• Tez76

Såååå nervös!!!

Hur kan man komma över sin nervositet inför bröllopet?? Jag sitter här och läser en massa, och kollar på bilder, men det går knappt...blir så nervös så jag nästan mår illa inför den stora dagen! Vi gifter oss den 7 juli och det är så snart! Jag är redan så nervös, hur ska det bli på den stora dagen? Jag vet att jag kommer att gråta så in i bängen i kyrkan, det räcker jag lyssnar på bröllopsmarschen nu, så lipar jag...Hur blir jag av med nervositeten och hur ska jag göra för att inte storgråta i kyrkan? Man blir sådär lagom snygg och rödmosig då..Är en väldig känslomänniska, men önskar just nu att jag inte var det.

Hjälp! Hur gör ni andra? Jag kan ju inte vara ensam om detta!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-03 15:40
    Tack för alla era tips, ja, nu är det bara 4 dagar kvar och för varje dag blir jag mer och mer nervös:) Men vi får väl se på lördag.......Lycka till ni andra också! Kram på er!
  • Svar på tråden Såååå nervös!!!
  • TheD

Jag kan inte påstå att jag var så nervös. Speciellt inte på själva bröllopsdagen. Känns som bröllopsdag förstoras något enormt i jämförelse med hur det är.

• georgialee

Åh det är samma sak här, 17 dagar kvar idag och hur nervös och pirrig som helst:)
    Jag försöker fokusera på vad som är kvar att göra och avverkar så mycket jag kan varje dag som går, vilket gör mig lugnare och lugnare:) Men däremot så tror både jag och min m2b att vår möhippa och svensexa är till helgen och det är vi verkligen nervösa inför, på ett positivt sätt såklart. (vi har gått nervösa varje helg den senaste månaden) Det är skönt att hippan/sexan blir av nu i helgen, om det nu blir det, så man har något annat att tänka på:)

• brideo
    georgialee skrev 2012-06-13 18:20:06 följande:
    Åh det är samma sak här, 17 dagar kvar idag och hur nervös och pirrig som helst:)
    Jag försöker fokusera på vad som är kvar att göra och avverkar så mycket jag kan varje dag som går, vilket gör mig lugnare och lugnare:) Men däremot så tror både jag och min m2b att vår möhippa och svensexa är till helgen och det är vi verkligen nervösa inför, på ett positivt sätt såklart. (vi har gått nervösa varje helg den senaste månaden) Det är skönt att hippan/sexan blir av nu i helgen, om det nu blir det, så man har något annat att tänka på:)
    17 dagar då gifter vi nog oss samma dag, 30 juni! Är också en gråtig typ men tror som någon skrev att man blir lite "utomkroppslig" vid vigseln. Hoppas det iaf. Stylisten frågade mig om jag kunde gråta "snyggt", jag får väl öva på det. Haha! 
  • daniiel
    brideo skrev 2012-06-13 18:42:49 följande:
    17 dagar då gifter vi nog oss samma dag, 30 juni! Är också en gråtig typ men tror som någon skrev att man blir lite "utomkroppslig" vid vigseln. Hoppas det iaf. Stylisten frågade mig om jag kunde gråta "snyggt", jag får väl öva på det. Haha! 
    Äh, under vigseln står man ju störren delen av tiden med ryggen mot gästerna, så då spelar det ju ingen roll hur "snyggt" man gråter ;P Då är det ju bara prästen och möjligtvis ens blivande som ser.
  • Anneli256

jag var mer nervös veckan innan än på själva dagen..Trodde att jag skulle gråta jättemycket eftersom jag är sån, men det gjorde jag inte. Det kom tårar i ögonen vid flera tillfällen men inte alls som jag trodde att det skulle göra, Men jag säger bara.. vattenfast mascara :)

• georgialee

Jag är ingen cryer alls, förutom när det gäller bröllopet. Blir som ni rörd och tårögd när jag hör musiken och är det någongång jag kommer gråta så är det ju på bröllopet:)

• askungen

Hej Tez76 :) Jag ska oxå gifta mig den 7 juli och jag har varit nervös i flera veckor, är också en känslomänniska så jag vet precis hur du känner dig. Jag har kollat på massa olika bröllops program kollat på olika film klipp mm och tanken på att de e jag som ska gå ner för altargången till min blivande man gör mig gråtfärdig. Jag är livrädd att jag ska inte ska få fram ett knyst så fort jag får se honom och för att inte tala om våra löften. livrädd att jag ska börja gråta och inte kunna säga JA ens........ Men men tyvär tor jag inte att de finns så mycket att göra åt saken

Önskar dig lycka till o vet att de komemr att bli den bästa dagen i ditt liv med eller utan tårar :)

• paet

Det här har jag också tänkt på! Jag menar jag bölade på min student *fniss* Hoppas man inte bölar i kyrkan!

• ajmb

Har inte kommit dit ännu...gifter mig den 28 juli...men gråter gör jag...vi får väl se hur det går....hihihi

• Lilla My 76

Här är en blivande brud som oxå ska gifta sig den 7 juli:)

Jag börjar bli lite nervös nu,försöker att inte tänka på att det kommer att bli nervöst för då blir det bara värre för mig.

Försöker fokusera på planeringen och det som är kvar att göra.

