• FruNovember

Hjälp mig med ideer, vintage/ lantligt!

Jag har liksom fastnat.. Vi vill ha ett ganska okomplicerat bröllop, blir ca 45 personer, festen kommer att hållas i en prästgprd på landet i november, vi bjuder på buffe och tårta.. har ni några ideer om billig dekoration, dukning, ja, någonting? Allt är väldigt välkommet! :-P

• Svar på tråden Hjälp mig med ideer, vintage/ lantligt!
  • RebeckaD

Gå på loppis och i second hand butiker och bara samla på er gamla fina saker!

Följ färgtemat eller bestäm er för ett färgtema och handla kirms krams till det. Var inte rädda för att det ska bli för brett, det blir det inte om det är ungefär samma stil på sakerna.

LIte inspiration greenweddingshoes.com/handmade-barn-wedding-tara-nick/ 

Bara lite lådor och udda saker på borden kan bli så fint och mysigt! Leta stora fina ramar på loppis och hos vänner som ni lånar och hänger/ställer upp vid en vägg. Superfint! (Tycker jag iaf :D)

unikafester.se

• Chicita

Kolla om du kan få tag i någon som kan tänka sig att kapa upp en stock (eller i alla fall delar av den) i olika höga "stubbar" som du sen kan använda att ställa tårtfat mm på.

Använd ett gammalt fönster att skriva menyn eller annan bra information på 
    Blanda material och textur.
    Juteväv kan vara jättefint att ha som löpare på borden, gruppera dekorationerna när du dukar, typ tre blockljus i olika storlek på gamla "silverbrickor" (kan köpas billigt på loppis)

Svar på tråden Hjälp mig med ideer, vintage/ lantligt!