• sandroella

Sen tid för vigsel

Hej!

Har fått två tider att välja bland: kl 13 eller kl 17.

Är ute i god tid men får inte välja kl 15 eftersom vi inte tillhör församlingen.

Funderar på att ta den senare tiden... vet inte om det blir FÖR sent.

Men när jag kollar adressen där festen ska vara så ska det bara ta några minuter att köra dit.

Tänkte att man ju kan fixa till sig och sedan ta korten FÖRE vigseln i så fall.

Men, jag vet inte...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 09:22
    Nu behöver jag inte fundera på detta längre eftersom vi har valt en annan kyrka, men visst är det konstigt att man hos vissa församlingar inte får välja bland alla tider som finns, även om jag är förste person som bokar?

Bara för att det ska bli krångligt för prästen att komma mitt i vigslarna, som jag förstod det? Fick ju inte ta deras präst heller eftersom man tänker på kostnaden. Fattar inte?...

Pratade med en annan församling och då sa de kl 15 till mig som förslag. frågade flera ggr om det var ok, eftersom jag då också ville ha vår präst från vår församling. Men då var det inga problem???
  • Svar på tråden Sen tid för vigsel
  • repsara

Jag skulle nog ta 17tiden och ta korten innan.

Tror inte det blir för sent då =)

• Green

Hade också valt 17 och fotat innan.
    13 känns lite tidigt.

• daniiel

Jag hade valt kl.13, vi hade vår vigsel kl.13, för jag tycker kl.17 är alldeles för sent. Smaken är dock som baken och ni måste ju välja den tiden som passar er och det upplägg ni vill ha bäst.

• goyan

Vi kommer att gifta oss klockan 16, vilket jag inte tycker är sent alls. Så jag hade inte tyckt det var sent att gå på bröllop klockan 17! :)

• Green

Jag hade först tänkt mig vår vigsel kl 16 men vigselförättaren tyckte att 15 passade henne bättre och eftersom hon kommer hem till oss en lördag utan att vi betalar för det så tyckte jag att det blev bra ändå Glad

• chrpe

Jag tycker 13. Man vill ju hinna njuta av dagen med nära och kära. Man gifter sig ju bara en gång (hoppas jag) och vill fira så länge som möjligt.

• Vingilot

Jag hade valt kl. 17.
    Vi kommer att vigas 16.30 och fotas före vigseln. På så vis kommer man ju snabbt till festlokalen och maten, missar inte en massa tid däremellan och då behöver det ju inte bli supersent (beroende på hur mkt som ska hända på festen iofs.)
    För vår del känns det viktigt att ha gott om tid på oss att bli klara också. Vi är värdelösa på stress och tidspress, så en sen vigsel kändes nästan som en förutsättning för en lyckad dag.Glad

• AnnL

Jag hade valt kl 13 Solig Vår vigsel är kl 15 och då ska vi fotas efter vigseln.

• 25juli11

Vi har vår vigsel 16.30. Tycker att det räcker alldeles lagom!

Svar på tråden Sen tid för vigsel