• 201212

Silver ring vs Titan ring? GÄRNA BILDER!

Vi kan INTE bestämma oss för om vi skall ha Silver ring? eller Titan ring?

Vi vill veta dess förr och nackdelar:

Alltså silver ringens för & nackdelar, samt lika för Titan ringens för & nackdelar.

GÄRNA BILDER! på Era ringar! (Vi har lite koll på hur skillnaden på dem ser ut).

• Svar på tråden Silver ring vs Titan ring? GÄRNA BILDER!
  • filibustern

jag förespråkar oxå titanringar. :) tyvärr kan jag inte ladda upp bilden på min hand.. men bifogar en bild på ringarna vi har.. :) har dock ingen sten i min. love them! 

• Sessan67

Hade först tänkt mig titanringar, men hittade drömringarna hos en guldsmed som inte jobbade med titan, så det blev silver. Valde att gör ringarna något smalare än på bilden nedan, se min profilbild hur det blev.

Har inget emot om ringarna blir lite repiga, då syns det ju att de används - och silver är ju lätt att putsa
    Vi är jättenöjda med ringarna och jag älskar den ljus färgen!

• Smulan

Vi har valt titanringar just pga av att det är ett hårt material och vi älskar den lite mörkare gråa färgen.

Köpta på coiTitanium.com.....billiga som tusan och snabb leverans!

• MagnusFru

Vi har titanringar från titanringar.com och vi är jättenöjda
    Min förlovningsring är 6 mm bred Always Together med blank yta och vigselringen är
    3 mm Close Together blank yta. En sak som jag gillar med titanringar.com är att det finns flera olika grundmodeller att välja mellan och grundmodellerna  i sin tur kan variera i utformningen på så många olika sätt så det blir helt olika ringar i slutänden. Eftersom man väljer själv vilken bredd man vill ha,vilken yta man vill ha och om du vill ha diamanter och så fall antal diamanter och storlek på diamanterna så blir antalet variationer på varje grundmodell stort. Det blir helt enkelt personliga ringar.  Jag rekommenderar dock att man tar reda på vad det är för titan i titanringar innan man köper dom. Är det rent titan så kan man storleksändra och göra andra ändringar i ringarna men om det är 6/4 titan så går det inte att ändra ringarna, det kan vara bra att veta om man någon gång i framtiden vill ändra ringarna på något sätt tex ändra storlek om man skulle gå upp i vikt tex.
    De flesta metaller får repor med tiden men titan får oftast inte lika djupa repor som tex guld. Jag tycker dock att de få repor som våra ringar har inte gör något, de visar ju att ringarna används.
    Jag ville ha breda förlovningsringar när vi förlovade oss men jag gillade inte de breda guldringar vi provade, de kändes tunga och klumpiga och jag gillar inte tunga smycken så vi blev väldigt glada när vi hittade titanringar som ju är väldigt lätta och sköna att bära. Här finns det en jämförelse mellan olika metallers färg:www.titanringar.com/titan_farg_jamforelse.htm

• Fräknigafröken

Vi har också ringar från titanringar.se och älskar dom! Min förlovningsring är en enkel Straight på 5 mm. Plan med blank yta. Min vigselring, som jag inte kan börja använda förrän den 21 juli är en Close togheter, 5 mm, plan, blank yta med 9 st briljanter. Jag är så nöjd med dom att jag knappt kan tro att det är sant, dom här fantastiska ringarna är mina! 

• jakother

Vi har valt att köpa titan, för att vi tyckte att det var snyggast, nu är det vitt guld i dem också som en rand och i min är det diamanter! :) bild finns i min profil och större bild finns i min blogg =)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • ajmb

Har inte fått våra ringar ännu...de kommer efter midsommar.
    Gillade denna ringen när jag såg katalogen..och när den kom på fingret då smälte mitt lilla hjärta.
    Kommer dock ej ha råd med en äkta sten...så börjar med en cz sen så får vi se 
  • ajmb
    ajmb skrev 2012-06-16 23:42:36 följande:

Har inte fått våra ringar ännu...de kommer efter midsommar.
    Gillade denna ringen när jag såg katalogen..och när den kom på fingret då smälte mitt lilla hjärta.
    Kommer dock ej ha råd med en äkta sten...så börjar med en cz sen så får vi se 
    Hihihih...det är sent nu så jag skyller på det....dom är i titan inhandlade på Bohlins....B finns även på nätet.
  • evagust

Varför ej Palladium. Ser ut som platina men i prisklass med guld. Kräver ingen skötsel ( ändrar ej färg osv.) Hård metall, här till Platinametallerna? Går även att förminska/förstora ringen, vilket ej titan går att göra. 

Svar på tråden Silver ring vs Titan ring? GÄRNA BILDER!