• MarieTherese05

Någon mer den 20130713

Finns det någon mer som kommer att gifta sig Lördagen den13 Juli 2013? 
    Hur långt har ni kommit, vad är det för tema mm?
    Har ni någon som sponsrar er?
    Vem kan man fråga om hjälp & bör man ta hjälp av någon? 

Är nyfiken, berätta gärna.

Vi har själva bokat eller det är klart, 
    Kyrka
    Boende för oss & våra gäster, då vi kommer bo på en herrgård. 
    Festlokalen är på samma plats som herrgården i en lada .
    Brudföljet 2tärnor, 1tärning & 3 marskalker
    Toastmadam & Toastmaster
    Gästlistan är på god väg...
    Tema, fräger blir lantlig stil med trä, vitt & lila.

Vi planerar vidare lite för varje dag som kommer då det dyker upp nya saker som vi känner för.
    Känns bra att vi har god tid på oss att hitta det vi vill ha. 

• Svar på tråden Någon mer den 20130713
  • lilja01

Vi kommer också att gifta oss då! Men vi har knappt kommit någonstans i planeringen, vi är inte ens förlovade och har absolut inte berättat för någon att vi ska gifta oss. Vi har valt vigselplats, vi har tittat ut några lokaler som vi kan tänka oss att ha festen i, vi har bestämt färgtema och börjat kolla på dekorationer. Karln har bestämt sig för vad han vill ha på sig och jag har någorlunda koll på klänning... Men ingenting är som sagt bokat och klart, utan det är "bara" bestämt. Vi ska förlova oss 13/7 -12, då båda vill gifta oss på årsdagen av förlovningen. I höst ska vi berätta för de närmaste, resten av släkt och vänner får reda på det genom inbjudan. Längtar så till sommaren då vår planering drar igång på riktigt!

• lilja01

Kan tillägga att vi antagligen inte få någon ekonomisk hjälp, däremot vet jag att vi kommer få mycket praktisk hjälp av både släkt och vänner.

• MarieTherese05

Vad kul! 

Vi har faktiskt inte berättat för alla endast de närmaste i familjen & vårat brudfölje men vi vill vänta med att alla vet, de får reda på det genom vår inbjudning.

Det är så kul att få planera denna stora festen & i slut ändan kunna njuta hela helgen med nära & kära. Jag vill att sommaren ska komma nu med, för då känns det som ett steg närmare.  

Trevlig med att gifta sig på årsdagen.

Min sambo friade till mig den 5 nov 11 utan min blekaste aning om det! Allt var så romantiskt & skulle verkligen inte vilja ändra det datumet för våran del, förlovningen var väldigt nära våran års dag som är den 7 nov. Så det blev perfekt & eftersom vi båda älskar sommaren så blev det perfekt. Ett sommarbröllop & vi ville verkligen inte rusa in i det detta året utan 2013 blev perfekt.

Jag säger grattis till dig i förskott 

Du får höra av dig om hur det går för dig senare med eran planering kul att vi båda har det datumet. 
    Lycka till

• carro88

då kommer vi också att gifta oss:)
    vi har valt kyrka och middagen kommer hållas i en hembygdsgård
    vi har valt catering och livemusiken, sen har vi inte kommit längre mer en att jag håller på med egna inbjudningskort.
    sena har man ju kollat klänning och dekorationer mm, men inget som är bestämt än. 

• MeaJ

Här är en till som kommer att gifta sig då Solig 
    Vi har bokat kyrka och brudklänningen har hängt i garderoben i några år redan.

Vi har inte heller berättat för någon än utan det kommer dom få veta när inbjudan dimper ner i postlådan.
    Någon ekonomisk hjälp kommer vi inte få utan vi kommer betala allt själva. 
    Det är ju trots allt vårat eget beslut att vi ska gifta oss!! 

• Pagnie

Oj vad många vi var det trodde jag inte. Men här kommer en till.

