VanAbo skrev 2013-11-04 12:34:24 följande:
Hej igen!
Jag tror inte att det har att göra något med att Märsta ligger lite utanför, för när vi letade runt efter lokaler så var vi i kontakt med flera andra ställen och det var absolut inga priser uppmot 1000 kr/pers. Men jag har samtidigt full förståelse för att saker och ting ändrar sig beroende på brudpar och vilket år det är. Bör dock tillägga att det inte längre är samma arrangörer i Märsta idag som det var då.
Hursomhelst, ursäkta om det var oklart med vad "allt" står för, det var ju givetvis inte ALLT som ingick, men allt det vanliga. Förutom lokalpris och personal så ingick detta i vårt paket; 7 kalla meze, 4 varma meze, 2 varmrätter, nötter/bröd etc., frukttallrik, kaffe/te etc., tårta, läsk/öl/ramlösa etc., välkomstdrink, transport (limo el. rolls royce), video och kamera, blommor, stolsöverdrag/stolsband (dekoration i sin helhet) dj.
Vi valde visserligen bort video och kamera samt dj då vi ville ha någon annan. När vi valde bort foto och dj så fick vi ner priset med 50 kr/ pers. I priset fick vi dock ta in en persisk kock då vi ville servera persisk mat och det gick hur bra som helst. Alkohol fick vi ta med oss själva och det gick bra med sprit köpt i tyskland. (Olles Krog och många andra restauranger tar exempelvis bara emot sprit köpt på systemet eftersom har skatteplikt mot skatteverket då dem är en restaurang och inte bara en lokal). Vi fick riktigt bra service gällande allt. Så vi är givetvis supernöjda.
När du säger mellan 550-1000kr /pers, vad är den största skillnaden på 550 kr innehållet och 1000 kr innehållet?
Även fast jag redan är gift så tycker jag fortfarande det är kul att prata bröllop, att dela med mig av erfarenheter och tips. Så är det något mer du/ni undrar över eller vill veta så är det bara att skriva/fråga.
Ja det är ju kul och veta skillnaderna på olika lokaler och så... Ex. om man kollar de svenska lokalerna så har priset varit över 700:- där maten, alkoholfri välkomst drink, och läsk har ingått till middagen. även lokal pris och personal har ingått då. I de svenska lokalera har bord överdrag ingått och enkelt blomma till alla bord. stolöverdrag har inte ingått och kostat mellan 40-150 kr per stol beroende på arrangören. Honnörsbordet verkade inte heller så fin, ville ha man flera blommor fick man betala extra. med svenska lokalera menar jag ex: clarion hotel, scandic hotel, grand hotel saltsjö baden, olika slot som riddersvik, nobell terassen, restaurang munchen, venue 81 m.fl.
De utländksa restaurangerna och lokalerna har erbjudit bättre priser där man har kunnat få allt från lokalpris, mat, personal, alkoholfria drycker, bröllops tårta, frunkbuffe med choklad fontän, blommor, bord och stolöverdrag, kamera + video man, transport och dj. Allt det där fick man från 700-1000, priset skiljer sig beroende på arrangör.
Om man ska dra bort för transport, video+kamera man samt dj så blir det ungefär 200:- mindre per person.