Vart tema, om man nu kan saga sa, ar lantiligt, rustikt, vintage, gor det sjalv. Vigseln ar i kyrkan, festen pa en gammal hologe pa en gammal bondgard. Vita linnedukar med lopare sydda i jutevav och spets detaljer, aven runt linneservetterna, blommorna gor vi sjalva fran mammas tradgard och blandas med vilda blommor, som satts i olika vintage vaser, gamla flaskor i olika hojd/strl (lanade och kopta pa loppis), ljuslyktor gjorda av gamla glasburkar i olika storlekar alternerat dekorerade med spets, jutevav och lila jutesnore. Ska sy massor av vimplar att hanga mellan takstolarna over borden, oljelampor som hangs i fonstren och det enda eventuella elektriska ljus kommer vara fran sma ljusslingor. Till minglet har vi tagit inspiration fran England, eftersom fastmannen ar Engelsk, sa det blir afternoon tea style finger sandwiches och istallet for bubbel blir det Pimms and Lemonade och nar vi anlander blir det bubbel till brudskalen. Middagen ar inspirerad av Norrland, lax, alg, ren, farskpotatis, lingon, hjortron i tartan. Mat och smaker som bada tva alskar. Till tarta och kaffet blir det typ ett uppdukat bord i still med kafferep eller ett English Tea Party, med massa olika gammalt vintage porslin, 7 sorters kakor (om vi orkar baka sa mycket, det blir kanske bara 2 sorter hehe...) tarta och lite annat smatt och gott, for vi har namligen skippat desserten. For oss var det viktigt att maten representerar oss och vart jag kommer ifran, da majoriteten av gasterna ar utlandska sa vill vi att dem ska fa en riktig upplevelse och kanna att det var 'vart att resa sa langt' for ett brollop. Sen blir det dans hela natten lang med massor av gammal musik och det basta av 70, 80, 90 talet. Alla har fatt chansen att onska sin favoritlat att dansa till, sa att alla ska fa dansa och ha roligt! For det ar ju anda viktigast av allt!
Hur vi bestamde oss... tror att jag visade lite bilder for min blivande och han sa att det var precis sa han hade tankt sig ocksa. Vi har alltid gillat vintage, second hand affarer, det lite mer slitna istallet for nytt och blankt typ, sa det kandes bara ratt helt enkelt. Vi vill att det ska kannas mysigt, avslappnat och hemtrevligt och att folk tanker: det har ar verkligen sa 'Anna & Bert' (inte vara namn
)
Han har hjalpt till ganska mycket for att vara man hittills, vi slavade over vara inbjudningar tillsammans, satt pa golvet i timtal och klippte och klistrade, han ar inte lika besatt som mig i att leta inspirationsbilder pa natet som mig, men lite tittar han ocksa, fast mest i smyg