• MarieTherese05

Någon mer den 20130713

Finns det någon mer som kommer att gifta sig Lördagen den13 Juli 2013? 
    Hur långt har ni kommit, vad är det för tema mm?
    Har ni någon som sponsrar er?
    Vem kan man fråga om hjälp & bör man ta hjälp av någon? 

Är nyfiken, berätta gärna.

Vi har själva bokat eller det är klart, 
    Kyrka
    Boende för oss & våra gäster, då vi kommer bo på en herrgård. 
    Festlokalen är på samma plats som herrgården i en lada .
    Brudföljet 2tärnor, 1tärning & 3 marskalker
    Toastmadam & Toastmaster
    Gästlistan är på god väg...
    Tema, fräger blir lantlig stil med trä, vitt & lila.

Vi planerar vidare lite för varje dag som kommer då det dyker upp nya saker som vi känner för.
    Känns bra att vi har god tid på oss att hitta det vi vill ha. 

• Svar på tråden Någon mer den 20130713
  • Pagnie
    lilja01 skrev 2012-04-19 12:18:27 följande:
    Just nu går det bara bakåt! Vi hade hittat den perfekta lokalen. Plats för 120 sittande, altan med grillplats, ingen bestämd sluttid (de flesta lokaler vi tittat på måste festen avslutas klockan ett), ligger nära skog och vatten, nyrenoverat kök m.m. Dessutom skulle det kosta runt tusenlappen för fredag till söndag! Låter för bra för att vara sant, eller hur? Det var det också. När vi kom dit och tittade på lokalen så låg den 3 meter från en mycket trafikerad väg, "altanen" var en 6-7 kvadratmeter stor stenplatta och någon grill såg vi inte skymten av. Det utlovade vattnet låg så långt bort att vi inte ens såg det, vid "altanen" var det en jättebrant backe, inget staket fanns det heller.. Och detta är bara utsidan! Nu fick vi börja om Levander efter lokal, och vi hittar ingen som passar...
    usch det där lät ju inte roligt alls. Ja men då är det ju skönt att ni är ute i god tid så att ni faktiskt har tid med sådana här missar. Ni kommer säkerligen hitta ett jättebra ställe att vara på. Men jag vet hur det är med det där att hitta lokla. Rent av ångestframkallande.
  • MarieTherese05

Hej på er! 

Jag har fult upp & tycker det går upp samt lite ner... Visst jag försöker att njuta av allt annat med & ser att det är en bra tid framåt men sedan är det ju så att tiden går fort. 

Det märks här nere i Skåne så det är så underbart väder & att jag kan njuta av det

liljan01 = vart bor du? vart skulle ni vilja ha er lokal? Du ska tänka vilken tur att ni fick titta på det & kunde agera så ni slapp att vara där under eran bröllops fest! Det finns ju många som skriver så bra om sina ställen men så kommer man dit & undrar vad f-n hände här då?

Ut & leta nytt, ni kommer att hitta det perfekta stället & ge det lite tid! Du kommer bli så nöjd.

Hur går det för er andra då?  

Må väl & ha en underbar helg / Marie-Therese05Solig

• Pagnie

Vi kommer boka lokalen och skriva kontraktet med allt som ska ingå om ca 2 veckor. Sen ska jag försöka boka vår fotograf nu i maj.
    Sen är det massa inhandlande av små saker från ebay och så. Uppdaterar min budget hela tiden då jag skriver in ALLA småkostnader så jag vet exakt hur mycket som gått åt.

Känns som att man vill att tiden ska gå lite snabbare.

• lilja01

Vi bor i Dalarna. Vi letar lokal i Borlänge, men kan även tänka oss Falun, Säter eller Gagnef om vi hittar någon fin. Vi vill helst att våra gäster ska slippa åka långt. Ett krav vi har är att vi får ta med egen mat, då min far är kock och ska laga maten åt oss. Annars finns det jättemånga fina ställen här, så det där med maten ställer till det lite ;)

• Pagnie
    lilja01 skrev 2012-04-21 18:11:38 följande:
    Vi bor i Dalarna. Vi letar lokal i Borlänge, men kan även tänka oss Falun, Säter eller Gagnef om vi hittar någon fin. Vi vill helst att våra gäster ska slippa åka långt. Ett krav vi har är att vi får ta med egen mat, då min far är kock och ska laga maten åt oss. Annars finns det jättemånga fina ställen här, så det där med maten ställer till det lite ;)
    ja vi funderade också på dalarna ett tag då jag är därifrån. Men vi hittade inget bra då vi måste kunna rymma 150 personer.
  • lilja01

Oj, då finns det nog inte så mycket att välja på. Vi blir "bara" ca 60-70, så det är lite lättare.

