• veronym

Lösögonfransar eller inte?

Hej

Är i valet och kvalet om jag ska använda lösögonfransar til vigseln. Hur gjorde Ni? Var ni au naturell inom det område, eller körde ni med lösögonfransar? 

• Svar på tråden Lösögonfransar eller inte?
  • Marylojs
    veronym skrev 2012-03-23 19:04:27 följande:
    Hej

Är i valet och kvalet om jag ska använda lösögonfransar til vigseln. Hur gjorde Ni? Var ni au naturell inom det område, eller körde ni med lösögonfransar? 
    Jag tror faktiskt jag ska göra en förlängning på salong innan bröllopet. Känns som jag kommer sabba allt om jag ska hålla på med lösögonfransar på den dagen. 
  • fayefaye
    Chicita skrev 2012-03-23 19:40:01 följande:
    Jag hade "halvfrans" om man nu kan kalla det så Flört
    Man fäster den bara från mitten av ögat och till yttre ögonvrån
    Låter fint! Är det halva avklippta eller köper man dem så?
  • Chicita
    fayefaye skrev 2012-03-23 22:57:44 följande:
    Låter fint! Är det halva avklippta eller köper man dem så?
    Man köper dom så. Finns olika långa (långa på längden alltså... dvs fransarnas längd), olika täta osv. Vi använde en som inte är jättetät och inte allt för lång, för ett naturligt intryck. Men dom gör ändå väldigt mycket 
  • fayefaye
    Chicita skrev 2012-03-23 23:14:39 följande:
    Man köper dom så. Finns olika långa (långa på längden alltså... dvs fransarnas längd), olika täta osv. Vi använde en som inte är jättetät och inte allt för lång, för ett naturligt intryck. Men dom gör ändå väldigt mycket 
    Ska jag absolut titta efter, har inte sett det innan. Kan tycka att en hel rad kan se lite väl maffigt ut på mig, en halv skulle nog bli finare :)
  • Chicita
    fayefaye skrev 2012-03-23 23:16:11 följande:
    Ska jag absolut titta efter, har inte sett det innan. Kan tycka att en hel rad kan se lite väl maffigt ut på mig, en halv skulle nog bli finare :)
    Nu kisar jag mot solen här så titta inte så noga på rynkorna *hihi*
    Jag är ju trots allt 37 på bilden Tungan ute 
    Men jag försökte hitta en bild där man ser fransarna lite tydligare

• Syllis 2012

Jag ska ha enstaka lös fransar som sätts in mellan fransarna

• fayefaye
    Chicita skrev 2012-03-23 23:34:05 följande:
    Nu kisar jag mot solen här så titta inte så noga på rynkorna *hihi*
    Jag är ju trots allt 37 på bilden Tungan ute 
    Men jag försökte hitta en bild där man ser fransarna lite tydligare

Jättefint! Diggar ditt pannsmycke också ;)
  • FruSSE

Åh vad bra, jag har funderat i de här banorna med. Men min största undran kring saken är: hur klarar dom att man gråter?
    Det är bara till att inse - jag kommer ha niagara längs med kinderna... 

• Chicita
    fayefaye skrev 2012-03-24 14:25:55 följande:
    Jättefint! Diggar ditt pannsmycke också ;)
    Tack Glad
    Det är Kerstin (kallin?) som gjort det åt mig. Kronbruden heter hennes företag. Hon gör alla möjliga bröllopssmycken. Kronor, tiaror och pannsmycken rekommenderas varmt Glad
  • Chicita
    FruSSE skrev 2012-03-24 14:30:31 följande:
    Åh vad bra, jag har funderat i de här banorna med. Men min största undran kring saken är: hur klarar dom att man gråter?
    Det är bara till att inse - jag kommer ha niagara längs med kinderna... 
    Inga problem. Fransarna färgar inte och limmet är vattenfast...
  • thegedinstudio

Lösfransar som är enskilda ser naturligast ut och är faktist mycket lättare att sätta dit. Man kan tex bara fästa de längst ut vid "vingen" på ögat. 
     Men det finns ju även "hela rader" där fransarna inte är så långa eller täta, så att det fortfarande ser väldigt naturligt ut..

Men överhuvudtagen så lyfter lösfransar hela sminkningen oerhört!  =)

• ElinS

Jag röstar ju för fransförlängning, men är väl lite partisk i det ämnet då jag själv jobbar med fransförlängningar =P

Svar på tråden Lösögonfransar eller inte?