Inlägg från: MiaCilla |Visa alla inlägg
  • MiaCilla

    Mars 2013-brudar

    annagustafson89 skrev 2012-09-10 11:37:41 följande:
    Nu har vi börjat berätta för familj och vänner, superkul! och det tas fruktansvärt bra emot :) Känns skoj!

    Det känns dock som att hela livet händer just nu, med en sjuk mamma, sista terminen på studierna (och sen jobbsök), var på vårdcentralen och insåg att jag väger en del mer än jag vill och vill därför ner i vikt... Ja, ni hör. Kaos..
    Vad bör vi tänka på som det första? Jag har mailat kyrkan, men inte fått svar.. Bör vi ringa och kolla datumet? Måste hitta lokal med.. Ska vi skicka ut save the date kort?

    Ja.. Typ tips vore kanon från er som hållt på ett tag!

    Jag skulle ringa & kolla med kyrkan för säkerhets skull, det kan ju faktiskt bli missuppfattningar!! Nu ska jag gifta mig hemligt så det där med save the date kort kan jag inte råda i, men jag skulle nog vilja ha både kyrka & lokal klara innan jag skickade ut std kort. Kanske räcker det med inbjudnings korten om man skickar dom i god tid!!


    Stanna upp, ta ett djupt andetag för studier, jobb, vikt mm löser sig till slut!! Försök att njuta av eran bröllopsplanering så mkt. ni kan!! =)

  • MiaCilla
    Just Me skrev 2012-09-14 12:41:03 följande:
    Vi har minstingens dop nästa vecka så efter det ska jag börja pyssla med inbjudningskorten! Och överlag koncentrera mig mer på bröllopet!
    Känner att jag måste börja lägga ner fokus och energi på bröllopet nu, panik snart ju! Lite mer än ett halvår kvar bara
    Du & Jag 23/3-2013

    Ett halvår som kommer att bli spännande & gå fort!!! Snaaaart är det vår tur att skrida fram till altaret. =)


    Har du bokat ngt. istället för Capen??


     


    Grattis till den lille/lilla. =)

  • MiaCilla
    eml33h skrev 2012-09-18 07:34:30 följande:
    Inatt hade jag min första dröm om bröllopet..
    Dessvärre var det en mardröm..
    Några dagar innan bröllopet kom vi på att vi glömt skicka ut inbjudningar så vi skulle panikhandla papper och göra egna och skicka, tyvärr var OK-macken det enda som var öppet, så vi fick låna ett kollegieblock som vi rev papper ur och skickade iväg.
    Dagen före bröllopet kom min kinaklänning jag beställt, och den var gjord av wellpapp!
    Hahahahahah......är det den inre stressen måntro??? Men var wellpapp klänningen snygg??
  • MiaCilla
    fruwesterlund skrev 2012-09-18 11:59:31 följande:
    Måste få gnälla av mig lite.....känner mig så ledsen

    Vi har bestämt att gifta oss på min sambos hemort, vilket är 110 mil från min hemort. Jag o sambon bor själva 45 mil från hans hemort och 60 från min ( mitt emellan våra hemorter kan man säga)

    Vi åkte till min hemort i helgen på en kusins bröllop. Då pratade vi lite om mitt o sambons kommande bröllop i mars. Det låter som att det är såååå besvärligt och jobbigt att komma och att det enligt min styvfar " bara kommer att bli jag o din mamma från din sida. Alla tycker att det blir för dyrt och åka. Det tycker egentligen jag också men jag måste ju åka med för din mammas skull"...... jätteroligt....

    Vi har bestämt sambons hemort för att hans morfar är svårt hjärtsjuk och dålig och inte orkar åka längre resor. Detta kändes självkkart för oss att göra men givetvis blir det krångel i planeringen mm. Vi är dock såna som tänker på andra före oss själva. Tyvärr får man aldrig höra att det är en bra egenskap....suck

    Vi har tänkt oss ett litet bröllop. Vi har bjudit 12 pers från min sida och lite fler från hans då de är fler i familjen.

    Det känns så trist att alla ser det som skitjobbigt att komma till bröllopet. DVi gifter oss under påsken, vilket alla också ser som skit. Ingen ser det positivt att få komma upp till Norrbotten ( det är där vi gifter oss) och få se något annat, utan alla ser allt som ett problem. Vår tanke va att min familj kommer upp någon dag innan ( det är ju långledigt under påsk) och att man kan åka skidor, fiska, åka skoter mm och ha roligt ihop med min sambos familj. Det blir alltså inte bara bröllopet, utan härliga dagar ute i naturen och att få umgås.

    Vill bara skita i alltihop

    En stor kram & pepp till dig!!!


    Säg till dom att dom hinner spara ihop pengar till flygbiljetten, det är ju inte till helgen ni gifter er lixom!! Är faktiskt inte så dyrt att flyga som man kan tro. Eller säg till dom att hyra en buss så dom kan samåka allihop.


