• lovef

    fotografering före eller efter vigsel?

    Vet inte riktigt hur vi ska göra.
    Har alltid önskat att min blivande ska se mig första gången i kyrkan men det kanske blir tight att hinna med en ordentlig fotografering mellan vigsel och minglet?
    Hur lång tid tar en fotografering? 1.5 timma?

    Hur ska ni göra?

  • Svar på tråden fotografering före eller efter vigsel?
  • wahlstrm
    Aleta skrev 2012-05-19 09:56:20 följande:
    Jag pratade med en fotograf igår som ska fota på ett bröllop idag. Fotograferingen ska vara efter vigseln och fotografen var inte så glad över det.

    Det blir stressigt, svårare att få riktigt bra bilder och fotografens personliga åsikt (som givetvis inte brudparet vet om) är att det är uuuuurtråkigt för gästerna oavsett allt "skoj" som hittas på för att underhålla under fotograferingen. 
    Ja, ibland är det bättre att välja funktion före tradition.
    Dagen är ju inte till för fotograferingens skull, men när man lagt ut en massa pengar på en fotografering så kan man ju ändå försöka att göra så mycket av det som möjligt. :)
     
  • kickanw

    Igår fotograferade jag ett brudpar före vigseln där de inte sett varandra tidigare. Jag lyckades fånga deras glädje, tårar och kärlek i ögonblicket de fick se varandra och det var rätt fantastiskt. De sa dessutom efteråt att det var så skönt och tryggt att ses sådär en stund innan vigseln och det syns verkligen på fotona!

  • Emelie 87

    Vi hade vår fotografering efter vigseln, under de två timmar som den pågick fick gästerna göra lite som de ville. :) En del gick runt i gamla stan, en del andra åkte för att byta om och vila, sedan fanns ju de som ville se på när vi fotograferades. :D

    Några tog en tur med djurgårdsfärjorna hörde jag från mamma. :p

    Hur gick det med makeupen dårå? Jag var fast besluten från början att ha mitt röda läppstift och allt pussande och kyssande resulterade ju i en del avtryck, vilka vi fick lov att åtgärda innan fotograferingen. Läppstiftet fick även bättras på. Annars var allt i sin ordning.
    Våtservetterna kom verkligen till användning denna dag. :)


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • LillaC

    Jag är glad att vi hade vår fotografering före vigseln eftersom vi blev överösta med ris efteråt vilket resulterade i tydliga vita prickar på min makes kostym :-P.

  • MrsSilfverblad2b
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-03-29 08:12:53 följande:
    Vi kommer fotograferas efter vigseln (som är kl 15). Jag vill ha det där speciella ögonblicket när vi får syn på varandra,, inne i kyrkan. Vet inte varför, men det känns mer stämningsfullt än att vi ses vid bilen eller på annan plats.

    Jag räknar med att det kommer ta ca 1,5 timmar. Gästerna ska under tiden ta sig till lokalen där de får lite bubbel och snacks. Vi tänkte att vår festfotoansvarige skulle få ta bilder på gästerna var för sig/i par under den här tiden också plus att vi tänkte göra en tipspromenad. Vi var också lite inne på att spänna upp en stor målarduk och ge gästerna fria händer att måla eller skriva något. Kan bli ett fint minne, men vet inte om det kanske är för kladdigt och meckigt.

    Gällande tider så tänkte vi såhär: Vigsel 15.00-15.45, mingel utanför kyrkan 15.45- 16.15ish. Fotografering 16.30-17.45 (så 1,15 då kanske) och sen brudskål 18.00. Vi kommer att fotas nära lokalen. Blir säkert lite tajt och så men jag vill gärna ta fotogaferingen efter.
    12-05-12
    Blev ganska exakt så som jag trodde innan med tiderna och det blev hur bra som helst. Gästerna fick under tiden ta sig till lokalen, det tog lite tid att få dit alla, de drack bubbel, minglade och målade en tavla (50x50) som stod uppe hela kvällen, den blev faktiskt riktigt fin! Dessutom hade toastmastrarna förberett något som vi ska få i present på vår första bröllopsdag.

    Det var helt underbart att få se min man i kyrkan till tonerna av Mendelssohn och det skulle jag inte byta bort för allt i världen! Visst, vi fick lite ris i håret och det blev lite "fläckar" på min mans smoking men det gick att bosta bort. Fick säga till några att krama mig försiktigt och min tärna fixade till min frisyr med lite spray och hårnålar annan fotograferingen. Jag kände mig väldigt avslappnad under hela fotograferingen. Det var ganska mysigt att få "landa" lite innan festen drog igång även om fotografen var med. Nu ser vi med spänning fram emot bilderna, de ska vara klara vilken dag som helst! Har sett en preview och jag gillar't!
    12-05-12
  • Emelie 87
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-05-22 15:00:05 följande:
    Blev ganska exakt så som jag trodde innan med tiderna och det blev hur bra som helst. Gästerna fick under tiden ta sig till lokalen, det tog lite tid att få dit alla, de drack bubbel, minglade och målade en tavla (50x50) som stod uppe hela kvällen, den blev faktiskt riktigt fin! Dessutom hade toastmastrarna förberett något som vi ska få i present på vår första bröllopsdag.

