• Hoffsennanen Tottoplex

Vi som är med i viktklubb.se!

Hej!
    Precis gått med i viktklubb.se men tänkte man kunde ha en tråd här där vi kan dela tips med recept osv då jag tyckte det oftast är konstiga recept så fort man vill gå ner i vikt

Hoppas fler är på!!! 

• Svar på tråden Vi som är med i viktklubb.se!
  • daniiel

Jag! :) Fast jag har varit väldigt "olydig" nu ett par veckor och inte alls följt min plan tyvärr. Hoppas på att vara back on track snart, väntar på att min medicin ska kicka igång.

Jag tyckte det är jättebra att man ska skapa egna recept där. Man väljer råvaror och får reda på kalorier, kolhydrater, fett och protein ur en typ lista och på så sätt kan man kombinera sina egna menyer :) Samt att man får ett motionsprogram som är hyffsat anpassat till hur tränad man är och vad man tycker om att göra för något.

• Hoffsennanen Tottoplex
    daniiel skrev 2012-04-26 21:18:33 följande:
    Jag! :) Fast jag har varit väldigt "olydig" nu ett par veckor och inte alls följt min plan tyvärr. Hoppas på att vara back on track snart, väntar på att min medicin ska kicka igång.

Jag tyckte det är jättebra att man ska skapa egna recept där. Man väljer råvaror och får reda på kalorier, kolhydrater, fett och protein ur en typ lista och på så sätt kan man kombinera sina egna menyer :) Samt att man får ett motionsprogram som är hyffsat anpassat till hur tränad man är och vad man tycker om att göra för något.
    Åh vad kul!!
    Ja jag fattar inte så mycket ännu:-S
    Men får försöka sätta mig in i det..drömmer om kalorier nu... !!
  • daniiel
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-04-26 21:29:09 följande:
    Åh vad kul!!
    Ja jag fattar inte så mycket ännu:-S
    Men får försöka sätta mig in i det..drömmer om kalorier nu... !!
    Hehe nej, det tog någon vecka för mig innan jag kom in i det hela. Det gick väldigt bra för mig. Gick ner ca 5kg på 3 veckor och allt kändes toppen, jag hade/har som mål 1kg/vecka. Sedan kom bakslaget och jag har nu gått upp allt det igen + lite till. Tänker börja om så fort som möjligt dock, för jag tycker att det där verkligen är något som kan funka i längden, eftersom det absolut inte handlar om att banta eller en massa förbud osv.
  • Hoffsennanen Tottoplex
    daniiel skrev 2012-04-26 21:37:02 följande:
    Hehe nej, det tog någon vecka för mig innan jag kom in i det hela. Det gick väldigt bra för mig. Gick ner ca 5kg på 3 veckor och allt kändes toppen, jag hade/har som mål 1kg/vecka. Sedan kom bakslaget och jag har nu gått upp allt det igen + lite till. Tänker börja om så fort som möjligt dock, för jag tycker att det där verkligen är något som kan funka i längden, eftersom det absolut inte handlar om att banta eller en massa förbud osv.
    Om man skall lägga till ett recept med köttfärssås och spagetti..hur fasen gör man då? Lägger man till alla enskilda ingredienser man har?
  • Hoffsennanen Tottoplex

Nu hittade jag ett sånt recept!!
    För tycker deras veckomenyer inte alltid har så goda rätter...+ att det är jobbigt när man måste äta ngt på jobbet. Kan man äta sallad då och ordentlig middag? 

• daniiel

Jag har valt att lägga till enskilda ingredienser till ett eget recept, men det finns många färdiga också :) Jag försökte göra menyer så det passar min "diet", men som både maken och dottern också kan äta till middag. Jag äter antingen någon form av sallad eller omelett till lunch, jättebra tycker jag. Snabbt och enkelt :)

• Hoffsennanen Tottoplex

Vad brukar du ha i din sallad?

• daniiel

Jag är lite kräsen när det gäller mat, så jag äter inte ost av någon sort eller typ salladsdressingar. Därför brukar jag göra typ en vanlig grönsallad (sallad, tomat, gurka) med skinka eller kyckling i bara. Ibland med lite frukt i, tex äpple eller ananas. Ja, ibland blir det lite rivna morötter, paprika och på sommaren rädisor :)

Jag försöker hålla mina luncher kring 400kcal och självklart med både kolhydrater och protein :)

• ninisbrud

Jag gick med i viktklubben 23 januari Har tappat 20 kilo det ända jag gjort är att äta mindre sluta med allt godis och gottigt Tönka igenom innan man stoppar i sig... Vill va fin när jag gifter mig !! Ibörjan räknade jag kalorier men vet hur jag ska äta nu. Lycka till !

• Hoffsennanen Tottoplex

Åh vad underbart!!! Jag fattar inte hur man om vi säger tex att jag till frukost ätit en macka till frukost idag...hur får jag in det????

• daniiel
    ninisbrud - Härligt, grattis! :)

Hoffsennanen - Gå in under "Mina sidor & dagbok" och välj sedan "Mat" och lägg till under "Mina egna recept" för att det ska synas där det står "Idag". Annars kan du välja "Snabbinlägg" och bara lägga till det och skriva hur många kcal. Då står det under frukost, men det syns inte under "Idag". Är det något man äter ofta, så är det smart att lägga till det som ett recept, då går man bara in där och klickar på plusset vid namnet av maträtten för att det ska läggas till. Är det något man bara äter någon enstaka gång, väldigt sällan, så brukar jag använda snabbinlägg istället.
  • Hoffsennanen Tottoplex
    daniiel:Tack! nu fick jag lite mer koll tror jag... Jag fick in mer vad jag ätit i vilket fall. men tycker det kan vara svårt att veta hur mycket kalorier allt innehåller exakt.

Ninisbrud,  Lust att dela med dig av hur din dag brukar vara upplagd? Behöver lite tips ni i starten
  • ninisbrud

Min frukost består av 2 Dl naturell yoggi 1 dl hallon och en smulad knäckebröd. sen lunch en sallad el en god soppa.. sen ett mellanmål om jag är hungrig exempel smothie på en halv banan lite bär melon och lite rågflingor. sen middag.. dricker massaor av vatten... Sen tränar jag tre dagar i veckan och dom andra dagarna promenad el löpning. Efter jag började med detta och lärt mig äta rätt så blir jag et änfåmätt på så lite mat. Jag har lärt mig lyssna på magen när den är mätt... ät inte med ögat bara för det är gott... Lycka till !!

Svar på tråden Vi som är med i viktklubb.se!