     


    Låter ju helt fantastiskt att erat bröllop blir som en minisemester med scoter, fiske, skidor & framförallt umgås allihop!! Nä, var glad för ditt kommande bröllop.... din styvfar hade nog en dålig dag!!


    Vet du vad det svåraste som finns är.....jo, att vara alla till lags så att alla verkligen blir nöjda.


    Det är näst intill omöjligt!!


     


    Kramizar

  • MiaCilla
    fruwesterlund skrev 2012-09-18 15:51:40 följande:
    ändå har vi

    1. tänkt på sambons morfar som är hjärtsjuk och inte orkar resa. därför blir bröllopet där.
    2. vi har lagt det under påskhelgen för att dety är långledigt då så att folk inte behöver ta ledigt

    ändå är ingen nöjd. Vi har inte tänkt på vad VI vill, utan på vad som är bäst för andra..

    Nu tycker jag att ni börjar planera utifrån vad NI vill, det är ERAN dag i allra högsta grad!! Passar det inte dom andra så är det deras problem.


     


    Denna gången har vi gjort som VI vill. Det blir bara vi & våra barn. Tänk fyra härliga dagar & bara njuta & ha roligt. Det passar oss perfekt ( denna gången iallafall ) Men det är vi det, alla vill vi olika som sagt!!

  • MiaCilla
    Just Me skrev 2013-01-30 22:07:39 följande:
    Hej!

    Jag har int ehunnit vara in på ett tag... :)
    Men nu är jag här!

    Smått panikslagen dock

    JACKA! Vad ska ni ha? Var har ni beställt??

    Inte länge kvar nu.... iiik!
    Nu ska jag läsa ikapp
    Du & Jag 23/3-2013

    Va roligt att höra av dig!! Hoppas allt går enligt planerna & att allt är bra med dig. Hittat ngt istället för capen?? Idag är det precis två veckor kvar för mig...nervös.....är bara förnamnet!!


     


     

  • MiaCilla
    eml33h skrev 2013-01-31 12:21:06 följande:
    Idag ringde prästen för att boka in ett möte.
    Han undrade varför jag inte ringt tidigare .."dom allra flesta brudar brukar ha panik och ringer stup i kvarten och undrar över saker och vill allra helst träffas 6 månader innan!"
    Vi ska träffas på onsdag och jag är lugn som en filbunke.. *peppar peppar*
    Hoppas att ditt lugn består!! Jag håller bara på att noja mig över att jag glömt en massa saker & jag har varit lugn hela tiden innan....nästan iallafall. Ska ta helgen till att göra provsminkning & testa vilken frisyr jag kan få till bäst. Nackdelen med att inte gifta sig på hemmaplan är helt klart att man inte får med sig så mkt i resväskorna som man skulle vilja........ Undra om SAS struntar i övervikt när det gäller brudpar, hahaha!!!
  • MiaCilla
    eml33h skrev 2013-01-31 16:59:55 följande:

    Ja det enda jag faktiskt oroar mig lite över är möhippan.. har på känn att den blir nästa helg.


    Haha ja, det är ju betydligt enklare att vara hemma där man har tillgång till allt.
    Men du har väl skrivit en lång kom-ihåg-lista?! : )


    Visst skulle ni gifta er i Ishotellet eller är jag ute och cyklar nu?!


    Ishotellet stämmer bra det så det blir termobyxor, mössor, vantar för hela slanten!! Och min komihåg lista är så lååååång men tänk om jag glömt skriva upp ngt ändå, ja du ser hur mina tankar går!!


    Möhippan skulle jag oxå oroa mig för. Hoppas du får en riktigt rolig sådan & inte behöver göra en massa dumma saker.

  • MiaCilla
    eml33h skrev 2013-01-31 18:44:34 följande:

    Var bor ni egentligen? Å har ni nån anknytning till Jukkasjärvi?
    Listor är bra.. men skapar lite stress faktiskt.. den dubbelkollas å dubbelkollas å dubbelkollas.. å man har garanterat glömt bort att skriva dit nånting.. fast det brukar oftast lösa sig ändå :)

    Har du fått din möhippa än? Eller gifter ni er i smyg kanske? :)


    Långt ner i landet & vi har ingen anknytning till Jukkasjärvi men vi älskar Norrland helt enkelt.


    I SMYG så vi har inte ens berättat för barnen än om vad som ska ske!!! Du får gärna berätta om din möhippa när det skett. Själv hoppas jag faktiskt på att slippa det där, men det är ju trevligt att höra vad andra har fått göra!!

  • MiaCilla

    Tjejer imorgon drar jag till Norrland. Det är sjuuuukt längesen allt planerande började & imorgon är det dax.......jag fattar det inte.


    Är troligen först ut med bröllop i denna tråd för jag hör ju egentligen inte hit (är ju en februaribrud) men ni marsbrudar var så trevliga så jag stannade kvar!!!


