• Tinzi

Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?

Har kritvita ben och ganska brun upptill och vid ansiktet, hur göra för att få bruna ben så jag inte skrämmer slag på gästerna när jag tar på min kortare festklänning sen på kvällen?

Sticka in bara benen i solariumet? ;)

Brun utan sol, eller riskerar jag att bli fläckig? Inte så bra minnen från det sedan tonåren...

fler tips? Gillar ju INTE hela strumpbyxor nämligen...

• Svar på tråden Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?
  • Monica89

gå mycket i kortbyxor! Nu har ju sommaren kommit :)

• Cosy

Beror på när du gifter dig men pröva att vara ute i shorts och klänning kjol so att solen når bena. sen kan du pröva hudlotion som innehåller brun utan sol(minskar risken med att se fläkig ut

We did it on DreamHack. Geeky love
  • MariaFredrik12

Om du inte vill köra BUS eller spraytan tycker jag ändå du ska överväga strumpbyxor. HM har ett par 20 den i nyansen Tan som är superfina! De har "osynlig tå", så man kan ha öppna skor ändå tycker jag! Har köpt dessa många ggr och folk tror alltid att jag är barbent trots att det är strumpbyxa. Good luck :)

• Tinzi
    Monica89 skrev 2012-05-02 14:18:21 följande:
    gå mycket i kortbyxor! Nu har ju sommaren kommit :)
    Gifter mig 12 Maj så känns inte som att jag kommer hinna dock :(
    Cosy skrev 2012-05-02 14:18:24 följande:
    Beror på när du gifter dig men pröva att vara ute i shorts och klänning kjol so att solen når bena. sen kan du pröva hudlotion som innehåller brun utan sol(minskar risken med att se fläkig ut
    We did it on DreamHack. Geeky love
    oki, det lät ju bra :) Ska leta efter sådan då :)
    MariaFredrik12 skrev 2012-05-02 14:42:04 följande:
    Om du inte vill köra BUS eller spraytan tycker jag ändå du ska överväga strumpbyxor. HM har ett par 20 den i nyansen Tan som är superfina! De har "osynlig tå", så man kan ha öppna skor ändå tycker jag! Har köpt dessa många ggr och folk tror alltid att jag är barbent trots att det är strumpbyxa. Good luck :)
    Oki, bra tips, men kanske får göra så i värsta fall, avskyr ju strumpbyxor, men om jag har trosor ovanpå så de inte glider ner så kanske ;) tack! :)
  • Sara 120707

Dove har en bra brun utan sol lotion som ger liiiite färg varje gång. Smörjer du med det regelbundet kanske varannan eller varje dag fram till bröllopet så blir du nog lagom brun

• Juni 2012
    Sara 120707 skrev 2012-05-02 14:59:23 följande:
    dove- summer glow heter den förresten
    På mig gav den mycket färg redan vid en enda smörjning, trots att jag bara tog ett litet tunt lager. Efter första dagen såg det riktigt konstgjort ut. Så prova innan så slipper du bli besviken! :)
  • Sara 120707
    Juni 2012 skrev 2012-05-02 15:34:47 följande:
    På mig gav den mycket färg redan vid en enda smörjning, trots att jag bara tog ett litet tunt lager. Efter första dagen såg det riktigt konstgjort ut. Så prova innan så slipper du bli besviken! :)

Tråkigt att höra, tog du rätt nyans? De har ju en för ljusare och en för mörkare hud.

Jag har använt den för ljusare hud men då tar jag ett ordentligt lager och efter ca en vecka så började jag se lite solbränd ut

• Fannyterez
    Tinzi skrev 2012-05-02 14:06:52 följande:
    Har kritvita ben och ganska brun upptill och vid ansiktet, hur göra för att få bruna ben så jag inte skrämmer slag på gästerna när jag tar på min kortare festklänning sen på kvällen?

Sticka in bara benen i solariumet? ;)

Brun utan sol, eller riskerar jag att bli fläckig? Inte så bra minnen från det sedan tonåren...

fler tips? Gillar ju INTE hela strumpbyxor nämligen...
    Det finns väldigt bra body lotions som ändå ger en normal solig ton, t.ex. Nivea och Dove. De är inte riktiga brun utan sol, som ofta ger fläckigt resultat, detta är mer en body lotion som gradvis bygger upp en fejkbränna. Rekommenderar absolut detta!! googla det så hittar du säkert annars tror jag det finns på typ H&M Åhlens eller liknande. 
  • MariaFredrik12

....och jag får utslag av Dove summer glow....=) Så, ja testa innan hehe!

Svar på tråden Hur få bruna ben utan att bli mer brun upptill?