Kuvert pris för Olles krog! Hjälp!!
Jag tycker det låter helt sjukt att ni får 1000 kr/pers som pris. Det är lite väl mycket enligt min åsikt!
Jag gifte mig augusti 2012 i lokalen i Märsta (Mor Johannes Ortodoxa Kyrka) och där var det minnsann inte sånna priser. Vi hade ett kuvertpris på hälften av det och allt ingick. Visserligen fick vi ett ganska bra pris eftersom vi bokade redan 2011 och jag förstår att de eventuellt höjer priser för varje år, men 1000 kr låter inte normalt.
Jag har även haft vänner som gift sig i Olles Krog (nyligen må tilläggas! okt 2013) och dem hade inte heller sånna priser. Det spelar lixom inte så stor roll ifall dem byter ägare hipp som happ, alla arbetar på samma sätt.
Tror många blir lurade ifall dem inte står på sig, för ägaren går det ju trots allt ut på att tjäna pengar. Och jag kan tänka mig att dem tjänar grymma pengar. Ta exempelvis tårtan du får, frigolit tårta med vit marsipan på som prydnad. Vad kostar det? Ingenting. Tårtan som sen blir serverad är inte heller något att hänga i granen. Så vad kan tårtan ha kostat restaurangen? Max 1-2 tusen, om ens! Småpotatis för dem som dem egentligen kan bjuda på. Går du till ett vanligt konditori får du kanske betala, ja vad ska vi slå till med.. mellan 40-60 kr / bit men då får du iaf en äkta tårta med en äkta smak och dekorerad enligt dina önskemål. Jag hade själv en "fejk" tårta så egentligen ska jag inte klaga, (inte för att den var spec god alltså) men samtidigt så betalade jag inte 1000 kr/pers så tårtan kostade mig ingenting. Anyway....
Det jag vill ha sagt är kort och gott, nöj er inte med det pris ni får. Stå på er och deala! Bara för att brudparet innan er hade "si och så" betyder det inte per automatik att ni ska ha likadant. Alla är olika och det är många av dessa arrangörer som inte kan step out of their comfort zone när de inser att någon bryter som normen.
Lycka till med er som planerar! Och grattis till er som redan er gifta! :)