• mjeanettek

Hjälp mig hålla brösten på plats... Tejp?

Jag har en klänning som är strapeless med sweetheart. Nå er tingen att jag är rädd att mina 85G bröst faller ur om jag böjer mig frammåt. Har en 3 år gammal mamma dalt som skall lyftas i hytt och pina... ;)

Jag skall ha en wonderbra strapeless under, men känner mig ändå osäker. Sömmerskan säger att det kommer att gå helt fint, men den är ändå ganska lös då det inte är inbygd BH...

De säger ju att alla kändisar har tejp för att hindra det... Var köper man det? Har bara hittat tejp för att lyfta brösten, inte hålla dem på plats...

Snälla ni, hjälp mig med tips/råd!

• Svar på tråden Hjälp mig hålla brösten på plats... Tejp?
  • Tveket

Finns nåt som heter Hollywood fashion tape som är en dubbelhäftande tejp som kanske kan vara nåt? Har inte testat den själv dock men har hört att den ska vara bra.

• lmcl

Jag har använt Hollywood fashion tape, köpt på Twilfit, och tycker inte att man ska ha någon övertro på tejpens förmåga... Den kan användas för att hindra axelband från att glida iväg, men står inte pall för några större belastningar. Dessutom blir huden röd där tejpen sitter, så man vill absolut inte att några tejpbitar ska sticka fram under klänningskanten!

Jag tror du kan lita mer på din Wonderbra, och så länge klänningen sitter ordentligt kring revbenen tror jag det kommer att gå fint.

• mjeanettek

tack för jättebra kommentaret! :) Tror jag skall prova igen när sömmerskan är klar med klänningen...

• augustesen

Jag har också provat Hollywood tejpen och precis som Imcl skriver fungerar den för axelband men några bröst kan den inte riktigt ha koll på :p Har använt tejpen vid sittningar för att hålla axelbandslösa klänningar på plats och de håller 2-3h innan de tappar all effekt. Och japp man blir ofta röd och det ser för jäkligt ut när de släpper :p
    Lycka till!

• Lommila1

jag skulle också tipsa om tejpen, finns även på lindex
    den håller inte fast brösten i klänningen men om den är lite stor så kan tejpen få klänningen att sitta mer slimmad på kroppen, om du förstår vad jag menar; alltså att den inte står ut av sig själv

sen kan du ju tejpa ner brösten så att säga med en ordenlig tejp. exempelvis leukoplast som finns på apoteket.. då rör dom sig inte ut iaf:)

• BeMine

med den storleken på bysten rekomenderar jag inte nån tejp....alla dessa tubtoppar som säljs nu, typ gina 59:- eller tub-bh kanske dom heter. jag kör en sån under och jag har 65 H. MEN jag skulle köra bhn OCH bhn om jag vore du, provhoppa några gånger så det sitter...

kan tyvärr bli lite varmt 

• mjeanettek

huff, jag får försöka banta lite så att brösten går ner til E ;) Tack alla snälla för tips!

• Ekna

Jag tycker tejpen är bra om du tejpar den på tyg mot tyg då kan man tillochmed tvätta den och tejpen sitter kvar så känner du att du kan tejpa på bh:n så kan jag rekommendera det. Jag har testa den från Lindex och Hollywood tejpen och jag personligen tycker Hollywood tejpen håller mycket bättre :)

• daniiel

Jag hade en sweetheart-klänning med en wonderbra i strl 85G och mina bröst satt på plats under hela dagen och kvällen. Trots att jag sprang efter vår dotter, hoppade, kröp, klättrade osv. Jag tror faktiskt inte att det kommer vara några problem :) Sitter klänningen rätt och passar, så ska det inte vara något problem.

• Ellis

När jag köpte min klänning påstår de att mina 80F håller sig på plats med en korsett under. De hade bröllopskorsetter där, men jag har inte bestämt mig än. En vän med 80D hyllar tejp men hon köper inte den där hollywood, ska kolla vilken det är. Jag meddelar om jag hittar något som funkar bra för mig/min storlek, då funkar det förhoppningsvis för andra också :)

• Lommila1

jag har också en ordentlig hylla att hålla på flats ( ca 70 f) och har köpt en wonderbra... med den tänkte jag klara mig, iofs har min klänning insydd BH som stöder bra

Med att teja ner brösten som jag skrev tidigare, så menar jag att ta ordentliga tejp remsor ( 30 cm!) av hållbart tejp och lägga från brösten ner mot magen så att dom inte slipper å hoppa ut så att säga...
    Detta har jag haft med en klänning som var så låg i ryggen att jag inte kunde ha bh under.
    Bror ju lite på vad för modell man har på bröst också.. själv har jag ju modell tax-öron som dinglar på lite hur som helst...

Svar på tråden Hjälp mig hålla brösten på plats... Tejp?