• Star03

Tips på bus inför bröllopsnatt på hotell

Hej, undrar om någon har några bra tips på hur man kan busa med brudparet inför bröllopsnatt/hotellvistelse? Eller är detta no no?? :)

• Svar på tråden Tips på bus inför bröllopsnatt på hotell
  • hsmamma

Jag har jobbat på hotell och hade inte släppt i ngn annan än de som ska sova där. Och jag hade INTE uppskattat bus

• Cicci90

Om någon busar i sovrummet inför vår bröllopsnatt kommer jag säga upp kontakten med de personerna ;) Haha.
    Nej, men skämt åsido, jag hade inte uppskattat bus i sängen/sovrummet. De får gärna busa i trädgården och kanske i resten av huset. Men sovrummet är fredat. Och toaletten ;)

• Juni 2012
    augustesen skrev 2012-04-13 22:19:21 följande:
    I USA busar dom ofta med folks bilar genom att klä in dom i gladpack, riva toapapper och ha i bilen, skriva roliga saker på den samt koppla om tutan så det låter när man bromsar (haha inget för amatörer). DET tycker jag är roligt men brödsmulor i sängen skulle jag bli galen på :p Såklart ska man inte förstöra något med bilen - bara dekorera den :)
    Går inte larmet igång om man gör det...?

Jag hade inte uppskattat något sådant trams....tyvärr.
  • daniiel

Jag kan bara instämma med övriga - bus hade verkligen inte uppskattats, alls! Jag har nog brutit ihop i tårar av trötthet, besvikelse och förbannelse. Jag hade definitivt velat veta vem som hade gjort det för att säga dom en sanningens ord. Det är verkligen ett stort NO NO!

• Dannedo

Om jag skulle komma till ett "busat" hotellrum med smulor i sängen hade jag ringt receptionen och krävt ett nytt rum, så är det den typen av bus så skulle jag säga NO NO!
    Men om ni väldigt gärna vill göra något busigt och om ni tror att brudparet skulle uppskattade det så finns det säkert något kul man kan göra.
    Om det jobbar någon schysst person på hotellet som vill hjälpa så skulle det kanske gå till så här:

Brudparet kommer till hotellet mitt i natten (de har säkert lämnat väskorna innan). Receptionisten ser ju vilka de är och säger då att det tyvärr blivit ett problem med deras rum (vattenläcka eller något) och ger dem nyckel till ett nytt rum och berättar att deras saker redan är flyttade dit. När paret kommer till rummet är det hotellets minsta rum men bara en liten enkelsäng, men där ligger en lapp där det står "LURADE!" Och så nycklarna till det rätta rummet, och när de kommer dit har ni fixat fint med champagne, jordgubbar, chips (vill man nog ha mitt i natten :) ) och kanske en liten cd-spelare med typ Al Green eller någon annan mys-musik. Sambon föreslår att det ska vara folk i "låtsasrummet" som säger att det är ok att dela, det finns en bäddsoffa :D

• Chicita
    Dannedo skrev 2012-04-14 11:37:57 följande:
    Om jag skulle komma till ett "busat" hotellrum med smulor i sängen hade jag ringt receptionen och krävt ett nytt rum, så är det den typen av bus så skulle jag säga NO NO!
    Men om ni väldigt gärna vill göra något busigt och om ni tror att brudparet skulle uppskattade det så finns det säkert något kul man kan göra.
    Om det jobbar någon schysst person på hotellet som vill hjälpa så skulle det kanske gå till så här:

Brudparet kommer till hotellet mitt i natten (de har säkert lämnat väskorna innan). Receptionisten ser ju vilka de är och säger då att det tyvärr blivit ett problem med deras rum (vattenläcka eller något) och ger dem nyckel till ett nytt rum och berättar att deras saker redan är flyttade dit. När paret kommer till rummet är det hotellets minsta rum men bara en liten enkelsäng, men där ligger en lapp där det står "LURADE!" Och så nycklarna till det rätta rummet, och när de kommer dit har ni fixat fint med champagne, jordgubbar, chips (vill man nog ha mitt i natten :) ) och kanske en liten cd-spelare med typ Al Green eller någon annan mys-musik. Sambon föreslår att det ska vara folk i "låtsasrummet" som säger att det är ok att dela, det finns en bäddsoffa :D
    Det kan bli ett dyrt bus.
    Jag vet inget hotell som skulle uppehålla ett rum utan kostnad. För om det ligger nycklar på det rummet så kan dom ju inte hyra ut det till någon annan.
    Man kan alltså inte "ångra sig" och hyra ut rummet om det behövs. Och ska det vara ett rum med några andra på så måste man kanske involvera några kompisar (som inte brudparet känner) och hyra ett rum till dom osv...

