• Jönköpingsflikka

Nyttigt godis?

Hej på er!
    Jag undrar om det är någon som vet något vanligt godis som är lite "nyttigare"? Är ett riktigt godismonster nämligen och skulle vilja ha lite tips på vad jag kan äta istället för lite onyttigare varianter. Äter inte choklad och försöker att ta en frukt när jag blir sugen. Men dom gånger man unnar sig..? Tack och hej!

• Svar på tråden Nyttigt godis?
  • moonshadows

Jema

Jag följde Jennies anvisningar.

• Popflickan

Ajdå, va ruggigt Moonshadow! Brann hela micron upp eller? Det var inget annat som tog skada hoppas jag?

• Jennie med ie

Tja, potatis börjar ju normalt inte brinna av microvågor *ler* så nåt annat måste ha hänt. Hoppas ingen kom till skada!

• Nyfiken gul , nu fru

Moonshadows:

Det var inte så att du hade en tallrik som inte ska vara i mickro? Det är lätt att missa ibland och slänga in material som inte tål värmen som istället börjar brinna.
    Tallrikar med guldkant och detaljer i metall är klassiskt att man inte tänker på.

Jag kör för säkerhets skull endast, enbart, only, alltid PLAST som är härdat. Då behöver jag inte bry mig om vad som ställs in eller inte.
    Tupperwere är riskfritt så det kör jag.

Och utan att idiotförklara folk så hoppas jag verkligen att ingen lägger in ugnsformar i aluminium eller metall i micro????????
    Även mjuka engånsburkar i metall är ett stort "no no".

• ijkå

Skiva banan och doppa skivorna i kakao. Lägg i frysen och ät dom frysta. Smakar banan-choklad-glass. Födelen är att dom håller länge i munnen.

• Catarina

Dietorelle i all ära...men inte för många. Man blir allt lite väl gasig*flinar*

Jag är diabetiker och just konserverad frukt är bra om man inte vill äta alltför sött...det man ska akta sig för där är sockerlagen som frukten ligger i. Jag äter en burk skivad ananas ibland och det är mums!

• moonshadows

Tror faktiskt inte att det var något annat som gick fel. Allt gick bra och så men potatisen brann. Följde anvisningarna precis.

• TeaSpoon

Frusna jordgubbar... underbart gott!! och en kartong frusna jordgubbar kostar runt en tia...

• Fagas fästmö

Om man vill äta godis utan så mycket fett är skumgodis att rekommendera. Även gele är ok. Men som man uppmärksammat på senare tid är ju socker minst lika illa som fett så då är ju det inte heller bra..

Jag kan gå i månader utan att äta godis alls och ibland kan jag äta ett par kilo på en vecka. Snacka om märkliga behov..

Nu har jag börjat äta tabletter med krom i för att minska sötsuget och döm om min förvåning när det funkar!! Jag är nästan besviken över att inte känna det enorma godissuget och kommer på mig själv med att trycka in godis i munnen på ren rutin, fast jag inte är sugen! Märkligt..

*kram* Ekorren.

• Zetiina

Jag skulle väääldigt gärna testa Jennies mikrochips eftersom chipsen man köper är lite väl feta för mig... Men jag tror inte jag vågar efter moonshadows historia!

moonshadows, du hade inte nåt special bakplåtspapper eller nåt då?

Svar på tråden Nyttigt godis?