• MeaJ

Våra familjer spårar ur, ska vi bjuda de på vår dag?

Frida87 skrev 2012-04-17 08:24:18 följande:
    Ja släkter kan verkligen ställa till det! För oss var det kanske också ett problem med ojämlikheter på släkt sidan som skulle ha lätt till problem om vi inte gjort så att vi nu bjuder alla. 
    Jag har nämligen en otroligt liten släkt. Jag har bara ett syskon och mina föräldrar är gifta. Mina föräldrar har varsitt syskon och där är det bara min morbror som har två barn (mina kusiner) som vi alltid har varit nära och min morbror är fortfarande gift med deras mamma. Min faster har inga barn och ingen man så med mormor och morfar och farmor så blir vi bara 12 personer.
    Min blivande å andra sidan ahr skilda föräldrar och har vuxit upp med en hel rad med extra syskon (plast men de har bott tillsammans stor del av uppväxten) så han har med föräldrar och deras nya respektive plus hel- och plastsyskon 13 personer bara i närmsta familjen. Sedan har han även far och morföräldrar osv. När vi räknat ihop all släkt och även bjudit in respektive m.m. så hade han 49 gäster och jag 15. Jag ville inte ta bort mina kusiner och liknande eftersom de står mig nära men då skulle hans familj ha blivit sura om vi inte bjöd hans kusiner.. han har 10 kusiner:P. 

Så släkten är verkligen värst! Så ville vi såklart även bjuda vänner och sådär... jag kommer även att bjuda in en hel del vänner till min familj eftersom jag har lite platser över och inte vill att min sida skall se helt tom ut i kyrkan ;).

Det där låter precis som min släkt, jag har totalt 9 st i hela min släkt medans min m2b har 34 i närmsta släkten, då är inte ens kusiner inräknade.. ja han har väldigt stor närmsta släkt.
    Jag vill bjuda hela min släkt (vi är trots allt bara 10 pers ink. mig), men då blir det ramaskri om inte hela hans släkt blir bjuden.
    Hur man än gör är det alltid nån som blir arg och besviken.. 
Svar på tråden Våra familjer spårar ur, ska vi bjuda de på vår dag?