• Strawberry

Gåva till brudnäbbar? Handledsstorlek?

Jag har tre fina och ganska breda armband (alla lika men inte identiska)och tanken var att  jag skulle ha ett och de två tärnorna få de andra två. Men jag vill nog hellre ha ett annat armband och funderar på om min brudnäbb kan få ha det tredje. Hon är åtta år och jag är därför rädd att det är förstort för henne. Hur stor handled har man som "normalstor" åttaåring? Jag vill ju ge henne det som gåva dagen vi ska gifta oss och kan ju inte direkt be henne prova armbandet innan...

Sen vill jag även ge något annat som tack till henne, men det står still. Tips?
    Jag skulle även behöva något bra tips på vad man kan ge till en femårig kille som ska vara ringbärare..

• Svar på tråden Gåva till brudnäbbar? Handledsstorlek?
  • daniiel

Fråga barnens föräldrar? De borde ju ha koll på vad barnen skulle uppskatta att få (tex filmer, leksaker osv.) och de borde ju också kunna mäta flickans handled om inte annat. De kan säkerligen hitta på någon anledning utan att avslöja att hon eventuellt ska få ett armband.

• Strawberry
    daniiel skrev 2012-04-19 20:57:52 följande:
    Fråga barnens föräldrar? De borde ju ha koll på vad barnen skulle uppskatta att få (tex filmer, leksaker osv.) och de borde ju också kunna mäta flickans handled om inte annat. De kan säkerligen hitta på någon anledning utan att avslöja att hon eventuellt ska få ett armband.
    Det vore ju självklart det enklaste! =) Men vi vill vara lite krångligare och undvika att fråga föräldrarna, vara hemlighetsfulla. Även föräldrarna kommer nämligen få en liten tackgåva de de hjälpt oss mycket kring bröllet och vill att det ska vara en överraskning och jag vet att de i dagsläget inte förväntar sig att få något.
  • daniiel

Hehe okej, men det kanske går att fråga om handleden ändå? Förklara precis det du förklarat här om armbanden. Utan att avslöja något om de andra presenterna, så får det bli en överraskning?

Vet du vad barnen tycker om? De kanske har något fritidsintresse? Någon favoritfilm/karaktär osv?

• Strawberry

Armbandet får jag nog precis som du säger fråga mamman om.  =)

De är två riktiga busungar som älskar att vara ute, klättra i träd, sport, studsmatta osv. Tjejen är inne i en tuff fas då det är mycket disko och coola saker som gäller, och viktigt att få känna sig vuxen. Älskar glitter och Hello Kitty. Killen gillar allt som låter och speciellt motorcyklar, han är även väldigt förtjust i monster av alla dess slag. 

Jag funderar lite på att kanske sätta ihop ett litet "överlevnadskit för kvällen". De ska ha barnvakt efter kyrkan och är väl inte så förväntansfulla... Tänkte på något kul pyssel eller spel, någon film, något att mumsa på osv. Så kan de också få känna sig lite speciella fast de missar festen.

• daniiel

Jag tycker det låter som en utmärkt idé :) Utgå från vad du vet om barnen, vad de gillar osv och tänk på vad som kan vara användbart för just den kvällen. En film, kanske en tidning, möjligtvis någon godisbit (vet inte hur föräldrarna ställer sig till det) och det viktigaste av allt när man fick något som barn - slå in det i ett paket!, så kommer det nog bli succé :)

• Strawberry
    daniiel skrev 2012-04-19 21:26:59 följande:
    Jag tycker det låter som en utmärkt idé :) Utgå från vad du vet om barnen, vad de gillar osv och tänk på vad som kan vara användbart för just den kvällen. En film, kanske en tidning, möjligtvis någon godisbit (vet inte hur föräldrarna ställer sig till det) och det viktigaste av allt när man fick något som barn - slå in det i ett paket!, så kommer det nog bli succé :)
    Då satsar jag nog på det. Tror det kan bli ganska bra och ska se till att slå in det i mååånga små paket.  På lördagar så är det helt ok med godis så något litet ska de allt få. =)  Tack för hjälpen!!
Svar på tråden Gåva till brudnäbbar? Handledsstorlek?