• Svar på tråden Skulle du vilja/våga bära denna ring?
  • Emelie 87

Wow! Jättefin! :D Men jag undrar just om jag skulle våga bära den till vardags.  Det låter dock lovande om ingen visste att den är karvad ur en diamant. Då slipper man i alla fall bli rånad.. hihi. :) 

Här är förresten ett par bilder till. Jag tror att det är Mohamed Shawish i egen hög person som håller upp ringen i den undre bilden. :)

http://forum.santabanta.com/showthread.htm?277911-World%92s-first-all-diamond-150-carat-ring-created-by-Swiss-jeweler-worth-70-million! 

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • annapanna88
    Lilique skrev 2012-04-02 11:44:05 följande:
    Ser lite ut som något jag för många många år sedan tryckt ut ur en tuggummiautomat för en femma haha.
    Precis vad jag tänkte: det ser ju ut som en leksaksring! Fast i verkligheten kanske det blir en annan sak, när man kan se ljusbrytningar osv i den...
    Bilden på sidan Emilie 87 länkade till var ju något bättre.
    Men jag skulle inte vilja eller våga bära den faktiskt....
  • Sörön10

Den är inte alls fin, men jag skulle kunna bära den om den passade nån outfit! Ingen skulle ju ändå kunna tro att den är äkta. Ser ut som en plastring från zanslösa zmycken! 

• Willow

Vilket sloseri pa en stor diamant, den maste ju ha varit bra mycket storre an 150 Karat till att borja med! Men jag kan ju inte neka att hantverket dem utfort ar fantastiskt - fast det betyder inte att jag vill ha den eller tycker den ar fin.

• Daludd

Så himla ful :/ Typ hollywoodfruar-stil. Isch.

• Memmsan

Den ser "nyrik" och billig ut på många olika sätt.. så nej tack, inte på mitt finger..

• Bröllop201206

Jag tror att om man har råd att lägga en halv miljard på diamantringen, har man nog råd att använda den och med risk att förlora den oxå, Man har nog gott om pengar om man kan lägga en halv miljard bara på en ring. Sen är ju diamant en av det hårdaste material vi har på jorden, så den tål nog ett å annat oxå. Men om den är snygg, vet jag inte riktigt om jag tycker svårt att avgöra det bara på den bilden. Jag gillar annars diamanter som glittrar och kan tänka mig att den där ringen glittrar som tusan på fingret. Men om jag hade en halv miljard eller mer så skulle jag inte lägga det på bara en ring. Hutlöst mycket pengar för bara ett materiellt dött ting.

• Emelie 87

Nja, hårdhet och stryktålighet är inte samma sak. Diamant är det hårdaste naturligt förekommande materialet, däremot långt ifrån det stryktåligaste. Du kan krossa en diamant genom att utdela ett tillräckligt hårt slag mot den från rätt vinkel med en hammare.
    Hårdheten utmärker sig genom att det inte finns något annat naturligt förekommande material än just diamant som kan åstadkomma repor på diamanter.

• Emelie 87

Så visst finns det en viss risk att ringen går sönder om man tappar den.  Jag skulle dock säga att den är rätt liten ändå.

• Dzaga

I LOVE IT! Hjärta
    Ohhh ja den skulle jag bära!! 
    Då vet jag vad jag bör önska Mig i 30 års present Solig 

• Syllis 2012

Jag tyckte inte den var fin.Så jag skulle inte vilja ha den

• nagu

Superhäftig och skulle absolut kunna bära den!

Dock är ju den här typen av smycken inte till för att bäras, utan rena pengaplaceringar. 

• lorelei

Tycker inte om den alls, ful och ser klumpig ut.

Skulle inte kunna ha den på min hand då jag har minifingrar =)

Sen skulle jag inte våga det heller =)

• MeaJ

Nog för att det är fint med bling bling, men den är ser ju löjlig ut.
    Klumpig verkar den dessutom vara, inte alls i min smak.
    Ingen ring jag skulle vilja bära. 

• CoG

Om jag slapp betala skulle jag tacka och ta emot, men sedan se till att sälja den :)
    Tänk vad mycket man kan göda med pengarna den är värd ;)

• gbg2012

Den var inte snygg, ser klumpig ut och för mycket.

Skulle aldrig våga bära en sådan dyr ring till vardags.

Sedan gå runt med så dyr ring när det finns människor som svälter, nä skulle jag vara så rik skulle jag lägga pengar på viktigare saker och skänka pengar!

Svar på tråden Skulle du vilja/våga bära denna ring?