• Pagnie
    lilja01 skrev 2012-04-21 19:29:07 följande:
    Oj, då finns det nog inte så mycket att välja på. Vi blir "bara" ca 60-70, så det är lite lättare.
    ja men då blir det betydligt lättare. Önskar vi kunde ha så få men som det ser ut nu så går inte det att genomföra. Det är alldeles för många viljor inblandade i vårt bröllop och bruden får kanske inte alltid sin vilja fram.
  • MarieTherese05

Dalarna låter ju toppen, har endast varit uppe i Leksand några gånger.
    Så har inte jätte koll på lokaler men tur e det att ni ca 60-70 personer... något hittar ni & du kommer att tycka det är toppen sen.

Vi kommer vara ca 40-50 på vårat & om 1 vecka så har vi fixat lokalen, dock kommer vi vara på en Herrgård då vi kommer att hyra detta från Fredagen till Söndagen så att några av våra gäster kan sova med oss där.
    Vi kommer att ha lite mys på fredagen med familjen sedan är bröllopet på lördagen & brunch på söndagen.

Vi kommer att hyra herrgården & ladan som bröllopsfesten kommer vara i. Så vårat antal & kontakt har vi redan fått! 
    Vi kommer att vara ner i Skåne där vi bor!

Lycka till  

• Anaa

Förlåt om jag lånar tråden lite,

MarieTherese-  Måste bara fråga vad det är för herrgård ni har hyrt? För det är i skåne eller hur?
    Letar för fullt efter ett bra ställe att kunna ha festen på så vore jätteglad om du ville dela med dig:)

• lilja01

Vi åkte faktiskt på en tur igår och tittade på lite ställen jag läst om här på BT, i flera år gamla trådar. Vi åkte vilse och hittade en helt perfekt, nyrenoverad lokal. Dessutom hittade vi två till fina, lantliga stugor att vara i. Så nu har vi tre(!) alternativ, så det känns jättebra! :)

• lilja01

Alla tre lokalerna tar 150 personer, så det finns gott om utrymme till både matdel och dansgolv. Herrgård låter jättemysigt! Vad får ni betala för hela helgen? Och vad ingår?

• Pagnie

Ja jag funderade på bergalid. Har ni kollat den? Eller var det ni hittat som var ny renoverad? För den vet jag att dom håller på med i alla fall. ETT

• Pagnie

Nu händer det grejer. Den 5 Maj har vi möte med restaurangen som vi ska vara i. Då ska vi komma överens om detaljer och hur vi vill ha det och så ska vi få provsmaka maten förhoppningsvis så att vi kan skriva på kontraktet. Och sen hoppas jag på att vi kan åka och kolla kyrkan då och brudklänning med svärmor. Ska bli sååå kul.

• MarieTherese05
    Anaa skrev 2012-04-22 22:19:53 följande:
    Förlåt om jag lånar tråden lite,

MarieTherese-  Måste bara fråga vad det är för herrgård ni har hyrt? För det är i skåne eller hur?
    Letar för fullt efter ett bra ställe att kunna ha festen på så vore jätteglad om du ville dela med dig:)
    Hej Anaa! 

Vi kommer hyra en Herrgård utanför Landskorna!
    Vi kommer hyra detta ställe från Fre til Sön så vi kan ha våra gäster där under helgen & sedan kan vi vara ute i ladan & fira våran bröllops fest, Det är perfekt. det var så att min blivande friade till mig där & då sa jag har vill jag ha mitt bröllop! Vi betalar 6000Kr för festlokalen, 2000Kr för städningen & 15000kr för herrgården som du kan få in genom att dina gäster betalar för sitt rum. Jag vet att du kan hyra bara ladan "lokalen" om du vill med! 

Så vackert kolla in deras hemsida www.fredshog.se/

Om det är något mer du undrar över säg till... finns lite andra ställen med ju!
    lilja01 skrev 2012-04-23 07:36:24 följande:
    Alla tre lokalerna tar 150 personer, så det finns gott om utrymme till både matdel och dansgolv. Herrgård låter jättemysigt! Vad får ni betala för hela helgen? Och vad ingår?
    Vad kul att du hittat något  

Det ingår inte så mycket!  
    Vi får stå för mycket som mat, dryck, dukningen, dekorationen mm

Vi hyr det under fre förmiddag till söndag eftermiddag, det ingår herrgården, ladan för festen, ca55 stolsöverdrag till stolarna, grillar, porslin för mindre sälskap ca25 personer som frukost mm. Det ingår el, städning & vi kan njuta av helgen med våra näsa & kära som kan sova över med oss. Det bästa är att ladan där festen kommer att vara ligger perfekt gång avstånd till sängen & att vi kan ha festen hur länge som helst utan att det stör någon annan. Perfekt! 

Tror jag fått med allt ni får fråga om det var något annat ni underade över! / Marie-Therese

Svar på tråden Någon mer den 20130713