Vi är i taget att boka lokalen. priset är för tillfället under förhandling och kommer att bokas och vara klart i slutet av nästa vecka.
    Och i lokalen ingår: dekorationer, stolsöverdrag och rosetter, blommor till borden och ute, limousine, fotograf ( från morgon till natt, men jag ska ha två extra), ljudanläggning till dj, personal, städning, välkomstdrink, chokladfontän, fruktbuffe, mat, dricka (öppen bar), Tårta, linneservetter, Filmare (från morgon till natt).
    Fotograf är vald,
    3 tärnor och 3 marskalker är valda,
    värdpar är valda

Färgtema: Klarblå, rosa, silver ja och vitt så klart
    Tema: Fjärilar
    Gästlista mer eller mindre klart
    Design på inbjudningskorten är klart
    Dj är klart
    Boende för oss är valt

Oj vad mycket det är. Men vi har ett mixat svensk/persiskt/kurdiskt bröllop så det är många bitar som ska falla på plats och många traditioner som ska mixas.

Vi kommer att få hjälp av min mamma med underhållning (dj och kurdiska spelmän)
    Och svärmor och svärfar kommer att vara med och betala för ca hälften utav gästerna då det är mer deras kompisar än våra.
    Och vi fär väldigt mycket hjälp från vänner till familj och så dels med förhandlingar när det kommer till pris och sådana saker.
    Svärmor är med i väldigt mycket och hjälper till med allt vi ber henne om också. Alltså inte pengar utan praktiskt. Mycket kommer hon köpa med sig från Iran till vårt bröllop.

Har även inhandlat en hel del grejer till dekorationer som favors, specialdesignade strumpor, manchettknappar, armband osv osv. Mycket detaljsaker med namn och sådant på.

• MarieTherese05

Oj vi är många mer än vad jag trodde, så kul tänk att vi alla blir fru .......... 

Carro88 - Har du något tips om inbjudningskorten? Vill så gärna pyssla & göra dem själv med är lite fast. Finns det någon bra sida eller bok, eller bara bilder så min fantasi kommer tillbaka igen. 

MeaJ - Oj har du redan hittat din klänning? Hur ser den ut? Jag har bara börjat titta lite på dem, vågar inte kolla så mycket för tänk om man hittar en & sedan hittar man en annan som man vill ha istället....!!

Pagnie - Ni har kommit riktigt långt, är mkt imponerad. Era fotografer & filmare hyr ni dem eller är det någon som ni känner som fixar det till er. Jag undrar lite över om man bör ha en fotograf hela dagen eller bara under vigseln & sedan får gästerna ta lite kort då vi kanske ska ha kammera på borden??? Vet ej om det är en bra idé?

Lycka till blivande brudar 

• Pagnie

Alltså vi får ju med 2 fotografer och 1 filmare som är med från morgonen vid förberedelserna ända fram tills festen är slut. Men dom ingår i vårt paket från restaurangen. Men vi bokar in en extra fotograf eller ja dom jobbar två och två som också är med heeela dagen. Men det är en professionell som vi betalar för. Jag prioriterar fotografer nämligen för korten kan man aldrig få igen. Så med andra ord har vi fyra fotografer och 1 kameraman.

Jag kan ju inte säga hur du ska göra men jag skulle ALDRIG förlita mig på att gästerna tar kort.

• Pagnie

Nu har det varit tyst ett tag här tycker jag. Hur går det för alla med planeringen?

• lilja01

Just nu går det bara bakåt! Vi hade hittat den perfekta lokalen. Plats för 120 sittande, altan med grillplats, ingen bestämd sluttid (de flesta lokaler vi tittat på måste festen avslutas klockan ett), ligger nära skog och vatten, nyrenoverat kök m.m. Dessutom skulle det kosta runt tusenlappen för fredag till söndag! Låter för bra för att vara sant, eller hur? Det var det också. När vi kom dit och tittade på lokalen så låg den 3 meter från en mycket trafikerad väg, "altanen" var en 6-7 kvadratmeter stor stenplatta och någon grill såg vi inte skymten av. Det utlovade vattnet låg så långt bort att vi inte ens såg det, vid "altanen" var det en jättebrant backe, inget staket fanns det heller.. Och detta är bara utsidan! Nu fick vi börja om Levander efter lokal, och vi hittar ingen som passar...

Svar på tråden Någon mer den 20130713