• Akjson

Lokaler i Falun med omnejd?

Tänkte höra om nån vet en bra festlokal i Falun med omnejd. Gärna i anslutning till Runn. Har mailat Rankhyttan utan svar. Vill ändå höra om nån haft fest där och i så fall hur det var. Någon som varit på Bergalid det senaste året? Vi räknar med ca 80-90 gäster. Drömscenariot är att vi är på en lokal där vi har mat, personal och dukning men att vi får ha alkoholen själva så vi kan bjuda gästerna. Har läst inlägg om att så var fallet på Bergalid men det inlägget var från 2008. Tacksam för alla svar!!!!

• Svar på tråden Lokaler i Falun med omnejd?
  • sofiasmamma
    Akjson skrev 2012-05-18 11:19:19 följande:
    Ok..var du där? Vet du hur många gäster dom hade?
    Nope, tyvärr. Tror de hade runt 60-70 gäster. Kolla gruvans hemsida, där finns mer info.
  • paet

Kolla vip-stugan på lugnet då? Det ska vara en bra lokal!

• TheD
    paet skrev 2012-05-19 15:13:53 följande:

Åh! Jag har aldrig varit där tyvärr men har hört att det ska vara bra där. Men det har då inte varit en bröllopsmiddag...då kan man ju ha andra krav ;)

Jag och och en tjejkompis funderar på att ha en hej då-fest där men vet inte vad det kostar att hyra :/

• paet
    TheD skrev 2012-05-19 20:19:36 följande:

Åh! Jag har aldrig varit där tyvärr men har hört att det ska vara bra där. Men det har då inte varit en bröllopsmiddag...då kan man ju ha andra krav ;)

Jag och och en tjejkompis funderar på att ha en hej då-fest där men vet inte vad det kostar att hyra :/

Ring och kolla så ni kan åka dit å kika Jag har inte heller varit där men hört mkt gott om det också

Vi ska vara i en bystuga när vi ska ha våran bröllopsmiddag. Det kanske inte är mkt roligare men den är stor å fin med en scen i plus att det är nära vattnet iaf Dock inte i Falun. 
  • Akjson
    paet skrev 2012-05-19 15:13:53 följande:
    Har mailat lugnet ang vip-stugan. Men jag misstänker att den är för liten för 90 pers. Satt och skrev lista häromkvällen och vi kom upp i 117 namn!!! Men vi måste skära ner. Tyvärr är dom flesta lokaler lämpade för 70 personer.... Ni som vart i VIP-stugan, är den stor?
  • Akjson

VIP stugan på lugnet tar ca 24 personer enl bokningen på lugnet....blir lite litet då . Stångtjärnsstugan är oxå fin men för liten. Där är det bra för ca 50-60 personer och vi blir över 90 st. Bergalid kan va mkt intressant men nån sa att där kan man va max 70 st. Nån som vet? Är så tacksam för alla era tips och synunkter....

• paet

Annars, har du kollat bystugor runt runn??? Bystugor brukar man kunna få in en hel del i.

• Akjson
    paet skrev 2012-05-21 23:48:27 följande:
    Annars, har du kollat bystugor runt runn??? Bystugor brukar man kunna få in en hel del i.
    Nja inte så mycket. Vet att Tyllsnäs udde har en loge men den blir alldeles för stor. Ska söka lite....
  • paet
    Akjson skrev 2012-05-22 10:45:35 följande:
    Nja inte så mycket. Vet att Tyllsnäs udde har en loge men den blir alldeles för stor. Ska söka lite....
    Hm jobbigt att det är både det ena och det andra Tänkte det finns ju byar runt om. Har dock inte så mkt erfarenhet av dem. Har inte bott här så länge
  • Akjson
    lisskulla skrev 2012-05-22 12:27:39 följande:
    jag vet, vad heeeeter den....en jättefin bygdegård vid Varpan...commons.wikimedia.org/wiki/File:%C3%96ster%C3%A5_02.jpg

Österå bystuga!!! Gammal, charmig och med 50-talskänsla och scen, bar och allt
    Ja där har jag varit på fest många gånger. Den är fin...men tyvärr blir den oxå för liten... Kollade upp Magasinet. Dom skulle ha 18000kr bara för hyra. Sen fick man hyra bord och stolar utöver det...plus att dom vill att man tar catering och bar via ett företag dom samarbetar med. Det blir dyrt det...
  • paet
    Akjson skrev 2012-05-24 11:04:51 följande:
    Ja där har jag varit på fest många gånger. Den är fin...men tyvärr blir den oxå för liten... Kollade upp Magasinet. Dom skulle ha 18000kr bara för hyra. Sen fick man hyra bord och stolar utöver det...plus att dom vill att man tar catering och bar via ett företag dom samarbetar med. Det blir dyrt det...
    Jäklarns vad dyrt att hyra magasinet! Jises!! haha
Svar på tråden Lokaler i Falun med omnejd?