Lipan skrev 2012-04-13 13:36:37 följande:
Jag har, med hjälp av en kompis, satt i nail-extensions själv. Det var första gången för oss båda, så det blev lite på vinst eller förlust. Då hade jag väldigt kort hår, typ till öronen, så innan jag klippt det så såg det lite tokigt ut. Men det är inte särskilt svårt att sätta i det, bara man youtubar ordentligt innan för att se hur man gör.
Jag hade i mina extensions i ca 3 månader och sen kändes det som att det började bli risigt, så om du vill ha håret fint till augusti så tycker jag att du ska räkna med att göra om det en gång innan.
Om ditt hår är väldigt tunt och skört så finns det ju dessutom en risk att löshåret kommer att slita en del på ditt vanliga hår. Jag har normaltjockt hår och tyckte inte alls att det kändes slitet när jag tagit ut dom, och då våldade jag verkligen när dom skulle bort. Men det är säkert individuellt, så ta med det i beräkningen.
Till mitt bröllop i sommar har jag köpt extensions med clips. Sådana ska man inte använda för ofta för själva clipsen sliter otroligt mycket på ditt eget hår! Så jag kommer bara att använda dom någon gång då och då när jag vill vara långhårig, innan mitt eget hår växt ut.
Men det bästa är så klart att gå till en erfaren frisör och rådfråga. Jag snålade lite och chansade med att göra det själv hemma (köpte alla grejer på nätet) och det funkade för mig.
Så här såg jag ut precis innan jag tog ut dom:

Hej!
Jag tror egentligen att löshåret man syr dit i sitt eget hår egentligen borde hålla längre...då man fäster det på en fläta man gjort av sitt eget hår (då tänker jag att det inte blir en stor utväxt eftersom flätan är i vägen?). Men det är ändå nail-extensions jag tror jag kommer välja, just för att det ser lätt ut att fästa på rätt ställen osv. Och det känns som att löshåret man syr fast är för tungt i och med att det är ett helt träns som ska upp.
Du säger att man måste ta ut dom när dom blir risiga....man kan väl använda samma extensions igen sen? Bara att man lägger på lite nytt vax? Det får gärna bli risigt bara det inte gör att jag tappar mer hår..... *hoppas inte*
men jag tror inte mitt hår är så skört, det har varit med om en heeeel del, permanenta hårfärger varje månad i 11 år, permanentade lockar, blekning och blondering osv osv. och nu är håret i bra kvalité även efter det. Så jag tror det skulle klara av löshår ett tag.
Men jag tänkte om vaxet och fästena vid löshåret syns ibland? Jag har väldigt tunnt hår precis i virveln längst upp på huvudet och jag tänkte om man sätter dit extensions där det är lite glest på mitt egna hår...syns extensionens fästen då?
sorry för lite krångligt inlägg :)
vart köpte du dit hår ifrån?