• lindahhh

Vad ska det stå i festprogrammet?

Vad är det som ska stå i festprogrammet? Ska man skriva typ förrätt, tal, varmrätt, lek, efterrätt osv, eller är det för specifikt? Någon som har roliga tips att ta med i programmet? Jag skulle vilja skriva lite om varje gäst, men vad är det man skriver egentligen? Önskar att jag hade varit på ett bröllop, men har aldrig varit på något riktigt bröllop på äldre dar och har ingen erfarenhet av bröllop!

• Svar på tråden Vad ska det stå i festprogrammet?
  • lolliepopsie
    MatsoLotta skrev 2012-04-10 16:53:19 följande:
    Denna text ska vi ha

Välkommen på Bröllopsfest

Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste
    kvinnan på jorden.

Måhända är hon den enda som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör
    och i varje liten tanke.

Detycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att
    de flesta kanske missar det hos den andre.

Deförstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just
    passerat den finaste människan i världen.

Hanhar förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

Åh underbara text!!

Sitter själv med fest och vigsel program..

Och den texten skulle jag gärna ha med i våran! :)

Vi för alltid
  • lindahhh

vad ska man ha med i presentationerna av gästerna? vad är för lite och vad är för mycket?

• lolliepopsie
    lindahhh skrev 2012-04-10 17:40:47 följande:
    vad ska man ha med i presentationerna av gästerna? vad är för lite och vad är för mycket?

Eftersom att alla inte känner varandra på vårat så kommer vi skriva kort om vems vän/släkting den är,alltså bruden eller brudgummens och sedan vilka som är gifta/sambo/par och en kort beskrivning på roligt sätt om deras person/arbete!

men lita inte på mig

Det där ger mig daglig huvudvärk haha!!

Vi för alltid
  • daniiel
    Vi skippade den saken. De som promt ville veta vem som var vem kunde helt enkelt presentera sig och få veta, alternativt fråga någon som visste :)
  • Nikkita
    Vi ska som sagt skriva: hur de känner oss, något personligt om just dem som person & vem på bröllopet de ev. är tillsammans med Glad
    Det behöver inte vara mycket, det blir ju lätt flera sidor om man har många gäster & dessutom ganska tråkigt med för mycket info! (tycker jag iaf men det är ju väldigt olika vad man tycker) Gör det som känns bäst för er & vad ni kommer på. 
  • teddy

De där me korsord eller nån ordfläta eller nåt i häftet är ju en kul grej! Jag funderar bara på om man då måste ha pennor till varje häfte...?

• teddy

Måste också fråga Nikkita... va menar du me brudparets tv-tablå! blev så nyfiken... :)

• Nikkita
    teddy skrev 2012-04-10 20:56:51 följande:
    Måste också fråga Nikkita... va menar du me brudparets tv-tablå! blev så nyfiken... :)
    Det är en beskrivning av brudparets dag i form av en tv-tablå. 

09:00. God morgon sverige
    - Brudparet stiger upp

09:30. FILM: Hair
    - Brudparet till frisören

11:30. Extreme makeover
    - kommer ni känna igen dem?

13:00. Project runway
    - Passar klänningen

och så vidare Glad Ganska kul tycker jag 
  • teddy
    Nikkita skrev 2012-04-10 21:00:40 följande:
    Det är en beskrivning av brudparets dag i form av en tv-tablå. 

09:00. God morgon sverige
    - Brudparet stiger upp

09:30. FILM: Hair
    - Brudparet till frisören

11:30. Extreme makeover
    - kommer ni känna igen dem?

13:00. Project runway
    - Passar klänningen

och så vidare Glad Ganska kul tycker jag 
    Aaah, hahaha! Då förstår jag! Kul! :)
Svar på tråden Vad ska det stå i festprogrammet?