• SkövdeSophie

    Bilder på er dukning!

    Hej,
    Jag vill se massa bilder på era dukningar. Behöver inspiration  

  • Svar på tråden Bilder på er dukning!
  • Kakbakaren
    Camilla837 skrev 2012-10-19 22:04:55 följande:
    Vi hyrde stolsöverdragen och rosetterna. Var inte alls jobbigt att sätta på dom ocxh de satt precis lika fint efter festen som de gjorde innan gästerna dragit i stolarna. Att stolen var svårare att dra ut var inget jag märkte. Många av gästerna gav flera gånger kkomplimanger för stolarna och personalen som jobbade i lokalen tyckte att det gjorde en stor skillnad på hela intrycket av lokalen.

    Dvs jag har bara positiva upplevelser av stolsöverdrag. 
    Tack för ditt svar! På bilderna du sedan satte upp ser det verkligen snyggt ut, och lokalen är också jättefin med utsikt mot vattnet.

    Jag hade inte ens tänkt på att det kanske går att hyra stolsöverdragen, utan hade tänkt sy själv. Problemet är förståss också att man behöver veta hurudana stolar man kommer att ha så att de sedan passar, och det vet man kanske inte så jättelänge på förhand (beror förståss på). Någon här som själva har sytt stolsöverdrag (alltså inte bara täckt in stolen med ett lakan utan verkligen formsytt ett överdrag) som kan säga något om hur länge det tar?

    Och blir det inte ganska dyrt också? Jag kollade just att även det billigaste lakanet från IKEA kostade mellan 50-80kr och är 150x260cm, får man överdrag till mer än en stol av det?
  • Burre
    Camilla837 skrev 2012-10-19 22:08:09 följande:

     


     



    Vilket härligt godisbord! <3 Fint att de går i färgtemat hihi! Vad står det på den vita "låda" ??

    Funderar ju också på att ha godisbord, men vet vilket godis man ska ta, vill du berätta vilket godis ni valt? Ser att det är minimarchmallows iaf :)
  • Camilla837
    Burre skrev 2012-10-20 13:36:41 följande:
    Vilket härligt godisbord! <3 Fint att de går i färgtemat hihi! Vad står det på den vita "låda" ??

    Funderar ju också på att ha godisbord, men vet vilket godis man ska ta, vill du berätta vilket godis ni valt? Ser att det är minimarchmallows iaf :)
    Det står tändstickor på asken.

    VI har vita och rosa ahlgrensbilar, geischa och frazer mint. Stora skumsvampar. Resten av godiset har jag köpt på ebay från usa. Var så svårt att hitta i färgtemat här i svergie så hittade en tjej är som igentligen inte skickade till sverige men ville hjälpa mig.

    Sen har vi små pringelsburkar som vi klätt in i silverpapper och skrivit vår logga på.

    Klubborna i klubstället var jätteuppskattade, försvann fort. Många tog med sig hem till barnen i en påse.  Var lite det som var tanken att man kan plocka en påse när man går hem. Vi som trodde att det skulle bli massor över men icke:) 
  • teddy
    Camilla837 skrev 2012-10-20 16:26:37 följande:
    Det står tändstickor på asken.

    VI har vita och rosa ahlgrensbilar, geischa och frazer mint. Stora skumsvampar. Resten av godiset har jag köpt på ebay från usa. Var så svårt att hitta i färgtemat här i svergie så hittade en tjej är som igentligen inte skickade till sverige men ville hjälpa mig.

    Sen har vi små pringelsburkar som vi klätt in i silverpapper och skrivit vår logga på.

    Klubborna i klubstället var jätteuppskattade, försvann fort. Många tog med sig hem till barnen i en påse.  Var lite det som var tanken att man kan plocka en påse när man går hem. Vi som trodde att det skulle bli massor över men icke:) 
    Jättefint :)
    Hur många gäster var det?
  • Camilla837
    teddy skrev 2012-10-20 16:30:06 följande:
    Jättefint :)
    Hur många gäster var det?
    Tack:) 50 gäster:)
  • CeciliaX
    Kakbakaren skrev 2012-10-20 09:10:22 följande:
    Och blir det inte ganska dyrt också? Jag kollade just att även det billigaste lakanet från IKEA kostade mellan 50-80kr och är 150x260cm, får man överdrag till mer än en stol av det?
    Tipsar om Ikeas Knoppa lakan 19 kr/st, 250x150 cm.
    Har inte sytt själv men läst på andra trådar att man kan få ut 2 överdrag av ett lakan.

     http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00142740/
  • Burre
    Camilla837 skrev 2012-10-20 16:26:37 följande:
    Det står tändstickor på asken.

    VI har vita och rosa ahlgrensbilar, geischa och frazer mint. Stora skumsvampar. Resten av godiset har jag köpt på ebay från usa. Var så svårt att hitta i färgtemat här i svergie så hittade en tjej är som igentligen inte skickade till sverige men ville hjälpa mig.

    Sen har vi små pringelsburkar som vi klätt in i silverpapper och skrivit vår logga på.

    Klubborna i klubstället var jätteuppskattade, försvann fort. Många tog med sig hem till barnen i en påse.  Var lite det som var tanken att man kan plocka en påse när man går hem. Vi som trodde att det skulle bli massor över men icke:) 
    Jaha... finns det godis på ebay? De måste jag genast kolla haha
    Pringelsburkarna var roliga tyckte jag :) Sen klubborna ser verkligen bedårande ut, ska genast surfa runt o leta!

    Tack!
  • Kakbakaren
    CeciliaX skrev 2012-10-21 19:48:55 följande:
    Tipsar om Ikeas Knoppa lakan 19 kr/st, 250x150 cm.
    Har inte sytt själv men läst på andra trådar att man kan få ut 2 överdrag av ett lakan.

     www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00142740/
    Tack :D jaa då blev det genast mycket billigare! Nåväl, än är det inte dags, men det skadar knappast att söka inspiration och idéer :)
Svar på tråden Bilder på er dukning!