Vi som är med i viktklubb.se!
Hej!
Precis gått med i viktklubb.se men tänkte man kunde ha en tråd här där vi kan dela tips med recept osv då jag tyckte det oftast är konstiga recept så fort man vill gå ner i vikt
Hoppas fler är på!!!
Hej!
Precis gått med i viktklubb.se men tänkte man kunde ha en tråd här där vi kan dela tips med recept osv då jag tyckte det oftast är konstiga recept så fort man vill gå ner i vikt
Hoppas fler är på!!!
Jag! :) Fast jag har varit väldigt "olydig" nu ett par veckor och inte alls följt min plan tyvärr. Hoppas på att vara back on track snart, väntar på att min medicin ska kicka igång.
Jag tyckte det är jättebra att man ska skapa egna recept där. Man väljer råvaror och får reda på kalorier, kolhydrater, fett och protein ur en typ lista och på så sätt kan man kombinera sina egna menyer :) Samt att man får ett motionsprogram som är hyffsat anpassat till hur tränad man är och vad man tycker om att göra för något.
Nu hittade jag ett sånt recept!!
För tycker deras veckomenyer inte alltid har så goda rätter...+ att det är jobbigt när man måste äta ngt på jobbet. Kan man äta sallad då och ordentlig middag?
Jag har valt att lägga till enskilda ingredienser till ett eget recept, men det finns många färdiga också :) Jag försökte göra menyer så det passar min "diet", men som både maken och dottern också kan äta till middag. Jag äter antingen någon form av sallad eller omelett till lunch, jättebra tycker jag. Snabbt och enkelt :)
Vad brukar du ha i din sallad?
Jag är lite kräsen när det gäller mat, så jag äter inte ost av någon sort eller typ salladsdressingar. Därför brukar jag göra typ en vanlig grönsallad (sallad, tomat, gurka) med skinka eller kyckling i bara. Ibland med lite frukt i, tex äpple eller ananas. Ja, ibland blir det lite rivna morötter, paprika och på sommaren rädisor :)
Jag försöker hålla mina luncher kring 400kcal och självklart med både kolhydrater och protein :)
Jag gick med i viktklubben 23 januari Har tappat 20 kilo det ända jag gjort är att äta mindre sluta med allt godis och gottigt
Tönka igenom innan man stoppar i sig... Vill va fin när jag gifter mig !! Ibörjan räknade jag kalorier men vet hur jag ska äta nu. Lycka till !
Åh vad underbart!!! Jag fattar inte hur man om vi säger tex att jag till frukost ätit en macka till frukost idag...hur får jag in det????
Min frukost består av 2 Dl naturell yoggi 1 dl hallon och en smulad knäckebröd. sen lunch en sallad el en god soppa.. sen ett mellanmål om jag är hungrig exempel smothie på en halv banan lite bär melon och lite rågflingor. sen middag.. dricker massaor av vatten... Sen tränar jag tre dagar i veckan och dom andra dagarna promenad el löpning. Efter jag började med detta och lärt mig äta rätt så blir jag et änfåmätt på så lite mat. Jag har lärt mig lyssna på magen när den är mätt... ät inte med ögat bara för det är gott... Lycka till !!