• Amelia

bara 11 anmälda av 40 inbjudna..

vi gifter oss den 16e juni, och har bjudit ca 40 pers, 20 från min sida och 20 från min sambos sida.
    om mindre än vecka, den 20e maj, är det sista anmälningsdatum och hittills är det bara 11 anmälda...
    vi har hyrt en stor lokal som kostar ca 2300, men blir det inte fler som kommer så ...

Jag känner mig arg ledsen och besviken då jag alltid drömt om ett stort bröllop.
    Då jag ville gifta mig före 30 och jag fyller 29 i år så bestämde vi oss att gifta oss nu till sommarn
    trots att ekonomin inte varit den bästa..
    Vi skickade ut inbjudningarna till alla på alla hjärtansdag utan att berätta för någon om våra planer, och
    väntade oss att bli nerringda.  Inte ett ljud från nån, utom nån enstaka kompis till mig. ingenting.
    Kände mig så jäkla ledsen då det här är så stort för mig.

och nu har vi fått varit på alla som inte anmält sig att komma ihåg att att faktiskt anmäla sig, om de nu ska komma..

det känns inte ens kul att planera längre....

• Svar på tråden bara 11 anmälda av 40 inbjudna..
  • Chicita
    Amelia skrev 2012-05-14 15:34:11 följande:
    tack för era svar...
    man jäktar väl upp sig i onödna som ni säger.
    men man vill väl bara att det ska bli perfekt som man vill ha det...
    Jag brukar säga att man inte ska sträva efter att få det "perfekt" för då kommer även dom små detaljerna att förstöra för en.
    En så liten sak som att det inte är den exakta rosa färgen på rosorna som på dekorationerna eller liknande kan förstöra hela bröllopet annars.

Satsa på att ni ska ha en underbar dag och försök ge det dom bästa förutsättningar ni kan.
    Saker kommer att gå fel, det kan jag lova. Men oavsett vad som händer innan, under och efter bröllopet. Oavsett vem som klagar på färgtemat, bordsplaceringen eller klädkoden osv... Så kommer ni att ha fått varandra.
    Och om du kan släppa "perfekt" som ett mål att uppnå så kanske du kan minnas dagen som perfekt istället för "åhh vad irriterande att floristen inte hittade rätt rosa blommor" Flört 
  • sommar2014

Av det jag hört här på Bröllopstorget väntar MÅNGA gäster med att svara till sista dagen, trots att det såklart är mest artigt att svara så fort som möjligt. Så vänta tills OSA-datumet passerat innan ni stressar upp er över detta! Jag förstår att man kan nojja över detta men som sagt, många väntar med att svara till sista OSA-datumet, tyvärr.

• nagu

Kan av erfarenhet erkänna att folk är verkligen dåliga på att hålla tiden när det gäller O.S.A.
    Vår gick ut i fredags och i helgen samt idag har flera stycken hört av sig. Hahaha....bara att ha tålamod och sedan ringa runt till alla som inte svarat för att stämma av om de kommer eller ej.

Jag tror nog flera kommer och att ni får ett underbart bröllop  

• aniara

25% av våra gäster osade sista veckan så ta inte ut något i förskott!

• Lillis82

Kan bara hålla med de övriga som svarat tidigare.. räkna inte bort dem än..  den sista som anmälde sig till oss skickade sitt svar 23:45  på sisa dagen... ha ha.. så det kan nog trilla in ett par gäster till.. Glad

Det med att vissa ser sig som självklara är också något som säkert finns bland era familjer och vänner.. men man vill ju gärna ha ett ja vi kommer x många..Hjärta

Ha lite tålamod så kommer du se att ni nog blir näst intill fulltaliga.. Glad

• moonlightgirl

Hej.

Jag tycker att du ska ta det lungt då osa datumet inte gått ut ännu. Vi hörde inte mycket från våra gäster innan heller o en del har vi fått ringa upp för att kolla om de tänker komma eller ej. De flesta vi har fått ringa till svarar att de ska komma men endå så ringer de inte. Men men folk tänker sig inte för alla gånger.
    Så ha is i magen ett tag till.

