• Tez76

Såååå nervös!!!

Hur kan man komma över sin nervositet inför bröllopet?? Jag sitter här och läser en massa, och kollar på bilder, men det går knappt...blir så nervös så jag nästan mår illa inför den stora dagen! Vi gifter oss den 7 juli och det är så snart! Jag är redan så nervös, hur ska det bli på den stora dagen? Jag vet att jag kommer att gråta så in i bängen i kyrkan, det räcker jag lyssnar på bröllopsmarschen nu, så lipar jag...Hur blir jag av med nervositeten och hur ska jag göra för att inte storgråta i kyrkan? Man blir sådär lagom snygg och rödmosig då..Är en väldig känslomänniska, men önskar just nu att jag inte var det.

Hjälp! Hur gör ni andra? Jag kan ju inte vara ensam om detta!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-03 15:40
    Tack för alla era tips, ja, nu är det bara 4 dagar kvar och för varje dag blir jag mer och mer nervös:) Men vi får väl se på lördag.......Lycka till ni andra också! Kram på er!
  • Svar på tråden Såååå nervös!!!
  • daniiel

Jag var också fruktansvärt nervös inför vårt bröllop och när de skulle öppna dörrarna i kyrkan och vi skulle gå in, ja, då kändes det som att jag skulle kräkas och kissa på mig. Jag gjorde varken eller :P

Vanligtvis gråter jag åt allt, åt reklamfilmer, låtar (tex när jag lyssnade på musiken vi skulle ha i kyrkan), när jag ser något fint osv. Det finns som ingen stopp. Jag var därför väldigt rädd att jag skulle storböla mig igenom hela vigselceremonin, men icket. Jag fällde inte en tår under hela tiden. Inte förrän vid min pappas tal under middagen kom det ett par tårar.

Det är nog bra att vara lite nervös, man förebereder sig på vad som komma skall :) Ett tips brukar vara att ta lite nässpray innan man går in i kyrkan, för att slippa att det ska rinna om man nu skulle gråta en skvätt. Du kanske kan ha en liten näsduk med dig, göm den i urringningen eller buketten tex. Och framförallt, det är ingen som kommer tycka du är konstig på något sätt om du gråter, så det är ju egentligen inte hela världen :) Se bara till att ha med dig smink, så du kan bättre på det efter vigseln om det behövs.

• Mikina

Jag förstår vad du menar.
    När jag lyssnar på ingångsmusiken eller låten till bröllopsvalsen så blir jag gråtig varenda gång, och bara tanken på att säga JA går inte att tänka helt igenom för jag blir så rörd.
    Jag har dessvärre ingen lösning åt dig men jag ser det som att om jag ser gråtig ut på bilderna så gör det ingenting eftersom det bara är lyckotårar! :D 

• Beatasbrandbilar

Gå på hypnos. Är ett väldigt bra sätt att slappna av och stressa av innan man ska göra något jobbigt eller något man är nervös över. Både min blivande och min mor har testat det för att bli av med flygrädsla och båda har kommit hem och varit otroligt lugna och avslappnade.

• Fjärilen

Min lillebror ska spela på vår vigsel och han har fått välja vilken låt han vill spela och förra helgen när han spelade och sjöng upp låten så började jag stor lipa.

Jag gråter till alla filmer, tv program och allt. Var aldrig så här känslig innan jag träffade min söta prins. Brukar säga att han har gjort mig till en stor softie :)

Jag kommer förmodligen störtgråta under vår vigsel, men so what? Det är ju jag :)

Nervös är jag däremot inte, jag ska ju äntligen gifta mig med mitt livs kärlek :)

Fundera lite på varför du är nervös och tänk vad är det värsta som kan hända. Detta brukar jag alltid göra när jag blir nervös för att tex hålla föredrag för hela jobbet a 200 pers osv. Men då blir jag lugn, för det värsta som kan hända då är ju tex att jag glömmer av texten och vad gör det? Ingenting! Man har ju då sina anteckningar.

Nu är detta bara ett exempel, men principen brukar fungera på allt för mig.

I annat fall så ta stora djupa ande tag.
    Lycka till

• MalinLarsson

Haha! Skönt att höra att man inte är ensam! Kommer fulgrina i kyrkan :P

• Chicita

Jag var mer nervös dagarna innan.
    På dagen B hade jag liksom inte tid att vara nervös, fullt upp från morgon till kyrkan.
    Innan vi skulle gå in så blev jag ju så förbannad att all eventuell nervrositet försvann där och adrenalinet tog över (skrev en tråd om det förut, ska inte dra upp det igen).
    Och sen klev vår toastmaster in och tog tag i festligheterna direkt efteråt genom att annonsera platsen för brudskålen och hålla ett litet introduktionstal där så vi kunde slappna av eftersom han hade full koll Glad 

• Grodprinsens brud

Jag tror att du kommer bli sådär "nu gäller det på riktigt"-lugn när du väl är på väg in i kyrkan! Den där känslan som kommer över en om man t.ex är onykter på fets men plötsligt ramlar någon illa och så blir man "nykter"  och praktisk direkt. Eller om barnen hemma råkar ut för något, då visar man heller inget förrän efteråt. Det är nog en kroppslig försvarsmekanism!

Lyck Till!!! 

• MalinLarsson
    Chicita skrev 2012-06-13 17:02:52 följande:
    Jag var mer nervös dagarna innan.
    På dagen B hade jag liksom inte tid att vara nervös, fullt upp från morgon till kyrkan.
    Innan vi skulle gå in så blev jag ju så förbannad att all eventuell nervrositet försvann där och adrenalinet tog över (skrev en tråd om det förut, ska inte dra upp det igen).
    Och sen klev vår toastmaster in och tog tag i festligheterna direkt efteråt genom att annonsera platsen för brudskålen och hålla ett litet introduktionstal där så vi kunde slappna av eftersom han hade full koll Glad
    Det har jag missat! Vad hände?!
  • daniiel
    Grodprinsens brud skrev 2012-06-13 17:18:42 följande:
    Jag tror att du kommer bli sådär "nu gäller det på riktigt"-lugn när du väl är på väg in i kyrkan! Den där känslan som kommer över en om man t.ex är onykter på fets men plötsligt ramlar någon illa och så blir man "nykter"  och praktisk direkt. Eller om barnen hemma råkar ut för något, då visar man heller inget förrän efteråt. Det är nog en kroppslig försvarsmekanism!

Lyck Till!!! 
    Exakt så var det för mig!
Svar på tråden Såååå nervös!!!