• 201212

Silver ring vs Titan ring? GÄRNA BILDER!

Vi kan INTE bestämma oss för om vi skall ha Silver ring? eller Titan ring?

Vi vill veta dess förr och nackdelar:

Alltså silver ringens för & nackdelar, samt lika för Titan ringens för & nackdelar.

GÄRNA BILDER! på Era ringar! (Vi har lite koll på hur skillnaden på dem ser ut).

• Svar på tråden Silver ring vs Titan ring? GÄRNA BILDER!
  • Silme

Jag förespråkar titanring, först och främst eftersom de är så lätta och sköna att bära. Men det är ju en smaksak som med mycket annat. Bifogar i alla fall en bild på min förlovningsring och vigselring. Diamanterna i vigselringen är arvegods från gamla guldsmycken.

• Gwennie

Håller med föregående talare!
    Jag har också titanringar och är jättenöjd. Valde främst titan för att jag har handeksem och titanet är mycket "snällare" än andra metaller. Men bonusen var att de är så mjuka i finishen och väger väldigt lite. De är däremot mörkare än silverringar, lite gråare, så du får fundera lite på vad du tycker är snyggast. Jag älskar den lite gråa tonen i titanet och tycker att det får stenarna att synas lite tydligare, men det är helt och hållet en smaksak. Testa dig fram!

• Loanne

Jag skulle valt titan med tanke på att det är en betydligt hårdare metall än silver, och man ska ju använda ringarna i mååååånga år!

• millemill

Vi kommer att ha silverringar, men de är under tillverkning, återkommer med bild! :)

Jag gillar när det blir slitet, det ska synas att ringarna är använda, plus att jag gillar silver mer.

• Sornelid

Vi har valt titan och silver på förlovningsringarna och det kommer att bli en titan ring med 7 stenar som vigselring. Tycker också om den lite mörkare färgen på titan och hållbarheten.

• Koloratur

Min fästman har en i titan och han älskar den!! Lätt, hårdaste materialet så den riskerar inte att bli bucklig och sen så får den en väldigt snygg patina när man bär den, snyggt sliten liksom...

• ninisbrud

Vi har titanringar och jag älskar min , igår va jag och provade min vigselring sååå vacker !!! Lätta att bära och inga repor har jag i min förmovningsring:)

• 201212

jag lägger upp bilden på ringarna här.

tack alla andra som också har hjälpt till!

Svar på tråden Silver ring vs Titan ring? GÄRNA BILDER!