• December

    Vinterbröllop färgtema. Vitt, rött, klarblått. Hiss eller diss?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vinterbröllop färgtema. Vitt, rött, klarblått. Hiss eller diss?
  • December
    teddy skrev 2012-03-30 17:51:35 följande:


    Nä nu vet jag varför jag inte riktigt gillar det! Det blir för amerikanskt för mig! 
    Men gillar ni det så kör på det! :) 
    Hahaha fyf-n jag måste nog ändra mitt tänk!!! Det skriker ju USA bara!
  • December
    teddy skrev 2012-03-30 17:46:32 följande:


    Nåt sånt här du tänker dig? Eller de e fel blå?
    Ja det är mer turkost här, men så mycket finare än det där röd-blåa! :)
  • December
    teddy skrev 2012-03-30 17:44:41 följande:
    Alltså jag röstade för "fult" men de e nog mer för att jag inte riktigt kan se de framför mig, alltså de röda o de klarblåa... I mitt huvud blir de lite för mycket...
    Ni vill inte ha vitt o silver eller guld (vanliga vinterbröllopsfärger!) o sen en av färgerna rött eller blått som accentfärg?
    Jag ska googla dina färger, de e kanske riktigt snyggt!? ;) 
    Vitt silver eller guld är lite trist. Jag är ganska färgstark och rött är min m2bs favoritfärg... hade helst sluppit rött helt annars! Så nu vet jag varken ut eller in!
  • December
    teddy skrev 2012-03-30 18:01:58 följande:
    Men du kan inte tänka dig de röda o turkosa då? De e ju fint!
    Ja det var SUPERfint, men m2b gillar inte turkost... men undrar om jag kan byta ut den mot ljusblått istället?? :)))
  • December
    teddy skrev 2012-03-30 18:02:47 följande:
    Eller kör på en mix av de blåa o de röda, alltså lila! ;) Hihihi...
    Lila, vinrött, burgundy, plommon... de kan man ju iofs mixa med klarrött... Hm....
  • December

    Just ja, jag glömde att berätta att vi har snöflinge-tema också :)))

  • December
    Jane skrev 2012-03-30 18:13:50 följande:
    jag tycker det ser lite för "glatt" och "clown" ut för ett vinterbröllop, men jag tror att vinrött och marinblått passar bättre ihop. googla på det.
    Ok tack för tipset! :)
  • December

    Måste ju få in snöflingan också! Undrar om jag inte vill ha det kallt ändå :)

  • December
    Chicita skrev 2012-03-30 18:22:53 följande:


    Inbjudningar förslag - fast rött istället för cerise
     
     
    WOW!!!!!!! Den där tårtan liknar lite den vi ska ha, fast utan rosorna! Men nu ser jag att det är jättesnyggt med rosor också :))) Tack den här måste jag visa för min m2b :))
  • December
    teddy skrev 2012-03-30 18:38:23 följande:
    Här e ett av mina favoritkollage som jag hittat på google...
    vinterbröllop me lila! :)

     
    Riktigt stiligt!! Lovely!
  • December
    knyttan skrev 2012-03-31 10:03:55 följande:
    Hej! Tänkte bara tipsa om en sida jag hittade av en slump när jag googlade vårat färgtema (som råkade vara exakt ett av deras föreslagna...)
    www.theperfectpalette.com/p/colors.html

    Gå in där o klicka på den färgen du vill ha så får du en massa förslag på olika paletter som kan kombineras! Jag blev genast helt såld och har nu kommit på ideer för ungefär fem bröllop till Skrattande Jag äälskar att kombinera ihop olika färger!!
    Perfekt!! Och vem säger att man måste ha 3 färger bara om nu vitt är ett av de (vilket är vanligt för bröllop)... Tror jag kör 3 färger + vitt!!! Jippie!
  • December
    MrsT2011 skrev 2012-04-01 15:36:19 följande:
    Jag är ledsen TS men jag är allergisk mot kombon blått och rött. Vet inte varför, enda förklaringen jag kan komma på är att fotbollslaget i min hemstad (Helsingborgs IF) har dräkter i denna färgkombo. Kan även vara att kombon förekommer i midsommarbuketter med vallmo och blåklint. (fel årstid alltså)

    Förslag till andra kombinationer:

    - Vitt, rött och guld.
    - Vitt, rött och silver.
    - Vitt, rött och mörkgrönt (tänk murgröna eller barrträd).
    - Vitt, blått och silver.
    - Vitt, klarblått och isblått.
    - Vitt, klarblått och turkos.

    Lycka till!
    Tack!!
    Funderar på (håll i hatten nu)

    Vitt, guld, lila, rött :)
Svar på tråden Vinterbröllop färgtema. Vitt, rött, klarblått. Hiss eller diss?