    Det var helt underbart att få se min man i kyrkan till tonerna av Mendelssohn och det skulle jag inte byta bort för allt i världen! Visst, vi fick lite ris i håret och det blev lite "fläckar" på min mans smoking men det gick att bosta bort. Fick säga till några att krama mig försiktigt och min tärna fixade till min frisyr med lite spray och hårnålar annan fotograferingen. Jag kände mig väldigt avslappnad under hela fotograferingen. Det var ganska mysigt att få "landa" lite innan festen drog igång även om fotografen var med. Nu ser vi med spänning fram emot bilderna, de ska vara klara vilken dag som helst! Har sett en preview och jag gillar't!
    12-05-12
    Grattis. :)
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • syringa
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-05-22 15:00:05 följande:
    Blev ganska exakt så som jag trodde innan med tiderna och det blev hur bra som helst. Gästerna fick under tiden ta sig till lokalen, det tog lite tid att få dit alla, de drack bubbel, minglade och målade en tavla (50x50) som stod uppe hela kvällen, den blev faktiskt riktigt fin! Dessutom hade toastmastrarna förberett något som vi ska få i present på vår första bröllopsdag.

    Det var helt underbart att få se min man i kyrkan till tonerna av Mendelssohn och det skulle jag inte byta bort för allt i världen! Visst, vi fick lite ris i håret och det blev lite "fläckar" på min mans smoking men det gick att bosta bort. Fick säga till några att krama mig försiktigt och min tärna fixade till min frisyr med lite spray och hårnålar annan fotograferingen. Jag kände mig väldigt avslappnad under hela fotograferingen. Det var ganska mysigt att få "landa" lite innan festen drog igång även om fotografen var med. Nu ser vi med spänning fram emot bilderna, de ska vara klara vilken dag som helst! Har sett en preview och jag gillar't!
    12-05-12
    Grattis! Skönt att det funkar med foto efter! Lät spännande med tavlan som målades av gästerna, vad var det för något?
  • MrsSilfverblad2b
    Emelie 87 skrev 2012-05-22 15:21:48 följande:
    Grattis. :)
    En man, två barn, oändligt med kärlek
    Tack så mycket!
    syringa skrev 2012-05-28 08:41:22 följande:
    Grattis! Skönt att det funkar med foto efter! Lät spännande med tavlan som målades av gästerna, vad var det för något?
    Tack! Tavlan ja; jag köpte akrylfärger, palett, penslar, en svart markeringspenna och en canvastavla på Matton. Sen fick gästerna måla och skriva på den här tavlan under minglet och sen under hela kvällen (den stod placerad lite lämpligt i närheten av toaletterna). Nu har vi den hemma som ett minne av bröllopet. Alla har bidragit med en liten personlig bild eller text och den blev ganska skojig.
    12-05-12
  • MrsSilfverblad2b
    syringa skrev 2012-05-28 08:41:22 följande:
    Grattis! Skönt att det funkar med foto efter! Lät spännande med tavlan som målades av gästerna, vad var det för något?
    Men nej, mitt svar försvann!

    Hur som helst, tack för det första!

    Tavlan: Jag köpte akrylfärg, penslar, palett, en svart märkpenna och en vit canvastavla. Gästerna fick under minglet och festen sedan måla eller skriva på den här tavlan. (den stod placerad lite lägligt i närheten av toaletterna). Alla har bidragit med en liten bild eller text och hela tavlan blev ganska rolig! De flesta har målat saker som har med oss att göra eller något minne som de upplevt tillsammans med oss eller någon av oss. Roligt!
    12-05-12
  • 11220
    lovef skrev 2012-03-28 22:33:10 följande:
    Vet inte riktigt hur vi ska göra.
    Har alltid önskat att min blivande ska se mig första gången i kyrkan men det kanske blir tight att hinna med en ordentlig fotografering mellan vigsel och minglet?
    Hur lång tid tar en fotografering? 1.5 timma?

    Hur ska ni göra?
    Normalt sett så kör man efter kyrkan, ( Det gör jag iaf)
    Sen är det upp till brudparet att bestämma och se hur vädret är.

    MVH
  • Juni 2012

    Vi fotar oss en annan dag. Om det blir dagen efter vigseln eller senare i veckan vet vi inte än, beror på vädret. Solig

Svar på tråden fotografering före eller efter vigsel?