• knyttan

Så var det för oss också. Vi hade dessutom TVÅ olika OSA för olika gäster, när sista OSAt gick ut var det fortfarande bara ca 30 av 55 anmälda som hade svarat, varav nästan 10 hade sagt att de inte skulle komma! Så då var jag lite beredd att ställa in festen Rynkar på näsan Ett par dar senare hade vi 15 st till anmälningar, och sen var det bara att maila de sista som inte svarat. Det visade sig att de som visste att de inte skulle komma svarade tidigt, men flera som tänkte komma, typ glömde bort (?) att osa:a...
    Jag hade också hoppats på att folk skulle ringa/ höra av sig och tacka för inbjudningarna, gratta mm. Men det var flera som inte sa ett knyst ensnär vi träffades... Tror nog att folk blir glada, men inte så att de trillar av stolen av glädje och måste ringa på direkten... tyvärr så är man ju trots allt bara en biroll i sina vänners liv (och konstigt vore det väl annars...)

• Fia81

Vi hade bjudit 60 pers två dagar innan hade inte ens 30 anmält sig. Dagen innan ringde 15 st o sista dagen 3 och dagen efter OSA ringde två. Så tillslut blir vi 54 st av 60 iblandade så ta det lugnt. Folk hör av sig in i det sista

• stefanolinda

Hej=)
    jag förstår att du blir arg och irriterad. men kom ihåg att folk är alltid sega på att anmäla sig. dom flesta anmäler sig bara några dagar innan, och endel dagen efter. om folk inte har hört av sig två dagar efter. så ring till dom som inte har hört av sig. det vet jag flera som har gjort och det tänker jag göra!
    Ha lite is i magen. jag tror att folk verkligen vill vara med och dela eran speciella dag!!!!

vI gifter oss oxå den 16 juni btw. =) kul

• Mimmi2012

Hej hej

VI har samma problem. Mellan 70 - 80 inbjudna och bara hälften som kommer än så länge Visserligen har en del svarat och några som vi i princip hade räknat med, eftersom dom är släkt eller rätt bra vänner, kommer inte vilket känns jättetråkigt.

En tredjedel har fortfarande inte svarat alls och OSA går ut om 5 dagar så vi får se. Den där släkten som inte kommer är jag relativt rädd att det påverkar resten av sin familj, dom brukar fungera så. Om det skulle bli på det viset så kommer jag knappt ha någon på min sida :( Får hoppas på det bästa och inte ta ut något i förskott.

Men, såklart att man blir lite ledsen! FAST, två av mina barndomsvänner kommer och det betyder fantastiskt mycket, det är jag superglad för :)

• darkHorse

Jag tycker ingen ska vara ledsen över att folk inte OSA:t i god tid!

För mig funkar det såhär:
    1. Man får inbjudningen 3-4 månader i förväg och då vet jag inte alls hur mitt jobbschema ser ut. Är det inte en nära släktning är det svårt att ta semester, så jag lägger in OSA-datum i min kalender för att inte glömma bort det.
    2. Eftersom kalaset ligger i kalendern bokar jag inte in något annat, där jag kan påverak datumet, den dagen.
    3. Någon månad senare får jag mitt jobbschema, men inte är det första jag gör att kolla resten av min kalender för jobbperioden och planera mitt liv i detalj.
    3. OSA-datum närmar sig och jag får ett påminnelsemail från kalendern om att jag ska OSA. Glad i hågen kollar jag kalendern och visste nog egentligen att jag var ledig den dagen, men det har varit så skönt att slippa gå runt och ha det i huvudet.
    4. Jag OSAR och säger att jag kommer i tid innan OSA-datumet.

Om det är en nära släkting kanske jag tänker på det mer, men livet är ju fyllt av kurser, resor, födelsedagar och annat som ska planeras. Därför har jag kalendern för att hjälpa till och jag vill verkligen inte såra någon genom att inte OSA lång tid innan deadline.

Svar på tråden bara 11 anmälda av 40 inbjudna..