Nej "bus" på hotell tycker jag inte. Det kan dessutom ge hotellet dåligt rykte.

Visst har vi busat med hotellgäster på vårt hotell.
    Men då har det varit stammisar.
    Exempelvis så var det en stammis som älskade våra lakrisgodisar som vi bjuder på i hotellreceptionen.
    Så vi hällde en halv kartong i hans säng (och la en påse på kudden med en lapp "varsegod")
    Eller när stammisarna som är lite "fina i kanten" kommer och ska checka in och man beklagar så hemskt mycket att hotellet är fullt, och tyvärr så luktar det lite illa på det här rummet, men man lovar att dom ska kompenseras... och så får dom nycklarna till sviten där det står en stor VIP...

Men då vet vi vilka dom är och att dom uppskattar den typen av skämt.
    Dom skämtar dessutom tillbaka med oss Flört 

Så möjligtvis att man har övertalat med nattreceptionisten att denne låtsas att det har blivit ett missförstånd när brudparet kommer och att någon annan redan har fått sviten. Men att dom ska få ett annat rum,( men att nyckeln till sviten delas ut ändå utan att brudparet vet att det är den dom får)?
    Så långt tror jag kanske att hotellet kan sträcka sig... 
  • Lilla My 76

När min brorsa gifte sig för några år sen hade några kompisar lagt smulor i deras säng när dom hade kommit hem från hotellet. Det var visserligen inte på bröllopsnatten men jag tycker inte att man gör det iaf.

Jag personligen skulle bli helt galen om nån hade gjort så mot oss på bröllopsnatten.

Hade inte alls tyckt det var roligt så jag tycker inte att du ska hitta på nåt bus för brudparet.

• DittVackraJag

Bus i form med att överraska med "pyjamasparty" med vin, ost, kex, kanske någon trevlig film, etc, är helt okej enligt mig.
    Men bus som man blir irriterad och matt av är INTE ok.

Love is in the air
  • CarolineJohan
    DittVackraJag skrev 2012-04-14 17:34:05 följande:
    Bus i form med att överraska med "pyjamasparty" med vin, ost, kex, kanske någon trevlig film, etc, är helt okej enligt mig.
    Men bus som man blir irriterad och matt av är INTE ok.

Love is in the air
    Inte ens det tror jag att jag skulle orka just då. Tror att jag mest av allt vill kura ner mig i sängen med min MAN - bara vi två!
  • aurum
    DittVackraJag skrev 2012-04-14 17:34:05 följande:
    Fast inte på bröllopsnatten! Glad
  • JuliBrud89

Tror jag hade blivit måttligt sur om någon gjort nått sånt bus på brøllopsnatten! Nær man kommer dit ær man ju helt slut och vill bara "gøra det man ska" och sova sen :P haha. Inget annat! :P

• DittVackraJag

Nej, jag tänkte dagen innan om man har hotellrummet då också ;) 

Love is in the air
  • Dannedo
    Chicita skrev 2012-04-14 11:59:42 följande:
    Det kan bli ett dyrt bus.
    Jag vet inget hotell som skulle uppehålla ett rum utan kostnad. För om det ligger nycklar på det rummet så kan dom ju inte hyra ut det till någon annan.
    Man kan alltså inte "ångra sig" och hyra ut rummet om det behövs. Och ska det vara ett rum med några andra på så måste man kanske involvera några kompisar (som inte brudparet känner) och hyra ett rum till dom osv...

