• moonias

Utgångsmusik....

Då de trådar jag hittat är ganska gamla och jag inte hittat något där som vi fallit för så startar jag en ny tråd här... 

Behöver hjälp med utgångsmusiken...
    Vi har tänkt ha följande upplägg:
    Ingångsmusik: Angel - Akon från cd, m2bs förslag, han står vid altaret, jag kommer in med min pappa
    Pslamer: En vänlig grönskas rika dräkt
           På bröllopsdagen ber vi
    Musikstycke efter ringväxling mm: Kärleksvisan insjungen på skiva av mig, skulle aldrig kunna sjunga live i kyrkan, har inte nerverna för det så då blev det såhär, m2b har ingen aning :)
    Utgångsmusik: ??? Här har vi problemet?!

Har ingen aning om vad vi ska gå ut till, vill inte ha något "vanligt klassiskt" stycke utan något lite udda, vackert men ändå glatt och piggt... Antingen spelat på orgeln eller uppspelat från skiva... Några förslag? Vad ska ni gå ut till?

• Svar på tråden Utgångsmusik....
  • ninisbrud

Vi ska gå ut till star wars. kantorn spelar den på orgel. så maffigt:)

• MariaBlivandeBrud

Vi ska gå ut till enyas Flora's secret. Kantorn spelar och en tjej vi känner till sjunger. Det låter häftigt med Star wars. Det bröllopet skulle jag vilja gå påGlad

• daniiel
    MariaBlivandeBrud skrev 2012-06-18 21:20:32 följande:
    Vi ska gå ut till enyas Flora's secret. Kantorn spelar och en tjej vi känner till sjunger.
    Den är ju jättefin, vilket bra val :)

Vi hade först planer på ett vinterbröllop och då ville vi gå in till Enya - Only time och ut till Enya - White is in the winter night :)

Nu blev det sommarbröllop och in till Mats Paulson - Visa vid vindens ängar och ut till Björn Isfält - Änglagård, funkade det också :P
  • Gwennie

Vi traskade ut till en acappellaversion av U2:s Beautiful day som min vokalgrupp sjöng. Mäktigt, kul och vackert i en enda härlig röra :)

Svar på tråden Utgångsmusik....