört

    Ja på slutet av vårt planerande så sa jag att om jag förstått hur mycket det var att göra och hålla reda på så hade jag aldrig gift mig Flört
Svar på tråden presentöppning?