Nej "bus" på hotell tycker jag inte. Det kan dessutom ge hotellet dåligt rykte.
    Nå, det är ju upp till vännerna att bestämma budget för buset, och detsamma gäller väl hotellet om de vill vara med och lura sina gäster. Men att det inte ska vara bus som är jobbiga eller elaka verkar alla vara överens om, men jag kan ändå tänka mig att det skulle kunna funka att spela brudparet ett litet spratt. JAG hade aldrig gillat det, men jag har ett par vänner som säkert skulle tycka det var väldigt kul :) Så för att återgå till TS fråga: Vad finns det för snälla bus man kan göra?
  • Dannedo

...eller återgå till den ena av TS frågor iaf  :)

• Daludd

Hade blivit skitlack på snorungarna som gjorde så. Seriöst, varför är det roligt att förstöra någons bröllopsnatt?? Hade ett par bekanta som kom hem till KAOS i sitt hus. Uppochnedvänt matsalsbord, toalettpapper överallt, smulor och skit i sängen. Varför i helvete tycker man att det är roligt? Det är ju den enda bröllopsnatten man har i hela sitt liv förhoppningsvis, inte faaa-aaan (!) vill man spendera den med att städa??

• MalinH84

När min syster gifte sig för några år sedan blev buset (från brudgummens bror och vänner) att de "sprayade" på deras bil som stod parkerad på hotellet. Stod "Nygifta", så var ändå lite kul. Det tror jag även att min syster och hennes man tyckte, men tydligen var det ganska svårt att få bort sen så man bör nog tänka vad för färg man använder!

Själv skulle jag nog inte uppskatta något bus. Däremot någon trevlig överraskning. På natten när man kommer till hotellet kommer man förmodligen ändå vara så trött så att man inte bryr sig, men kanske när man sedan kommer hem till lägenheten eller så!

• Juni 2012
    MalinH84 skrev 2012-04-14 19:38:06 följande:
    När min syster gifte sig för några år sedan blev buset (från brudgummens bror och vänner) att de "sprayade" på deras bil som stod parkerad på hotellet. Stod "Nygifta", så var ändå lite kul. Det tror jag även att min syster och hennes man tyckte, men tydligen var det ganska svårt att få bort sen så man bör nog tänka vad för färg man använder!

Själv skulle jag nog inte uppskatta något bus. Däremot någon trevlig överraskning. På natten när man kommer till hotellet kommer man förmodligen ändå vara så trött så att man inte bryr sig, men kanske när man sedan kommer hem till lägenheten eller så!
    Bussigt... Nästan läge att anmäla dem för skadegörelse och se över vilket folk mn egentligen har i sin vänkrets...!
  • iech

När våra goda vänner och grannar gifte sig i somras "busade" jag och min sambo lite med dem.
    Vi hade deras hund hemma hos oss tillsammans med vår, så när det var dags att åka hem en sväng på kvällen för att kolla till hundarna hade vi tjuvat till oss en nyckel till deras hem och gick dit och busade.
    Vi spred rosenblad i ett spår från ytterdörren in till sovrummet, de hade bäddat med överkast så vi gjorde ett hjärta av rosblad i sängen, ställde dit en flaska champange och två glas samt tände mysbelysning.
    Som skoj ställde vi dessutom en hink på varsin sida om sängen. ;)

Vårt bus blev väldigt uppskattat och de anade inte att de var vi som hade gjort de förrän de fick tillbaka husnyckeln. Sånt bus tycker jag är helt okej, om det är något man tror att brudparet uppskattar, elaka bus hör inte hemma på en bröllopsnatt! Som flera andra har skrivit, man får förhoppningsvis bara en...

• MalinH84
    Juni 2012 skrev 2012-04-15 08:52:23 följande:
    Bussigt... Nästan läge att anmäla dem för skadegörelse och se över vilket folk mn egentligen har i sin vänkrets...!
    De skrev bara "Nygifta" på bakrutan! Att det var svårare att få bort innebär att man inte bara kunde ta med en trasa, utan fick gnugga lite. När de väl gjorde det så var det inga problem. Tycker nog du överdriver ganska mycket när du säger att sånt ska anmälas och att de skulle vara dåliga vänner! Och om jag ska va ärlig tror jag inte polisen ens skulle ta i ett sånt ärende, i slutänden är det ju inget som har skadats!
    Jag skulle inte ha något problem med det sålänge man vet att det inte är farlig färg, att den går bort om man bara lägger ner en kvart och att det inte skadar bilen i övrigt, vilket var fallet här.

Iech: det där tänker inte jag som något direkt bus, utan som en mycket trevlig överraskning som jag tror de flesta skulle uppskatta väldigt mycket =)
  • Syllis 2012

Jag skulle INTE uppskatta något bus

Svar på tråden Tips på bus inför bröllopsnatt på hotell