• Amelia

bara 11 anmälda av 40 inbjudna..

vi gifter oss den 16e juni, och har bjudit ca 40 pers, 20 från min sida och 20 från min sambos sida.
    om mindre än vecka, den 20e maj, är det sista anmälningsdatum och hittills är det bara 11 anmälda...
    vi har hyrt en stor lokal som kostar ca 2300, men blir det inte fler som kommer så ...

Jag känner mig arg ledsen och besviken då jag alltid drömt om ett stort bröllop.
    Då jag ville gifta mig före 30 och jag fyller 29 i år så bestämde vi oss att gifta oss nu till sommarn
    trots att ekonomin inte varit den bästa..
    Vi skickade ut inbjudningarna till alla på alla hjärtansdag utan att berätta för någon om våra planer, och
    väntade oss att bli nerringda.  Inte ett ljud från nån, utom nån enstaka kompis till mig. ingenting.
    Kände mig så jäkla ledsen då det här är så stort för mig.

och nu har vi fått varit på alla som inte anmält sig att komma ihåg att att faktiskt anmäla sig, om de nu ska komma..

det känns inte ens kul att planera längre....

• Svar på tråden bara 11 anmälda av 40 inbjudna..
  • mirre01

kan förstå din förtvivlan, men det är i sådana här lägen man vet vilka osm är äkta ocg inte ! det viktigaste är att ni får bli make & maka hoppas allt löser sig, gift dig av kärlek inte storleken på gästerna som kommer

• daniiel

Vad tråkigt för er, jag förstår om ni känner er besvikna över att inte fler svarat. Försök dock ha lite is i magen, av någon anledning så brukar många svara i sista sekund, så under den sista veckan kan det nog trilla in ett par till.

Har ni tänkt hur ni vill göra om ni inte bli fler? Ska ni köra på som planerat eller ändra på något?

Försök att vara glad över det faktum att det finns de som vill vara med och fira med er och försök fokusera på er själva, som faktiskt ska gifta er, och de gästerna som kommer :) Ödsla inte tid och energi på de som väljer att inte svara eller inte kan komma.

• snowstars

..sen finns det ett antal trådar här på BT som vittnar om att de allra flesta faktiskt svarar på sista dagen. Vi är uppenbarligen funtade så :) Kan förstå om det är trist att du inte känner att ni får något gensvar men vänta med att känna att ingen vill komma tills sista OSA-dagen har varit.

• Viccan

Usch jag beklagar verkligen.

Jag kan verkligen förstå hur ont detta gör.
    Jag hoppas verkligen att det löser sig.

Viktigast är att ni får varandra och att ni gör denna dagen till en utav era finaste dagar någonsin.
    Lycka till!

• Tveket

Gästerna har ju fortfarande tid kvar att osa så jag skulle ta det lungt om jag var du. Anledningen till att ni inte blivit ner ringda med gratulationer är kanske att släkt och vänner ser er som så självklara tillsammans att de inte är så förvånade av giftemålet. =)

• Head Over Heels

Förstår att det känns trist! Men jag tror att det kan vara så att många väntar in i det sista med att svara... Tycker att det brukar vara så när man satt ett osa-datum. Det är ju dessutom ganska lång tid (ungefär tre månader) som de har på sig att svara så nån kanske "glömt" att de ska svara. Men visst är det tråkigt! Varför kan de inte svara direkt, för man vet väl om man är upptagen den dagen eller inte ;)

♥ 18 augusti 2012 ∞
  • Chicita

De flesta svarar sista dagen. De ser inte OSA som "svara senast - men helst så fort som möjligt", utan som "det här datumet vill dom ha svar, så vi svarar så nära inpå som möjligt"...

Vi trodde också att vi skulle bli nedringda, men inget... Så då trodde vi att de flesta håller sig till vi ses (släktträffen) men nejdå inte ett ord då heller.
    Men det var väl så långt i förväg så dom hade liksom inte riktigt greppat det än...
    De flesta kom i alla fall och alla var glada och tacksamma över att ha fått inbjudan. Men det är ju inte deras största händelse i livet, så alltså reagerade ingen som vi trott...

Nu i efterhand kan jag ju inse att det var jag som hade orimliga förväntningar.
    Det är inte som i dom romantiska filmerna där alla blir överlyckliga och genast vill prata servettvikningar i flera timmar. Utan alla blir glada över inbjudan och går sen vidare med sina liv tills det är dags att svara eller komma...
    Så ta det lugnt än så länge.
    Man ska inte behöva påminna förrän efter att OSA-datumet gått ut.

• Amelia

tack för era svar...
    man jäktar väl upp sig i onödna som ni säger.
    men man vill väl bara att det ska bli perfekt som man vill ha det...

• sahu

Hej!

Jag förstår att det känns motigt just nu, men jag tycker inte att oroa dig för mycket än. För oss var det många som anmälde sig sista dagen, det var även många som inte anmälda sig alls utan vi fick kontakta dom för att se om de verkligen fått inbjudan och fråga om de kommer eller inte. De ville självklart komma men tänkte att "det ingick i inbjudan" och hade inte förstått vad o.s.a va :)

• annapanna88

Vi hade lite likadant. Dock hade vi skrivit att de skulle svara till våra mammor istället så vi inte skulle behöva stressa över det ;)
    Det slutade med att mammorna fick ringa upp ganska många och be dom svara. Några trodde att de var så självskrivna att de inte behövde svara, andra förstod inte att OSA betydde att man var tvungen att tacka ja...
    Det hela slutade i alla fall med att 59 av 62 bjudna tackade ja :D

Svar på tråden bara 11 anmälda av 40 inbjudna..