Inlägg från: Jane |Visa alla inlägg
  • Jane

Hjälp,osämja,hur göra med tärnornas klänningar!

Om jag skulle vara tärna på någons bröllop så spelar det ingen roll om brudparet betalar klänningen eller jag själv. Ni står ju ändå för smink och frisyr??? Det kan kosta mer än själva klänningen. Jag skulle vara glad och jag skulle fråga brudparet vad de tycker man ska satsa på för klänning och inte vara egoistisk alls. Som kompis är det helt klart att man skulle stå ut med vad som helst EN DAG för en kompis skull.

Jag betalar mina tärnors klänningar och jag hr bestämt färgerna, men de valde att de ska vara med axelband och knälånga och det passar mig bra. Så jag letar efter massor med förslag på klänningar och de säger vad de tycker. Jag gav mina tärnor 2 månader att gå ner i vikt och nu är tiden inne att börja leta klänningar åt dem  och kan de inte komma överens om en klänning, då beställer jag en som är passande.

Självklart ska man ha ett finger med i spelet. Det kan vara fel ibland att släppa taget helt....
    Jag tycker att du tar tag i saken så fort som möjligt och berätta exakt vad du vill ha i deras klänningar och hitta några förslag åt dem och låt dem välja bland de förslagen du har gett.

Svar på tråden Hjälp,osämja,hur göra med tärnornas klänningar!