• anne87

Hur ser er bröllopsmeny ut?

Har inte sett någon tråd om detta och tänkte det kunde vara kul att se vad ni ska/ har bjudit på.

Hos oss blir det:
    Förrätt: Laxtårta med primörer och romsås
    Huvudrätt: Tjälknöl med gorgonzolapotatis, lingonchutney, trattkantareller, sås, sallad och bröd
    Efterrätt: Bröllopstårta

Sen senare på natten kommer vi bjuda på typ varmkorv.

Min lillasyster kommer ansvara för ett veganskt alternativ som vi ännu inte vet vad det är.

• Svar på tråden Hur ser er bröllopsmeny ut?
  • Cattis77
    anne87 skrev 2012-04-13 09:57:16 följande:
    Har inte sett någon tråd om detta och tänkte det kunde vara kul att se vad ni ska/ har bjudit på.

Hos oss blir det:
    Förrätt: Laxtårta med primörer och romsås
    Huvudrätt: Tjälknöl med gorgonzolapotatis, lingonchutney, trattkantareller, sås, sallad och bröd
    Efterrätt: Bröllopstårta

Sen senare på natten kommer vi bjuda på typ varmkorv.

Min lillasyster kommer ansvara för ett veganskt alternativ som vi ännu inte vet vad det är.
    Låter jättegott! Jag älskar tjälknöl ;)

Vår mat:
    Förrätt: Räk & lax bakelse toppad med Löjrom
    Varmrätt: (Buffé) Helstekt Oxfilé, potatisgratäng, rödvinsås och kokta sommarprimörer
    Dessert: Limepannacotta serverad med citronmarinerad fruktsallad
    Kaffe & Tårta

Vi har inte bestämt än hur vi kommer göra med mat på natten, men OM det blir något, så blir det varmkorv och bröd :) 
  • anne87

Pannacotta är så himla gott! Hur kommer ni göra eftersom ni har både efterrätt och tårtan (hade själv tanken ett tag men visste inte riktigt när det skulle ätas så det blir bara tårta)? Blir det direkt efter varandra eller väntar ni ett tag?

• Cattis77

Vi kommer att vänta ett tag, och tårtan sätts inte fram förräns efter bröllopsvalsen. Dessutom är pannacottan lite "specialgjord" för mig, så den kommer att vara mycket mindre än normalt, så det blir som en liten fräsch avslutning på middagen är tanken. Jag hoppas att mina gäster inte ser det som något snålt, utan att de förstår min tanke, hihi (fasen nu fick jag ytterligare en tanke att ha liet ångest över), haha.

• Nikkita

Förrätt: Basturökt skinka med melon & Veg: Avocado med rädisröra

Varmrätt: Helstekt fläskfilé med rosépepparsås, stekta rotfrukter & potatisgratäng & Veg: Quornbiff med rosépepparsås, stekta rotfrukter & potatisgratäng.

Efterrätt:  Frasiga strutar, färsk frukt & bär med hemlagad vaniljglass

Efter maten  har vi ca: 1 timmes paus. Då sjunger en av våra gäster en låt till oss, toastmadame har fixat en lek som vi kör, jag kastar buketten & sen blir det vals. Efter detta kommer vår tårta Glad Tycker att det blir lagom att röra på sig lite efter maten & ha en paus för tårtan blir godare då!!!

• hemajo13

Så här kommer våran meny att se ut!=) Inte så långt kvar nu, vi gifter oss 5maj!=) 

förrätt:
    carpaccio på peppargravad oxfilé toppad med salsa verde, krutonger, rucola och parmesan

varmrätt:
    ört och citronmarinerad lammytterfilé serveras med potatis och västerbottenbakelse, vispat ramslökssmör samt vårens primörer

dessert:
    creme brulee med limerörda jordgubbar

kaffe och tårta 

• Cattadefea

Hej!

Jag har också gått i tankar om det ska vara efterrätt eller "bara" tårta. Men vår meny landade på:

Förrätt: Västerbottenostpaj med crème Fraiche, löjrom och rödlök

Varmrätt: Stekt renfilé med potatisbakelse och kantarellsås och sallad

Fterrätt: Bröllopstårta med vit chokladmousse och havtornspannacotta med kaffe

• daniiel

Vår meny var denna, vi hade festen på ett hotell, så de lagade och serverade maten.

Förrrätt: Ros av parmaskinka med honungsmelon och örtcreme.
    Varmrätt: Helstekt fläskfilé med ugnsstekta grönsaker, serverades med potatisgratäng och cognacsås.
    Efterrätt: Chokladbrownie med vispad grädde, serverades på bärspegel. Kaffe till det.

Senare under kvällen serverades såklart bröllopstårtan med kaffe också.

• Cattis77

Till den mousserande välkomstdrinken kommer vi att bjuda på chokladdoppade jordgubbar från ett "våningskakfat" :) Hälften blir doppade i vit choklad och hälften i mörk.

• malin martin

Våran meny 25/2 va; 

Bakad röding

Forellrom, gurka och krasse

*

Dovhjort

Karl-Johan, rödbetor

* 

Bröllopstårta

Kaffe

Svar på tråden Hur ser er bröllopsmeny ut?