Oj vad många vi var det trodde jag inte. Men här kommer en till.
Vi är i taget att boka lokalen. priset är för tillfället under förhandling och kommer att bokas och vara klart i slutet av nästa vecka.
Och i lokalen ingår: dekorationer, stolsöverdrag och rosetter, blommor till borden och ute, limousine, fotograf ( från morgon till natt, men jag ska ha två extra), ljudanläggning till dj, personal, städning, välkomstdrink, chokladfontän, fruktbuffe, mat, dricka (öppen bar), Tårta, linneservetter, Filmare (från morgon till natt).
Fotograf är vald,
3 tärnor och 3 marskalker är valda,
värdpar är valda
Färgtema: Klarblå, rosa, silver ja och vitt så klart
Tema: Fjärilar
Gästlista mer eller mindre klart
Design på inbjudningskorten är klart
Dj är klart
Boende för oss är valt
Oj vad mycket det är. Men vi har ett mixat svensk/persiskt/kurdiskt bröllop så det är många bitar som ska falla på plats och många traditioner som ska mixas.
Vi kommer att få hjälp av min mamma med underhållning (dj och kurdiska spelmän)
Och svärmor och svärfar kommer att vara med och betala för ca hälften utav gästerna då det är mer deras kompisar än våra.
Och vi fär väldigt mycket hjälp från vänner till familj och så dels med förhandlingar när det kommer till pris och sådana saker.
Svärmor är med i väldigt mycket och hjälper till med allt vi ber henne om också. Alltså inte pengar utan praktiskt. Mycket kommer hon köpa med sig från Iran till vårt bröllop.
Har även inhandlat en hel del grejer till dekorationer som favors, specialdesignade strumpor, manchettknappar, armband osv osv. Mycket detaljsaker med namn och sådant på.