Så kul att du bestæmt dig før løshår :) Jag sjælv jobbar på frisørsalong och har hållt på lite med løshår.
Som någon redan sagt så ær det lite jobb med løshår før att hålla det bra.
Det du behøver ær:
Naturborste
Shampo och balsam som återfuktar mycket.
och gærna ett serum med keratin du har i løshåret.
Keratin finns naturligt i håret, men inte i løshår eftersom håret ær avklippt och inte får næring från hårbotten.
Att du behøver "speciellt" shampo och balsam och gærna keratinserum ær før att håret inte ska trassla sig och bli torrt. Om du inte anvænder detta så kommer du sækert uppleva att håret trasslar sig och kænns torrt. Det ær också jættebra om du har i en hårinpackning en gång/varannan vecka!
Nær du køper løshår från salong med isættning av någon som kan det så ær ju det såklart ett plus! Men då blir håret ofta dyrare. Du kan ringa runt till olika salonger och fråga om dom sætter i løshår som du sjælv har med dig! En del gør det också!
Om du ska køpa håret på internet så ær det viktigt att du køper så kallat "remy hår". Det ær hår dær alla hårstrån ligger åt samma håll. Alltså, hårroten ær upp, topparna ner. Och INTE køpa syntetiskt. Det ær sådant hår som finns på t.ex barbie dockor. =værdeløst!
Det finns många metoder att førlænga håret med, det jag sjælv føredrar ær nailhair eller stickhair. Det ser mest naturligt ut. Det ær slingor (som på bilden) som man fæster i en liten del av sitt eget hår. De festena ær lagat av keratinvax och sitter længe. (Beror såklart på om det ær ordentligt isatt.) Men jag rekomenderar inte att du sætter i løshåret nu, och har det tills du ska gifta dig. Før mest troligt kommer du tappa några slingor (det gør man oftast) och håret ser helt enkelt inte lika bra ut om det sitter i så många månader! Och så ska du vara medveten om att nær man sætter i løshår på denna metoden så tappar du inte det hår du annars skulle tappa dagligen. Man tappar ca 100 hårstrån per dag, och nær du då tar ut håret så kænns det som att håret bara rammlar av! Men det ær massa av det håret du skulle tappat egentligen men som istællet sitter i festena du har från førlængningen. Och risken ær också att om du har håret i så många månader att ditt egna hår (som festena sitter i går av, av slitage!) Och det kan bli jobbigt. Spec før dig som har så tunnt hår från børjan. Så jag brukar ha mitt hår ca 2-3 mån. Efter længre tid ser det inte så bra ut. Men om man tar hand om håret så kan man anvænda det om igen flera gånger!
En sak du kan gøra ær att om du bestæller løshår på internet kan du bestælla hem en færgring (en slinga av alla færger dom har) før att se vilken færg du har. Den kostar inte mycket! Sen nær du vet så kan du bestælla håret i din færg :) En vanlig længd på løshår ær 50 cm. Det tycker jag ær en jættefin længd :) Sen finns det 70 cm på många sidor också, men det ær ganska långt :P du kan ju mæta med måttband och se hur långt du kunde tænkt dig :) Mæt från hårfæstet (længst ner) och ta længden dærifrån. Dær kommer håret vara længst!
Om jag vore du så skulle jag vænta till ett par (kanske 2-3 veckor) innan brøllopet och sætta i håret då. Men du måste ha i håret på din provtimme om du ska gøra din brudfrisyr hos en frisør. Om du anvænder nail eller ringhair så kommer du bli ganska øm i hårbotten den førsta och andra dagen. Men det går øver!
Sen nær du duschar så ha inte balsam i festena till løshåret. Då kan festena glida ner.
En tjej har skrivit att du ska føna håret torrt, det ær fel. Ju mer værme du anvænder på håret ju torrare blir det. Det bæsta du kan gøra ær att låta håret lufttorka! Men du kan absolut anvænda hårføn, plattång m.m. Men anvænd gærna værmeskydd då. Och inte "skrubba" håret torrt med en handduk nær du dushat. du kan krama førsiktigt, men inte gøra "tusen ålar" :) Och sov med flæta så du inte lægger dig på håret och råkar slita bort det i sømnen :)
Wops, skrev næstan en hel bok! Men jag kan lova att detta ær bæsta tipsen før løshår :)
En sida jag kommer bestælla løshår från ær
http://www.delightfulhair.com/sv/
Jag har aldrig køpt hår dærifrån men tror det ær bra hår :) Før en fullstændig førlængning behøver du ca 100 slingor. Om du har jættetunnt hår kan du anvænda mindre så det inte ser "fejk" ut med tunnt hår på toppen och tjockt i længderna :) Men det dær hjælper frisøren dig med :)
Och på delightful hair står det tips och råd før hur du ska skøta det, men jag har nog redan tagit med allt och mer æn det också :P Lycka till! :D