    Vad har då hänt sen jag hamnade här, jo en av de första sakerna var att flygbolaget vi bokat gick i konkurs bara ngr dagar efter att vi bokat biljetterna. Men d löste sig tillslut då sas tog över våran bokning så en stor ros till dom.


    Det andra var väl att Cape East brann ner synd för den natten hade jag sett fram emot, men nytt hotell fick bokas & det blir nog toppen det med. Hoppas att du Just Me oxå hittat ett bra alternativ!!


     


    Annars har väl allt rullat på enligt våra önskemål & på onsdag blir jag äntligen fru!!


    Barnen har fått veta om våran resa meeeen vi har inte berättat att det blir bröllop oxå!! I bilen imorgon släpper vi den nyheten, prästen ska vi träffa så fort vi kommer fram så då bör dom veta om det. Hahaha lite roligt är det faktiskt för barnen har tjatat länge på oss om giftermål.


     


    Nu ska jag iväg & fixa en lite present till våran bröllops kordinator & präst. Sen packa resten & bara njuta av dagen!! Fortsätter följa er här inne tills ni oxå blivit fruar så vi hörs säkert av igen för jag är nyfiken jag.


    Kram på er alla


     


    Ps. eml33h vad roligt att vara festfin i håret när man jobbar, är ju inte så ofta det händer!! Ds.

  • MiaCilla

    Då är man äntligen fru!!


    Hela våran resa har varit helt underbar & fantastisk. Har dock inga bilder jag kan lägga upp just nu.


    Vi träffade våran präst direkt vi kom fram. Satt nog & samtalade med honom i över en timme och det resulterade i att han gjorde våran vigsel precis som vi ville ha den och då hade vi ändå inte sagt hur vi ville ha det utan han läste av oss som ett öppet kort. Han gjorde oss så lugna så någon nervositet infann sig aldrig....vi bara njöt!!


    När vigseln var över & dom öppnade dörrarna stod det en massa folk (mest japaner) & fotograferade oss. Så snart sitter vi väl i en massa japanska fotoalbum hahaha.


     


    På kvällen åt vi tre rätters på restaurangen & dom hade gjort vårat bord sååå fint med isblock & pynt mm. Och vilken uppassning vi fick. Vi kände oss verkligen som speciella gäster.


     


    Skulle kunna skriva så mkt. mer men då orkar ni nog inte läsa...... jag hoppas NI får en lika underbar bröllopsdag när det är er tur (och det är det ju snart). NJUT av dagen så mycket ni kan för den tar slut fortare än man tror!! Bröllopsdygnet borde vara 48 timmar minst...


    Grattis till era möhippor, lät ju riktigt riktigt roligt!! Ser fram emot att få läsa om era bröllop oxå.


     


    Kram så länge & ett stort lycka till med allt

  • MiaCilla
    mimi00 skrev 2013-02-18 12:41:12 följande:
    Tiden går så fort nu, vilket är bra för jag längtar sååååå !!!

    Vad skönt att ert bröllop blev så lyckat miacilla ! Roligt att höra en lugn brud för en gångs skull! Känns lite bättre nu faktiskt ;) Och lite uppassning tycker jag man förtjänar på sin bröllopsdag :)

    HAHA fick en rolig bild i huvudet med alla japaner ^^ Hoppas livet som gift går bra nu och all lycka i framtiden !

    TACK!!


     


    Jag fick oxå en rolig bild i huvudet med alla japaner. Ett svenskt bröllop är tydligen riktigt "exotiskt" för dom fick vi höra & då hade vi bara overaller på oss....tänk om jag skulle haft den klassiska vita klänningen.....oj det vågar jag knappt tänka på hur det skulle varit!!


     


    Önskar dig all lycka på dagen D & livet som fru!!


    Kram MiaCilla

  • MiaCilla
    eml33h skrev 2013-02-18 12:56:34 följande:
    Stort GRATTIS! : )
    Du behöver nog inte oroa dig över att vi inte orkar läsa. Sånt är Alltid kul ju!
    Ser fram emot bilder.
    Vad tyckte barnen då?

    TACK så hemskt mycket!!


    Barnen var i "chock" & trodde inte på oss innan vi träffade prästen. Båda två blev jätte glada och sa ÄNTLIGEN!!


    Tänk dig en kyrka helt byggd av snö och is......massor av levande ljus......bara Vi, barnen, prästen & två vittnen!!!


    Ett minne för livet.


    När vi nu berättat för nära & kära att vi gift oss är det ingen som blev förvånade för det är väldigt mkt Vi. (Var ju trots allt lite rädda för sura miner över att vi "snuvat" dom på både bröllop & fest) Men man ska göra sitt bröllop till sin alldeles egna dag för man lär minnas dagen D resten av livet!!


     


    Önskar dig all lycka på din dagen D & livet som fru!!


    Många kramar från MiaCilla

Svar på tråden Mars 2013-brudar