Tveket skrev 2012-05-14 15:20:59 följande:
Ni som räknar 1-2 timmar till fotograferingen, vad är det som tar sån tid? Är är en obotlig tidsoptimist och tycker det känns lite väl länge... Jag hade tänkt reka miljö innan vigseln samt fundera ut på ett ungefär vart vi ska ta vilka bilder och så vidare så det bara är att promenera raka vägen dit och göra det man ska så att säga. Kan inte tänka mig att det skulle kunna ta upp till 2 timmar. ni som redan fotats (Daniiel tex) vad var det som tog så lång tid?
För det första ska man ju förflytta sig från vigselplatsen till där man tänkt fotografera sig, för oss var det tvärs genom stan (ingen jättestor stad), men en lördag mitt på dagen med trafikljus osv så tog det nog ändå 10-15 minuter. Sedan ska alla vara på plats, vi fotades med brudföljet också och då ville vi ju ha flera olika bilder med dom. Tex maken med tärnorna, jag med marskalker, på bara brudföljet, på oss med brudfölje och i lite olika miljöer. Sedan ville vi fotas med dottern, så då skulle vi byta plats och fixa med det. Sedan var det bilder på bara mig och maken och vi ville ha lite olika bilder, så även där gick vi runt på ett par olika platser (inom samma område). Vi känner till området vi fotades på utan och innan och visste i förväg ungefär vart på området vi ville ta foton. Sedan är det ju med fotografen också, hon skulle ju ta flera bilder, ibland testbilder och det var små ändringar och det skulle fixas med såna reflektionsskärmar och vad det nu är osv. Det tog rätt hyffsat med tid allt som allt, för oss tog det nog ca 1 ½ timma, närmare 2 timmar kanske.
Och vi hade tur, för vi första brudparet på plats dessutom. Efter oss kom det ytterligare 2-3 brudpar och de fick ju vänta. Det blev alltså kö till att fota på vissa av platserna och då tar det ju en stund extra. Om man väljer ett ganska populärt område mitt i värsta bröllopssäsongen.