Tezzisen skrev 2012-06-11 20:18:29 följande:
Precis som det låter så undrar jag hur orningen ser ut på eran fest? När ni har ätit, vad händer då? Väntar ni med tårtan en stund? När dansar ni eran dans? Öppnar ni presenterna där? Eller öppnar ni dem senare? osv.....Ge oss gärna tips och ideér

VI ska gifta oss 1 december, jag har funderat på ordning så här! (men inget är spikat ännu)
Förätt, varmrätt!
Brudvals
Tårta
Presentöppning
sedan blir det dans och sånt!
Vet dock inte vad värdparet har tänk eller när folk har tänk hålla tal! Värdparet ska ju ordna lekar mm! så de får sätta in det fritt i mellan rummen och även pauser får de planera in
Har dock funderat på att byta plats på brudvals och tårta! beror på om vi kommer ha band/trubadur eller bara använda ex spotify
Vi kommer öppna presenterna där, alla bröllop jag har varit på har de gjort så ( vet dock att det är olika) Själv tycker jag att det är kul att se presentöppningen, se vad brudparet fått och från vilka! (vet även att våra gäster kommer tycka att vi ska öppna, för vi hade dop för våran son för några månader sedan och då ville dem de och började fråga oss när vi skull öppna för det var nyfikna)