• EmelieKarlsson

Överkänslig?

Känns som om jag ska ta och skita i det här mesd bröllopet nu! Svärmor tycket och tänkter lite för mycket och min m2b säger inget!!!

Det började redan när vi berätta för dom om våra planer, inget grattis (inte fått det än) utan: Har ni verkligen råd? Sedan var det så att vi får tydligen absolut inte använda det vi vill till dukar, utan då är det enligt henne bättre att ha linnedukar i olika storlekar.

Förra veckan så kolla hon om vi beställt ringar än, när vi svarade nej, talade hon om att det var minsann ingen som skulle märka om vi böt förlovningsringarna och köpte vigselringarna när vi hade råd!!! Som om vi inte skulle ha det? Det är väl självklart att de är inräknade i budgeten.

Igår rann verkligen bägaren över. Vi var och skulle möblera lokalen så vi vet exakt hur mycket duk osv vi behöver. Då var tydligen inte borden rätt, vi hade satt personer fel osv..... Känner att jag bara har lust att kräkas på allt nu!!! Det är väl för tusan vår dag och inte hennes...... eller?

• Svar på tråden Överkänslig?
  • Stike

Klart att det är er dag! Skit i henne! Men vad säger din m2b när hon håller på sådär? Viktigt att du pratar med honom om hur du känner!

• MsChevy

Ja det är er dag, inte hennes. Du får vänligen bestämt säga att "jag tar gärna emot råd o goda idéer, men det är vårt bröllop, så i slutändan är det vi som bestämmer var alla ska sitta, vilka dukar vi ska ha, m.m. Jag är tacksam att du hjälper mig, men jag känner att du är lite för kritisk." Det hade jag gjort! Go Bridezilla!!!!
    Det är nog alltid sunt att ha lite bridezilla-tendenser ibland, för av nån konstig anledning tar ofta bröllop fram det värsta hos släkt o vänner... 

Lycka till! 

• EmelieKarlsson

Det är just det! Han verkar inte bry sig, han säger bara, låt henne hållas så gör vi som vi vill....

• LiveForever

Nu får mannen rycka in! Säg åt honom att prata med sin mamma.

♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • Chicita

Jag misstänker att din blivandes är rätt van vid att hans mamma alltid har åsikter - men att ingen bryr sig om dom ändå. Det är liksom ingen som lyssnar på hennes gnatande i hans familj.

Och det kanske kan vara problemet.
    Hon tycker och tycker och ingen tar åt sig av hennes råd eller ens bekräftar att dom hört och försått och tackar för att hon bryr sig.

Säg till henne (även om det inte är sant) att du värdesätter att hon är engagerad i erat bröllop och att du uppskattar det, speciellt när du kan läsa om att så mångas svärföräldrar inte bryr sig alls.
    Men att hennes syn på bröllopet och er syn inte riktigt stämmer överens.
    Säg att hon säkert kommer att bli nöjd i slutänden med bröllopet även om det inte blir som hon hade tänkt och hoppats.

Alltså bekräfta henne, hon försöker ju - även om hon gör det på ett frustrerande, irriterande och bakvänt sätt.
    Det kan kanske ge effekten du är ute efter.
    Och även om det bara är någon skitsak - så låt henne få rätt ibland för husfridens skull Flört 
    Och ge henne ett konkret (litet) uppdrag, som att vika servetterna (om hon kan sånt) eller om ni ska ha hemlagad buffé så kanske hon kan laga någon av sina specialiteter?
    Men markera vänligt men bestämt att "dom här bitarna bestämmer vi, inte du, tack för din åsikt men vi gör på ett annat sätt" 

Svar på tråden Överkänslig?