Anaa skrev 2012-04-22 22:19:53 följande:
Förlåt om jag lånar tråden lite,
MarieTherese- Måste bara fråga vad det är för herrgård ni har hyrt? För det är i skåne eller hur?
Letar för fullt efter ett bra ställe att kunna ha festen på så vore jätteglad om du ville dela med dig:)
Hej Anaa!
Vi kommer hyra en Herrgård utanför Landskorna!
Vi kommer hyra detta ställe från Fre til Sön så vi kan ha våra gäster där under helgen & sedan kan vi vara ute i ladan & fira våran bröllops fest, Det är perfekt. det var så att min blivande friade till mig där & då sa jag har vill jag ha mitt bröllop! Vi betalar 6000Kr för festlokalen, 2000Kr för städningen & 15000kr för herrgården som du kan få in genom att dina gäster betalar för sitt rum. Jag vet att du kan hyra bara ladan "lokalen" om du vill med!
Så vackert kolla in deras hemsida
www.fredshog.se/
Om det är något mer du undrar över säg till... finns lite andra ställen med ju!
lilja01 skrev 2012-04-23 07:36:24 följande:
Alla tre lokalerna tar 150 personer, så det finns gott om utrymme till både matdel och dansgolv. Herrgård låter jättemysigt! Vad får ni betala för hela helgen? Och vad ingår?
Vad kul att du hittat något
Det ingår inte så mycket!
Vi får stå för mycket som mat, dryck, dukningen, dekorationen mm
Vi hyr det under fre förmiddag till söndag eftermiddag, det ingår herrgården, ladan för festen, ca55 stolsöverdrag till stolarna, grillar, porslin för mindre sälskap ca25 personer som frukost mm. Det ingår el, städning & vi kan njuta av helgen med våra näsa & kära som kan sova över med oss. Det bästa är att ladan där festen kommer att vara ligger perfekt gång avstånd till sängen & att vi kan ha festen hur länge som helst utan att det stör någon annan. Perfekt!
Tror jag fått med allt ni får fråga om det var något annat ni underade över! / Marie-Therese