Det som känns mest nervöst är att jag och min blivande kommer att stå ansikte mot alla gästerna och alltså inte ryggen mot dom.DET känns pirrigt..men jag håller tummarna att det går vägen:)

Jag önskar er alla lycka till iaf!:)

• Josi75

Jag gifter mig oxå 7 juli. Börjar vara nervöst minsann :-S

• Lilla My 76
    Josi75 skrev 2012-06-14 10:41:04 följande:
    Jag gifter mig oxå 7 juli. Börjar vara nervöst minsann :-S
    Hej,var ska du gifta dig?
  • MagnusFru

Här kommer info från en som är gift
    Jag och mannen var lite lagom nervösa i början av planeringen och sen de sista 2-3 veckorna blev det värre
    Vi hade dock ledigt 3 dagar innan bröllopet och då passade vi på att sova ut och försöka varva ner.
    Vi hade allt fixat redan innan dessa 3 dagar, det enda vi gjorde under de 3 lediga dagarna innan bröllopet var att slappa i hängmattan och att packa våra väskor för övernattningen och åka till hotellet (det tar 20 minuter att åka dit) som vi bodde på hela helgen (vi gifte oss en lördag och sov på hotellet fre-sön).
    Om det finns möjlighet för er blivande brudar så försök att inte ha för mycket att göra de sista dagarna innan och att ha i alla fall kvällen innan utan en massa måsten så ni kan komma i säng tidigt. Och försök att ha det ordnat så det inte är för tajt schema på bröllopsdagen, försök att ha luft i schemat så det inte blir kris och panik om något oväntat händer.
    Även om ni är nervösa så försök sova ordentligt natten innan, om ni lägger er tidigt så har ni ju fler timmar på er att sova även om ni inte somnar direkt. En slutkörd brud/ ett slutkört brudpar som är för trötta som inte orkar njuta av dagen eller som har ett pressat schema och inte orkar njuta och ta in dagen är ingen hit.
    Försök att få i er en bar frukost och att dricka vatten, speciellt om det är varmt på bröllopsdagen.
    Glöm inte att äta lunch också. En hungrig brud med vätskebrist är ingen höjdare!
    När jag och min man gifte oss var det fotograferingen innan vigseln som tog udden av den värsta nervositeten (vi hade en väldigt bra fotograf som skojade med oss och fick oss att skratta och slappna av) och när vi gick i kyrkan och började gå längs altargången släppte nervositeten helt och vi fokuserade oss på att vara i nuet och njuta och inpränta ceremonin i minnet. Så andas och försök slappna av
     Vi blev båda rörda under ceremonin och jag grät när jag skulle säga mina löften men det gjorde inget!
    Min man torkade bort mina tårar och jag kan lova att det gick en susning blandat med gråt från våra gäster i kyrkbänkarna...en "åhhhhhhh så fint han torkar hennes tårar"-susning
    Flera av våra gäster har flera gånger efter bröllopet sagt till oss att en sak som gjorde vårt bröllop så fint och personligt och som de minns efteråt är att jag och mannen verkligen vågade visa våra känslor och att vi inte "skämdes" för att gråta  eller skratta högt av lycka, att vi inte lade band på oss så det gör inget om ni gråter i kyrkan, det är bara att bättra på sminket efteråt om det behövs och det gör inget om någon knäpper en bild på er när ni har lite tårar i ögonvrårna, det visar ju bara att er på er bröllopsdag så som ni verkligen var: glada, lyckliga och rörda till tårar

• Josi75

Lilla My 76 vi gifter oss i Skellefteå. Vart gifter du dig då? Nu är det bara drygt en vecka kvar.... Otroligt. Har hämtat ringarna i veckan. Superfina. Beställt blommorna. Gjort klart kyrkprogrammet, jobbar nu på med festhäftet. Hur ligger ni till?

• Lilla My 76

Josi75 Vi gifter oss på Skeppsholmen i Stockholm.

Det som är kvar är att göra bordsplaceringen helt klar,vi har placerat ut alla gästerna så nu ska jag få det på ett stort papper så alla gästerna ser var dom ska sitta.

Annars är det mesta klart,lite småsaker kvar bara:)

Nu börjar det bli riktigt pirrigt:) vi ska bo på hotell fre-sön så det känns skönt att man inte är hemma dagen innan den stora dagen.

Hur ser era ringar ut?

• JuliBrud89

Jag ær likadan!!! Dock ær det 29 dagar kvar.. Men ær redan lite nervøs nær folk frågar om det.. Det børjar bli verkligt! Måste vara ænnu jobbigare før dig :/ Jag børjar också gråta bara jag hør brøllopsmusiken.. Jag fick ett tips av en nygift kvinna att GRÅT!!! Gråt gråt gråt dagarna innan, få det ut av systemet. Gråt dagen innan, gråt innan du blir sminkad m.m. Jag ska iaf ha den taktiken :P Jag kommer såklart gråta ihjæl mig nær musiken børjar i kyrkan, men så ær det.. Alla nerver och efter alla timmars, månaders planering ær æntligen den stora dagen dær. Vår præst hær i norge sa att, "vad ær det før fel med det?" (att gråta) sa att jag kommer lipa ihjæl mig! Men som tur ær jobbar jag på en frisørsalong så det ær mina kollegor som ska sminka och gøra mitt hår så jag har ju hela tiden med mina stylister.. Men det kan jag rekomendera, att du har med dig puder, mascara osv så du kan sminka dig efter all gråting! lycka till <3

• Josi75

Lilla My 76 vi har ringar i guld min med 3 infällda diamanter med mellanrum mellan. Enkel men precis som jag vill ha det. Det är en guldsmed här i stan som gjort våra ringar. Är jättenöjd med den längtar bara tills den får sitta på fingret skönt med hotellboende hela helgen. Festhäftet börjar vara klart. Lite småfix bara innan det är dax att skriva ut det. Vi har gjort bordsplaceringen ska bara göra klart namnlapparna som ska ligga på tallrikarna. Känns faktiskt lugnare nu än vad det kändes för någon vecka sedan. JuliBrud89 jag kommer också att gråta så jag tänker ha vattenfast eyeliner & mascara.

Svar på tråden Såååå nervös!!!