• 2012

Brudgummens mor tänker bära diadem.

Hej,

Min kära mor meddelade stolt att  hon minsan också kommer att bära diadem på vår dag.  Min blivande fru kommer också att ha ett relativt litet och diskret.

Spontant känns det väldigt fel att morsan ska ha  diadem, lite som att hon försöker stjäla showen.

Vad är er reaktion på detta?

• Svar på tråden Brudgummens mor tänker bära diadem.
  • Jeram

Du skojar??? Tror inte för en sekund att en man skrivt detta. Jag tror att det är du, bruden, som skriver som att det är brudgummen som skriver eftersom du antagligen har på känn att detta är ingenting annat än trams från din sida. Min erfarenhet från BT är att det endast är tjejer som går igång på sitt eget bröllop så till den grad att de oroar sig för än hittan och än dittan. Killar brukar vara betydligt mer pragmatiska.

Men ok, om jag utår från att du är man och skriver detta kring din mors planer att bära diadem på er dag. Vad tycker din blivande fru om det? Jag hoppas att åtminstone hon har vett att vara glad över att svärmor vill göra sig fin på er dag! Stjäla showen?! Ni är ju dagens huvudpersoner. Kan det inte räcka? Eller ska gästerna klä ner sig också för att ni inte ska uppleva att ni måste konkurrera med andra om uppmärksamheten?

• Pagnie

rent spontant känner jag i alla fall, orka bry ingen kommer kolla på henne ändå. Men jag förstår hur du menar och känns det så för er så får ni ju helt enkelt be henne lite snällt att inte ha det och förklara varför.

• Strawberry

Hos oss kommer brudgummens mor att komma i en "galakänning" som är lika dyr som min bröllopsklänning. Klädkoden är kavaj vilket vi försökt påpeka, vi skickade även med en kort beskrivning av klädseln i infobrevet. Stjäla showen kanske hon inte försöker göra men synas vill hon, man "ska få klä upp sig på sin sons bröllop". Det är som det är och inte mycket  att göra åt saken. Hon vill inget illa utan bara vara extra fin. =) 

Om det är okej med din blivande fru kanske det inte är hela världen att din mor kommer i en snygg liten tiara? Jag är ganska säker på att alla vet vem som är bruden oavsett vad din mor har i håret och hon vill säkerligen bara vara extra fin på sin sons bröllopsdag.

• Chicita

äähm.... får jag bara fråga vart det står att det är en man som skrivit detta?

Visst är det väl det första antagandet man gör, men det kan faktiskt lika gärna kunna vara två kvinnor som gifter sig.
    Mest en reflektion på att "det bara är blivande brudar som går igång så här".
    Även om man skriver om sin blivande brud - så kan man vara en brud själv...

Bara en tanke

För att återgå till TS.
    Om det gör mamma glad så låt henne ha en tiara. Det är väl bara på bröllop som man kommer undan med en sån sak. Och det är väl inte för att överglänsa någon, utan för att man vill vara fin själv också... 

• Jeram
    Chicita skrev 2012-04-25 23:06:15 följande:

Visst är det väl det första antagandet man gör, men det kan faktiskt lika gärna kunna vara två kvinnor som gifter sig.

Bara en tanke

För att återgå till TS.
    Om det gör mamma glad så låt henne ha en tiara. Det är väl bara på bröllop som man kommer undan med en sån sak. Och det är väl inte för att överglänsa någon, utan för att man vill vara fin själv också... 
    Visst kan det vara som du säger. Men jag är tveksam till att man kallar den ena kvinnan för brudgum (se rubrik).
  • Chicita
    Jeram skrev 2012-04-25 23:09:45 följande:
    Visst kan det vara som du säger. Men jag är tveksam till att man kallar den ena kvinnan för brudgum (se rubrik).
    haha... ja se där, det missade jag. Jag läste bara TS ordentligt Oskyldig
  • Strawberry
    Chicita skrev 2012-04-25 23:06:15 följande:

Bara en tanke

För att återgå till TS.
    Sant som du säger att det är lätt att göra ett felaktigt antagande om att det alltid är en man och kvinna som gifter sig men just i det här fallet så står det i rubriken "brudgummens mor " vilket innebär att TS i alla fall utger sig för att vara en man,
  • Chicita
    Strawberry skrev 2012-04-25 23:11:39 följande:
    Sant som du säger att det är lätt att göra ett felaktigt antagande om att det alltid är en man och kvinna som gifter sig men just i det här fallet så står det i rubriken "brudgummens mor " vilket innebär att TS i alla fall utger sig för att vara en man,
    Hänvisar till mitt inlägg som jag postade innan du skrev ditt nu Tungan ute
  • Strawberry
    Chicita skrev 2012-04-25 23:12:52 följande:
    Hänvisar till mitt inlägg som jag postade innan du skrev ditt nu Tungan ute
    Jag såg det, efter att jag postat mitt inlägg.. Jag får nog vara lite snabbare på tangenterna nästa gång.. Tungan ute
  • Chicita
    Strawberry skrev 2012-04-25 23:18:38 följande:
    Jag såg det, efter att jag postat mitt inlägg.. Jag får nog vara lite snabbare på tangenterna nästa gång.. Tungan ute
    hehe. 
    Du är inte ensam, jag har gjort samma sak själv ett antal gånger Flört 
Svar på tråden Brudgummens mor tänker bära diadem.