• Anonym

Svärföräldrar och sambons bror bor hos oss natten innan bröllopet! Vad skulle du tycka om det?

Fick precis veta att sambons föräldrar och bror kommer att bo hos oss natten innan bröllopet. De bor långt från oss och kommer ner dagen innan för att hjälpa oss.

på själva bröllopsnatten bor de som alla andra gäster på området för våra gäster och flyttar då alltså från vårt boende till det andra.

Vi bor i en liten lägenhet och bror får inte ens plats i eget rum utan får sova i vardagsrummet eller nåt.

Jag hade nog tänkt mig att vara själv med sambon kvällen innan och bara ta det lugnt, inte behöva tänka på att laga mat till våra gäster osv.

Vi vill dock att de kommer dagen innan för att hjälpa os men de kunde ju kanske bo i samma boende som andra natten?

Överreagerar jag och hur säger man på fint sätt att de inte får sova hos oss? Sambon kommer tycka att jag är larvig.

kan även hända att de stannar på söndag natt.........

• Svar på tråden Svärföräldrar och sambons bror bor hos oss natten innan bröllopet! Vad skulle du tycka om det?
  • M040812J

Har ni jättetight budget? annars skulle jag gått ihop med eventuella tärnor och tagit in på hotell. Lite extra spännande att vara ifrån varandra innan vigseln. 

• Anonym

Kommer inte ha några tärnor men pengar finns väl... eller så sover jag hos mina föräldrar, men helst vill jag inte lämna vår son heller för han kommer vara borta bröllopsnatten...

Bästa och klokaste av svärisarna kanske vore att boka hotellet natten innan också kan jag tycka

• M040812J
    Anonym skrev 2012-04-30 21:28:31 följande:

Kommer inte ha några tärnor men pengar finns väl... eller så sover jag hos mina föräldrar, men helst vill jag inte lämna vår son heller för han kommer vara borta bröllopsnatten...

Bästa och klokaste av svärisarna kanske vore att boka hotellet natten innan också kan jag tycka

Jo, självklart! Men jag tänkte mest om man skulle göra en kul grej av det! Har du inga tärnor så blir det kanske inte riktigt samma sak. Prata med svärisarna och se om de kan tänka sig att göra det, tryck på att det blir så "stressigt" vilket det förvisso kommer bli och att ni vill ha lugn och ro innan vigseln! Lycka till!
  • JuliBrud89

Hela min famlj (4 pers +1) ska bo hos oss ett par dagar føre och efter brøllopet. Vi kommer ha folk liggandes øverallt :) Jag ær bara glad att dom kommer! Men dagen innan ska jag och gubben inte vara tillsammans! Utan ses framme vid altaret. Men jag kan førstå att du ær irriterad.. Jag hade nog bett dom sova nån annanstans, och hoppas dom førstår =)

• Lebendig

Vi kommer ha svärisarna samt nio stycken andra boendes hos oss och i våra övernattningsrum dagarna innan bröllopet. Jag tycker det ska inte bli några problem och har gjort klart för dem att jag dagen innan inte kommer att agera värd eller vara särskilt trevlig (blir lite bitsk när jag blir nervös). Men är så glad att de kan tänka sig att komma så det får vara värt det! Jag funderar dock på att bo med mina tärnor på hotell, blir närmare frisör och dylikt på morgonen samt att vi inte ses, sambon och jag.

Om du trivs med dina svärföräldrar så tror jag att det löser sig, de får väl passa upp dig/er! :) Annars be dem vänligt att ta in på hotell natten innan...

• Anonym

Jo, visst trivs jag med dem men jag gillar att vara själv, speciellt när de thänder ngt sånt här stort i mitt liv.

Men visst, de kommer fredag lunch och hjälper oss hela dagen då och vi är kanske klara fredag kväll och då kanske vi kan beställa pizza!?!

Sen drar jag iväg tidigt på morgonen så det får väl gå, men det stör mig lite att de inte tänker på mig/oss i detta läge

• Strawberry

För mig är kvällen före något jag längtar efter och en viktig kväll för mig och min blivande. Vi kommer att beställa pizza, dela på en B&J och gosa ner oss i soffan framför en film, bara vara vi två! Jag tror vi behöver det lugnet och möjligheten att vara nervösa tillsammans ochgå igenom alla eventuella osäkerheter och olösta detaljer, för att inte vara allt för nervösa dagen efter. Är nog ganska skönt med lite lugn och ro innan de hela drar igång med massor av människor och intryck. Vi har placerat ut släkt och vänner som kommer tidigare hos andra som bor i närheten men hade vi inte kunnat hade vi nog valt att bekosta deras boende den natten, trots begränsad ekonomi, just för att få vara ensamma hemma.

• Anonym
    Det lät himla mysigt Strawberry,ungefär så som jag vill ha det men jag tror inte sambon kan säga till sina föräldrar att de inte får bo här, och då kanske vi blir "osams" inför stora dagen och hur kul är det?
  • Pyttsan

Jag hade bett dem sova på hotell. Jag förstår dig jättebra och de flesta av våra gäster anländer med båten dagen innan. Vi har själva tagit in på hotell och gästerna får ta över huset. Det känns som en jättebra lösning för alla och det är vi som erbjudit dem att sova i vårt hus. Det blir dyrt ändå med resor och flere måste ta ut lediga dagar mm för att komma. Då känns det bra att kunna erbjuda boende.

Som tack kommer de dessutom att ordna brunschen dagen efter i vår trädgård, då får vi bara komma hem och umgåas och äta! Cool (Vi står naturligtvis för brunschen och förbereder ganska långt) 

Jag ser otroligt mycket fram emot att vakna tillsammans på bröllopsdagen och äta hotellfrukost på rummet i lugn och ro och bara fokusera på varandra hela dagen. Hjärta 

• Strawberry

Om du inte kan få honom att säga nej till familjen utan att skapa osämja kanske ett alternativ kan vara att de bor hos er och ni två spenderar natten innan på hotell. Kanske till och med kan lägga fram det som en överraskning från dig till honom? ;)

Svar på tråden Svärföräldrar och sambons bror bor hos oss natten innan bröllopet! Vad skulle du tycka om det?