• annex

vart har ni gjort ert festprogram?

Hej!

sitter och tänker på festprogrammet som vi ska ha på bröllopsfesten.
    Har ni tips på vart man kan göra det, eller är det lätt att göra själv?
    Hur har ni gjort?     :)

• Svar på tråden vart har ni gjort ert festprogram?
  • annex

nu låter jag nog riktigt dum men är det nått som finns på alla datorer eller laddar man ner det?  ;)
    har faktiskt inte hört publisher förut ;)
    finns det för Mac? 

• Nikkita

Jag har gjort vårt i Word Glad Sen skriver vi ut dem på ett lite tjockare papper & viker dem på mitten! Blir jätte fint Glad Om man nu inte är ute efter något jätte avancerat...

• thean

Jag gör våra i OpenOffice... har delat sidorna i två delar och ska vika dem på mitten sen... men lite klurigt att se till att allt hamnar på rätt sida... eftersom det både är fram och baksida i häftet!

• Retrobohem
    Rosi skrev 2012-04-16 10:31:29 följande:
    Jag laddade ner det nyss å jag fattade inte ett smack... Det ända jag fick fram var bilder..
    Du väljer redigera, där kan du öppna ett nytt tomt blad, eller ladda upp en bild. På bladet eller bilden kan du sen lägga på olika filter, färger, symboler, text osv. Jag har gjort båda inbjudningar och infohäfte där, samt använder det dagligen i bloggen.
  • Dandelion

Jag rekommenderar verkligen InDesign, ett Adobeprogram, som är mycket bra att göra festprogram och liknande i!

• Rosi
    thean skrev 2012-04-16 17:15:01 följande:
    Jag gör våra i OpenOffice... har delat sidorna i två delar och ska vika dem på mitten sen... men lite klurigt att se till att allt hamnar på rätt sida... eftersom det både är fram och baksida i häftet!
    Detta har jag med hemma men ska ni har häftet på långsidan eller kortsidan..??
  • annex

Slutade med att vi ringde ett tryckeri :) nu är det ur världen ;)

Svar på tråden vart har ni gjort ert festprogram?