eosinmimmi skrev 2012-04-15 22:07:36 följande:
och visst är det väntetid för våra gäster. Men jag tycker att det är vår dag och vi kommer bjuda på en fin fest sen, så då får man stå ut med den väntetiden! :P
Det beror, i högsta grad på, i vilken mån ni som värdpar tänkt ut något bra sätt att hålla era gästers behov och trivsel tillräckligt högt medan de väntar på er på er dag. Det är ju meningen att de ska ha det festligt och trevligt, mer än att de ska stå ut, menar jag. Det antar jag att du tänker dig också, men ibland har brudpar en otroligt egoistisk och självupptagen syn på det här med bröllop.
Nu tänker jag på sådant som att det inte får bli för lång tid mellan att de åt innan de åkte till er vigsel, till att de får något i magen igen, kan gå på toa osv. Jag har varit med om att vänta i svettig värme med mest bara alkohol att svalka sig med, inget att äta alls och heller ingen som styrde upp något slags mingel eller annat. En stekhet grusplan framför stället middagen skulle vara på, och en väldigt lång väntan. Tillråga på allt var jag gravid, så jag hade verkligen behövt sätta mig ner någonstans och få i mig något lätt att äta. Lite frukt och och även vatten hade verkligen höjt både blodsockret och det allmänna välmåendet.
Värt att ta med som tips om man tänker sig fotografering mellan vigsel och middag.